באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
פורטוגל לא הלכה לישון הלילה (בין שלישי לרביעי), אחרי הניצחון הענק 1:6 על שווייץ והעלייה לרבע גמר המונדיאל, שם תפגוש בשבת הנבחרת של פרננדו סנטוס את מרוקו המפתיעה. עשרות אלפי אוהדים יצאו לרחובות ליסבון ויתר הערים במדינה כדי לחגוג את ההישג.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
ועדיין, למרות התוצאה המרשימה (והניצחון הגבוה ביותר של נבחרת עד כה בשלב הנוקאאוט), שני השחקנים הכי מדוברים בסיום היו גונסאלו ראמוס, שכבש שלושער אדיר, וכריסטיאנו רונאלדו, שסופסל בתחילת המשחק על-ידי סנטוס, צפה משם בהצגה הגדולה של מחליפו וזכה לקראת הסיום ל-17 דקות על כר הדשא. בסיום, כשכל שחקני פורטוגל חגגו עם הקהל, רונאלדו ירד לבדו לחדר ההלבשה.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו על הספסל בתחילת המשחק. "החלטה נכונה"
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
ויורד לבדו לחדר ההלבשה בסיום. "מגיע שלב שבו אתה עדיין צריך לחשוב על הקולקטיב"
(צילום: gettyimages)
"בסופו של יום, עד כמה שהוא שחקן גדול, מדובר במשחק קבוצתי", הסביר חלוץ העבר של ארסנל ונבחרת אנגליה, איאן רייט. "זה לא סוד, הוא לא משחק טוב בשנתיים האחרונות. לצערי, למרות שפורטוגל ניצחה - הוא לא נראה מאושר".
ואכן, התמונות של רונאלדו על הספסל, בטח במהלך המחצית הראשונה, הראו אותו במבט די קודר. גם בסיום, כאמור. "יש הרבה מעריצים של כריסטיאנו רונאלדו שלא מוכנים להגיד לו את האמת ואני חושב שהוא צריך להקשיב לה", הוסיף מגן העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, גארי נוויל. "הבלבול, האווירה מסביב, הפנים הזועפות. זה חייב להיפסק כי זה לא משקף אותו טוב בכלל".
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו המבואס בסיום. "אתה לא רוצה לראות את זה מאחד הכדורגלנים הטובים ביותר בהיסטוריה"
(צילום: AP)
"המורשת שלו לטווח ארוך נקבעה", המשיך נוויל. "הוא מוגן, הוא אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, אבל בטווח הקצר - הוא צריך להתנהג אחרת. הרי, מאמן יובנטוס טעה? מנג'ר מנצ'סטר יונייטד טעה? ועכשיו מאמן פורטוגל טועה? שלושה מהם עשו איתו את אותו הדבר".
"הנחישות שלו להפוך לאחד הטובים בעולם, להבקיע הכי הרבה שערים, לשבור את כל השיאים, להילחם עם מסי -זה טוב ויפה", אמר נוויל. "אבל מגיע שלב שבו אתה עדיין צריך לחשוב על הקולקטיב, ואלו החברים שלך לקבוצה בחדר ההלבשה. זה מגיע לנקודה שבה הוא לא מקבל את סוף הקריירה שלו כל-כך טוב".
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת פורטוגל ז'ואאו פליקס עם המאמן פרננדו סנטוס
שחקן נבחרת פורטוגל ז'ואאו פליקס עם המאמן פרננדו סנטוס
ההחלטה שהצדיקה את עצמה. סנטוס
(רויטרס)
גם נייג'ל דה יונג, שחקן העבר של נבחרת הולנד, מתח ביקורת על ההתנהגות של CR7, בעיקר בסיום כשירד מבואס מכר הדשא. "לא משנה כמה גדול הוא, אתה צריך לעזוב את המגרש בצורה אדיבה", הסביר דה יונג. "אתה לא רוצה לראות את זה מאחד הכדורגלנים הטובים ביותר בהיסטוריה".
תאמינו או לא, אפילו נשיא פורטוגל, מרסלו רבלו דה סוזה, התייחס לכך וגיבה את סנטוס: "אני חושב שההחלטות שקיבל המאמן הוכיחו את עצמן. השחקנים שיחקו נהדר לאורך כל המשחק, והחילופים קרו באופן טבעי. זה היה אחד הלילות הגדולים ביותר בתולדות הכדורגל הפורטוגלי".

ג'ורג'ינה רודריגס תקפה, השחקנים החמיאו

סנטוס, כצפוי, קיבל את כל הקרדיט בסיום להחלטה שהצדיקה את עצמה. "אין שום בעיה בין פרננדו סנטוס לקפטן הנבחרת", ציין סנטוס. "אני מכיר אותו מאז היה בן 19. אנחנו חברים כבר הרבה שנים. מאמנים מקבלים החלטות ודברים קטנים לא משפיעים עלינו. כבר דיברתי על מה שקרה, זה נפתר ונשכח והוא היווה דוגמה נהדרת כקפטן".
הפוסט שהעלתה ג'ורג'ינה רודריגס
גם שחקני הנבחרת ניסו לצנן מעט את הרוחות. "רונאלדו יודע טוב מאוד שהדבר הכי חשוב הוא 'אנחנו'. המאמן היום קיבל החלטה, וחייבים לכבד אותה", סיפר חברו הטוב של כריסטיאנו, פפה. גם אוטאביו ציין כי "אנחנו יודעים עד כמה חשוב רונאלדו, הוא כוכב, והוא עזר לנו מהספסל". אפילו כוכב הערב, ראמוס, נותר צנוע: "הוא מדבר איתי כמו שהוא מדבר עם כולם. הוא הקפטן שלנו והוא תמיד מנסה לעזור. גדלתי עליו, ויש לי הרבה מה ללמוד ממנו". אגב, בסיום כריסטיאנו הסכים להתייחס רק לשאלה אחת - על הדיווחים כי הוא כבר סיכם באל-נאסר הסעודית - וענה: "זה לא נכון".
מי שלא אהבה, כצפוי, את ההחלטה של סנטוס הייתה זוגתו ואם ילדיו של השחקן, ג'ורג'ינה רודריגס. הדוגמנית צפתה במשחק מיציע המכובדים והעלתה פוסט לחשבון האינסטגרם שלה, בו כתבה: "בזמן ש-11 השחקנים שרו את ההמנון, כל המצלמות הוצבו עליך. כמה חבל שלא הצלחתי ליהנות מהשחקן הטוב בעולם במשך כל 90 הדקות. האוהדים לא הפסיקו לבקש אותך ולצעוק את שמך. אני מקווה שאלוהים וחברך היקר פרננדו (סנטוס, המאמן) ימשיכו יד ביד ויגרמו לנו ️לשמחה לעוד ערב אחד".