התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
עשרות אלפי אוהדים מרוקאים יוצאים בשעה זו לחגוג ברחובות קטאר, מרוקו וערים רבות באירופה - את העובדה שנבחרתם היא אחת מהפתעות הטורניר, אם לא הגדולה שבהן.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מרוקו הוגרלה לבית קשה על הנייר עם סגנית אלופת העולם קרואטיה ובלגיה, שסיימה במקום השלישי ב-2018. היום (חמישי) היא ניצחה 1:2 את קנדה, עלתה לשמינית הגמר בפעם השנייה בתולדותיה, ועשתה זאת בדיוק כמו לפני 36 שנים - עם יכולת נפלאה, עם המקום הראשון בבית ועל חשבון יריבות אירופיות (אז אלו היו אנגליה, פולין ופורטוגל). חכים זייש ניצל טעות גדולה של השוער מילאן בוריאן והקפיץ מעליו (4), יוסוף אן-נסירי הכפיל (23) והמרוקאים ספגו לראשונה בטורניר מעצמי של נאיף אגר (40).
3 צפייה בגלריה
אוהדים מרוקאים חוגגים בבריסל
אוהדים מרוקאים חוגגים בבריסל
אוהדים מרוקאים חוגגים בבריסל
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
אוהדים מרוקאים חוגגים בבריסל
אוהדים מרוקאים חוגגים בבריסל
אוהדים מרוקאים חוגגים בבריסל
(צילום: EPA)
ב-1986 המסע של מרוקו הסתיים בשמינית הגמר עם הפסד 1:0 למערב גרמניה (משער מאוחר של לותר מתיאוס). בעוד כמה שעות תקבע היריבה אותה תפגוש מרוקו בסיבוב הבא, כשיכול מאוד להיות שזו שוב תהיה גרמניה.
בחגיגות של אוהדי מרוקו נשמעו לא מעט קריאות תמיכה בפלסטין. הבלם ג'וואד אל-יאמיק, חברו של שון וייסמן, אף חגג בסיום עם דגל פלסטין על הדשא.
מאמן הנבחרת וואליד רגראגי, שמונה לתפקיד לפני כארבעה חודשים בלבד ותחתיו הנבחרת עוד לא נחלה הפסד: "רצינו להראות בטורניר הזה שאפריקה קיימת. כשהגעתי לנבחרת, המטרה הייתה לשנות את המנטליות המרוקאית ולעשות צעד קדימה. לא רצינו להסתפק בהשתתפות במונדיאל".
כוכב הנבחרת חכים זייש: "ידענו שזה בית קשה, אבל שיחקנו את המשחק שלנו ודבקנו בתכנית שלנו בכל משחק. עשינו היום היסטוריה, זה חלום לכבוש בגביע העולמי ולעזור למדינה שלך. אין הרבה מה להגיד, רק להסתכל על החגיגות מסביב - זה אומר הכול".
3 צפייה בגלריה
אשרף חכימי וחכים זייש חוגגים
אשרף חכימי וחכים זייש חוגגים
יעשו היסטוריה בשמינית הגמר? חכימי וזייש חוגגים
(צילום: AFP)
החלו החגיגות במרוקו

המספרים

* מרוקו היא הנבחרת האפריקאית הראשונה מאז ניגריה במונדיאל 1998 שמסיימת במקום הראשון בבית.
* מרוקו הצטרפה לסנגל בשמינית הגמר וזו הפעם השנייה בה שתי אפריקאיות מעפילות לשלב הזה באותו טורניר. הפעם הקודמת הייתה ב-2014 (אלג'יריה וניגריה). ביום שישי (21:00) גאנה תנסה להצטרף אליהן ולקבוע נתון חסר תקדים של שלוש אפריקאיות בשמינית הגמר.