שחקני נבחרת איראן רשאים להצטרף למחאות למען זכויות נשים בזמן שהם משחקים במונדיאל בקטאר, אבל צריכים לעשות את זה במסגרת החוקים של הטורניר. כך אמר הערב (שלישי) מאמן איראן קרלוס קיירוש.
המונדיאל בפתח
סוכנות הידיעות של זכויות האדם HRANA מסרה ש-344 בני אדם נהרגו ו-15,280 נעצרו בחודשיים האחרונים ברחבי איראן בשל המחאה שהחלה לאחר הריגתה של מהסה אמיני.
1 צפייה בגלריה
קרלוס קיירוש מאמן נבחרת איראן
קרלוס קיירוש מאמן נבחרת איראן
קרלוס קיירוש מאמן נבחרת איראן
(צילום: רויטרס)
איראן טענה שמותה של אמיני היה בשל תנאים מוקדמים שקשורים אליה והאשימה את אויביה בכך שהם מנסים להתסיס חוסר שקט ורגיעה במדינה. שחקני נבחרת איראן כיסו את הסמל של ההתאחדות כשהם שיחקו שני משחקי הכנה בספטמבר, כמהלך שנתפס כמחאה ואות הזדהות עם המפגינים. למרות זאת, השחקנים ספגו ביקורת קשה על כך שנפגשו עם מנהיגים איראנים לפני היציאה לדוחא.
"השחקנים חופשיים למחות כמו שהיו חופשיים לעשות את זה אם היו משחקים בכל נבחרת אחרת, זאת בהתאם לחוקי פיפ"א וכשזה נעשה ברוח המשחק", אמר קיירוש, אבל אתה יכול לבטא את עצמך במגרש והשחקנים חושבים רק איך להילחם כדי לעלות לנוקאאוט". קיירוש התייחס למטרות של השחקנים שלו ואמר: "הם לא רק רוצים להיות חלק מההיסטוריה, אלא גם לעשות היסטוריה. אם נספק שמחה ואושר לעם אז עשינו את העבודה שלנו ככדורגלנים וזה הדבר הכי חשוב בשבילי כמאמן הלאומי".
פורסם לראשונה: 22:11, 15.11.22