תשעה ימים לקראת פתיחת משחקי גביע העולם בכדורגל, ועל רקע ההתקוממות האזרחית באיראן, סיפק היום (שישי) ספ בלאטר התבטאות מעניינת. נשיא פיפ"א לשעבר טען כי צריך לנקוט סנקציות קשות יותר נגד המדינה האיסלאמית, כולל השעייתה מהמונדיאל הקרוב.
המונדיאל בקטאר: הספירה לאחור
"יש להשעות את איראן מגביע העולם", אמר השווייצרי בן ה-86 לכתב העיתון 'בליק'. בלאטר התבטא בחריפות נגד המתרחש באיראן והוסיף ואמר כי "למעשי המשטר צריכות להיות השלכות קשות", וכי אם הוא עדיין היה עומד בראש פיפ"א - הנבחרת האיראנית הייתה מושעית מהטורניר. בנוסף, בלאטר ביקר את התנהלותו של נשיא פיפ"א הנוכחי ג'אני אינפנטינו: "הוא לא נקט בעמדה ברור בנושא של איראן".
1 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א לשעבר ספ בלאטר
נשיא פיפ"א לשעבר ספ בלאטר
שוב עלה לכותרות. ספ בלאטר
(AFP)
באיראן משתוללת כבר קרוב לחודשיים מחאה במרבית ערי המדינה שהחלה בעקבות רצח מהסה אמיני, אזרחית מקומית, בידי אנשי משמר הצניעות. חיילי המשטר הרגו מאות מפגינים, אך המחאה במדינה רק הולכת ומתעצמת.
במהלך השבוע עלה בלאטר לכותרות כשאמר שזו הייתה טעות לאשר לקטאר לארח את המונדיאל הקרוב. מי ששימש בזמנו כנשיא פיפ"א והיה זה שלמעשה תחת עיניו הפקוחות קיבלה קטאר את אירוח הגביע העולמי טען כי הנסיכות "היא מדינה קטנה מדי. הכדורגל והמונדיאל גדולים מדי בשבילה".