מרקוס רשפורד הוא השחקן היחיד במונדיאל שמתמודד על מלכות השערים בטורניר, אבל אין לו מקום מובטח ב-11 של נבחרתו, אנגליה. לרשפורד בן ה-25 יש שלושה שערים, כולל צמד בניצחון 0:3 על וויילס שהבטיח את העלייה לשמינית הגמר, אך פתח רק פעם אחת בהרכב של גארת' סאות'גייט.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
למעשה מאז גמר היורו מול איטליה בשנה שעברה, בו אנגליה הפסידה בתום דו-קרב מהנקודה הלבנה ורשפורד עצמו החמיץ את אחד הפנדלים, שחקן ההתקפה של מנצ'סטר יונייטד כלל לא זומן לסגל של שלושת האריות. לא שביורו עצמו קיבל יותר מדי הזדמנויות - הוא לא פתח אפילו פעם אחת ורשם בסך הכול 83 דקות עד לכניסתו בשניות הסיום של הגמר.
4 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד
מרקוס רשפורד
חזר לנבחרת בענק. רשפורד
(צילום: AP)
אבל הייתה לכך סיבה: המצב שלו ובמקביל של הקבוצה שלו, יונייטד, היה בעייתי. הוא ניסה לשחק עם פציעת כתף טורדנית, אותה סחב כשנתיים, והחליט לעבור ניתוח מיד לאחר הגמר כדי לשוב סוף סוף לכשירות מלאה. זה לא ממש עזר, שכן השדים האדומים שיחקו רע, ואולה גונאר סולשיאר ניסה לשמור על משרתו ובמקביל להבין איפה הוא מציב את כריסטיאנו רונאלדו כדי שיהיה מרוצה. כמובן שזה גרם לכך שזמן המשחק לו הוא ציפה היה מוגבל, וכשזכה לדקות, זה היה כשכל הלחץ היה עליו להציל את הקבוצה מהפסד. גם ההגעה של רלף ראנגניק לא תרמה לעניין ורשפורד סיים את העונה הקודמת עם חמישה שערים בלבד.
בקיץ האחרון סאות'גייט ערך שיחה ארוכה עם השחקן ובה השניים תיאמו ציפיות לגבי איך הם רואים את העתיד שלו במדים הלאומיים. "זה היה אתגר עבורו", טען המאמן אחרי וויילס. "קיבלתי גרסה אחרת לחלוטין של השחקן שהיה לי ביורו בשנה שעברה. נהדר לראות שהוא מרגיש טוב, בשבילו ובשבילנו".
ואכן, העונה תחת אריק טן האח משהו השתנה. רשפורד מקבל מקום קבוע בהרכב השדים האדומים, כשההולנדי סומך עליו בעיניים עצומות ומחזיר לו עם כדורים ברשת. הוא מוצב לפעמים באגף שמאל ולעיתים כחלוץ מרכזי וממלא את שני התפקידים בצורה נהדרת. וכרגע הוא עומד על שמונה שערים בכל המסגרות ונמצא בקצב של 20 שערים בעונה כולה, בדיוק כפי שעשה בשתיים שקדמו לעונת 2021/22, שכאמור ירצה לשכוח, ובמהירות.
4 צפייה בגלריה
מרקוס ראשפורד מנצ'סטר יונייטד
מרקוס ראשפורד מנצ'סטר יונייטד
טן האח מוציא ממנו את המיטב. ראשפורד במדי מנצ'סטר יונייטד
(צילום: EPA)
בקיץ מסתיים לרשפורד החוזה, ולמרות שלמועדון יש אופציה להארכה בשנה אחת, על פי דיווחים הנטייה היא להחתים אותו על חוזה חדש וארוך טווח כדי לשמור עליו באולד טראפורד לעוד שנים רבות. למעשה, ליונייטד יש עד חודש ינואר להחליט האם היא מחדשת את חוזהו, כשאז הוא יוכל לנהל משא ומתן עם כל מועדון שירצה. למי שמכיר אותו אין ספק שזה לא ממש הולך לקרות והוא יישאר שד אדום כל עוד ירצו אותו שם.
מאז ומתמיד רשפורד לא התלונן, לא עשה פרצופים ולא רטן, גם כשישב הרחק במעמקי הספסל או גרוע מכך, לא זומן לסגל. המצב החדש שלו, כסוג של שחקן רוטציה באנגליה, מוריד ממנו את הלחץ, ומצד שני מספק לאנגלים כוח לא מבוטל מהספסל.
אז כן, המקום ב-11 לא מובטח, אך לרשפורד זה לא ממש מפריע - הוא כאן כדי לסייע לאנגליה להמשיך כמה שיותר בטורניר. "אני יודע שהשנה שעברה הייתה קשה עבורו, אבל לא היה מישהו שאי פעם פקפק ביכולות שלו", טען חברו לנבחרת דקלן רייס. "לראות אותו חוזר לבמה המרכזית ועושה את הדברים הללו משמח אותי מאוד ואני יודע שזה משמח גם את כל שאר השחקנים.
4 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד
מרקוס רשפורד
אנגליה תגיע רחוק? רשפורד וסאות'גייט
(צילום: AP)
"אני חושב שאם הוא ימשיך את הריצות הללו מעבר לקו ההגנה - בדיוק כמו שהוא עושה ביונייטד - הוא הולך להמשיך להגיע להזדמנויות. זה יהיה נהדר עבורו לזכות בנעל הזהב. אני אהיה מאושר אם הוא יצליח לעשות זאת".
הערב (ראשון, 21:00), אחרי שקיבלו בית לא מאתגר במיוחד, רשפורד וחבריו מתחילים את המסע לעבר הגביע עם מפגש מול סנגל, וסאות'גייט יודע שגם אם הארי קיין ימשיך בבצורת, יש לו מישהו לסמוך עליו בהתקפה.

שווה לעקוב

אילימן אנג'אי. בן 22, סנגל. ב-2019 סקאוטים של שפילד יונייטד מצאו אותו משחק בליגה שכונתית, וכיום הקשר ההתקפי הוא הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה בליגת המשנה, עם תשעה שערים ושני בישולים העונה. מבחינה טכנית הוא לא נופל מאף שחקן בהרכב סנגל, ולכך הוא מוסיף עם עבודה קשה על המגרש, פיזיות וריצה בלתי פוסקת. הופעה טובה שלו מול אנגליה תעלה אותו על המסלול המהיר לפרמייר-ליג.
4 צפייה בגלריה
אילימן אנג'אי
אילימן אנג'אי
יפתיע את אנגליה? אנג'אי
(צילום: רויטרס)

פינת הניחושים

אנגליה - סנגל 0:2. הארי קיין סוף-סוף יאפס את הכוונת עם הראשון שלו בטורניר, פודן, רשפורד או מישהו מחבריהם יכפיל - והאנגלים יטיילו, באופן יחסי, לרבע הגמר. סנגל נטולת סאדיו מאנה יכולה להתעודד מכך שהגיע עד כאן למרות שהכוכב הגדול שלה פצוע.

מה להגיד לחבר'ה כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

“מה עושה שחקן בשם מאטי קאש בפולין? הוא אמנם נולד סמוך ללונדון, אבל אמא שלו משם"
"אם איסמעילה סאר כובש לזכות סנגל, היא יכולה להיות אופטימית. היא מעולם לא הפסידה משחק רשמי שבו הוא כבש"