באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
הבדיחה לפיה צריך להתחיל הכי מהר שלך ואז לאט-לאט להגביר לא ממש תקפה במקרה של נבחרת ארגנטינה. היא הרי הפסידה במשחק הראשון, לא התחילה חזק, לא מהר, גם לא קרוב לממוצע שלה, אבל בטורניר בו יש שלב בתים חשוב לקחת רק חלק מהמשפט – אין חובה להתחיל הכי מהר, אבל כדאי כל הזמן להגביר. זה בדיוק מה שעושה ארגנטינה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
זה בדיוק מה שעושה לאו מסי. במונדיאל הכי טוב שלו, בהפרש, הוא נראה יותר מבריק ממשחק למשחק. אחרי הבישול שלו לנאואל מולינה נגד הולנד, היה ברור שזה בישול הטורניר, שאין אף אחד שיכול לעשות בקטאר משהו בסדר גודל הזה, אבל מסי עצמו כמובן יכול. הנה, תראו את הבישול שלו לחוליאן אלבארס.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
המונדיאל הכי טוב שלו בקריירה, בהפרש ניכר. מסי
(צילום: AP)
על מסכי הענק באצטדיון לוסייל הציגו לקראת הסיום את השערים בעזרת דמויות מונפשות ואיכשהו שחקני קרואטיה המשיכו להחזיר את הכדור גם לאלבארס המפוקסל. אבל השיא הגיע בבישול של מסי. הסיבוב שלו לא שיגע רק את יושקו גבארדיול - אחד השחקנים הכי טובים בטורניר נראה פתאום כאילו פגש שד משחק כדורגל – אלא גם את המחשב. מסי הסתובב והמסך החל לרצד, כאילו האלגוריתם לא יכול להכיל מהלך כזה.
זו לא הייתה הפעם הראשונה שמסי סובב חולצת משבצות. לארגנטינה היו חמישה דריבלים מוצלחים במשחק, כולם של מסי, ולא תמיד מול יריב אחד, כמו במקרה גבארדיול. לפעמים אלה היו שלושה שחקנים קרואטים יחד שניסו לעצור אותו. אחרי שמונה שנים ארגנטינה שוב בגמר, אבל אי אפשר להשוות את היכולת לטורניר שהיה בברזיל, בטח לא את היכולת של מסי עצמו. בקטאר הוא טוב יותר בצורה משמעותית.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
נראה יותר מבריק ממשחק למשחק. מסי
(צילום: AP)
גם לא את היכולת של ארגנטינה כולה. התהילה שוב תלך למסי, בטח אחרי ה"כדרורשול" שלו, חיבור בין כדרור לבישול, אבל על ההגעה לגמר נוסף צריכים בארגנטינה לומר תודה גם לשני מאמנים, אחד מהם הוא חלק מהנבחרת והשני לא קשור באופן ישיר לארגנטינה הנוכחית. קוראים לו מרסלו גז'ארדו.
גז'ארדו היה שחקן ענק, והוא מאמן עוד יותר טוב. עד הקיץ אימן את ריבר פלייט, הביא אותה להישגים ולכדורגל מופלא. גז'ארדו הוא גם מורה, סוג של פפ גווארדיולה דרום אמריקאי, ובקרוב בטח יקבל קבוצה גדולה באירופה. ואיך הוא קשור לנבחרת? גז'ארדו זה שבנה את אנסו פרננדס וחוליאן אלבארס. אולי לא מהילדות, אבל הפך אותם לשחקנים שהם היום.
5 צפייה בגלריה
חוליאן אלבארס שחקן נבחרת ארגנטינה
חוליאן אלבארס שחקן נבחרת ארגנטינה
נראה כמו ילד שמשחק פיפ"א בפעם הראשונה. אלבארס
(צילום: AFP)
שני הילדים האלה, שעד לא מזמן עדיין שיחקו בליגה הארגנטינאית, הם משהו מיוחד. כל אחד לחוד, ובטח יחד, כפי שאפשר היה לראות במהלך שהוביל לפנדל, אז הכניס אנסו כדור ארוך נפלא לחוליאן. זו לא הייתה המסירה הטובה היחידה של אנסו בערב הזה, והוא היה צריך לסיים עם בישול אחרי דאבל פס עם מסי. אלבארס, מהצד שלו, בהחלט רשם מספרים.
אי אפשר להשוות את הריצה של אלבארס בשער השני לשערי הדריבל הגדולים מחצי מגרש. שני שחקנים קרואטים החזירו לו את הכדור בדרך, אבל גם זו חכמה. חוליאן, ופצעי הבגרות על פניו מוסיפים להשוואה, נראה במהלך הזה כמו ילד שמשחק פיפ"א בפעם הראשונה, מזיז את הסטיק ימינה בכל הכוח, ומה שיקרה יקרה. אז קרה. אלבארס סגר צמד בזכות הבישול המופלא של מסי, אבל זה לא הכול. הוא עשה עבודה מצוינת על לוקה מודריץ' וירד נמוך לא מעט פעמים כדי לסגור אותו.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
יסחוב את ארגנטינה גם בראשון? מסי
(צילום: AP)
המאמן השני שבארגנטינה צריכים להודות לו הוא כמובן ליאונל סקאלוני. כמעט בכל משחק סקאלוני משנה משהו. כמו שמסי מתעצם עם הטורניר אפשר לומר אותו דבר על סקלוני. הפעם הוא ויתר על שלושה בלמים ושיחק 4-4-2, זאת כתוצאה, יש להניח, ממה שעשתה קרואטיה לברזיל ברבע הגמר. קרואטיה רצתה לשמור את הכדור אצלה מול ברזיל, והצליחה. היא רצתה לעשות אותו דבר מול ארגנטינה וסקאלוני הגיע מוכן. ארבעה שחקני קישור מנעו התפתחות של הנעת הכדור להתקפות מסוכנות, ובמקביל היו ניסיונות לשלוח במהירות את אלבארס לשטח שמאחורי דיאן לוברן.

הגביע העולמי נפרד משחקן ענק

בשני משחקי הנוקאאוט הקודמים ארגנטינה הובילה 0:2 וספגה. פעם אחת שער אחד וכמעט שוויון, בפעם השנייה שני שערים שעשו שוויון. לא הפעם. הקרואטים קיבלו תמיכה מפתיעה משהו מקהל ראוי ורועש, שאמנם כמעט וטבע בים של תכלת, אבל הפגין נוכחות. הלחימה הקרואטית, שמייצגת את הנבחרת המשובצת גם אם אין הרבה אוהדים, לא הועילה הפעם.
5 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
מה יקרה איתו כעת? מודריץ'
(צילום: AFP)
אז לקרואטיה אין גמר שני ברציפות ועכשיו צריך לחכות ולראות מה יקרה עם לוקה מודריץ', שמאמנו זלטקו דאליץ' הבטיח שיישאר עוד קצת. מודריץ' הוחלף לקראת הסיום, ועם השריקה האחרונה קם מהספסל. מי שרץ אליו היה אנחל די מריה, שלא שיחק בצד של ארגנטינה. כל השחקנים הארגנטינאים חגגו יחד בקפיצות בצד אחד של המגרש, אבל די מריה ניגש קודם למודריץ', החבר מריאל מדריד מהתקופה ששיחק שם. הוא חיבק אותו, יודע שהגביע העולמי אולי נפרד משחקן ענק.
ארגנטינה כן בגמר, ומסי, שהשתווה מול קרואטיה ללותר מתיאוס בראש טבלת ההופעות במונדיאלים, ישבור את השיא ביום ראשון, באותו אצטדיון, מול צרפת או מרוקו. אולי באותו יום הוא גם יניף גביע.
פורסם לראשונה: 23:38, 13.12.22