שלב הבתים של מונדיאל 2022 מגיע לרגעי ההכרעה, והיום יתקיים המחזור האחרון בבתים 1 ו-2. אנגליה עם רגל ושבע שמיניות בשמינית הגמר, גם הולנד במצב טוב מאוד, ובשני הבתים נקבל קרבות ישירים על המקום בשלב הנוקאאוט: אקוודור נגד סנגל (בית 1) וארה"ב נגד איראן (בית 2). לוויילס אין סיכוי מעשי, לקטאר המארחת אין סיכוי אפילו תיאורטי. היא היחידה בין שמונה הנבחרות שישחקו היום שכבר הודחה.
4 צפייה בגלריה
מהדי טארמי לואי ואן חאל הארי קיין
מהדי טארמי לואי ואן חאל הארי קיין
מהדי טארמי לואי ואן חאל הארי קיין
(צילום: רויטרס, gettyimages)
לפני שנצלול לתרחישים, רק תזכורת. במקרה של שוויון נקודות בין שתי נבחרות או יותר, אלה הדברים שקובעים (לפי סדר): 1. הפרש שערים כללי 2. שערי זכות 3. נקודות במפגשים הישירים 4. הפרש שערים במפגשים הישירים 5. שערי זכות במפגשים הישירים 6. משמעת (כרטיסים צהובים ואדומים)

בית 1

טבלת הבית 1. הולנד 4 נקודות, הפרש שערים 1:3 2. אקוודור 4 נקודות, הפרש שערים 1:3 3. סנגל 3 נקודות, הפרש שערים 3:3 4. קטאר 0 נקודות, הפרש שערים 5:1
הולנד * צריכה תיקו מול קטאר החלשה כדי להבטיח מקום בשמינית הגמר. * כדי לשמור על המקום הראשון, היא צריכה שאקוודור לא תנצח את סנגל בהפרש גדול יותר מההפרש בו היא מנצחת את קטאר. * תעלה לשמינית גם אם תפסיד, אבל זקוקה לאחד משלושה דברים: 1. ניצחון של אקוודור. 2. להפסיד בשער אחד לכל היותר, אם אקוודור וסנגל מסיימות בתיקו - כך שהפרש השערים של הולנד יהיה עדיף על זה של סנגל. 3. ניצחון של סנגל על אקוודור בהפרש גבוה יותר מההפרש בו היא תפסיד לקטאר. * במקרה של שוויון נקודות ושוויון בהפרש השערים, ההכרעה בין הולנד לאקוודור על המיקום הסופי תעבור כאמור לסעיף המשמעת: כרגע הולנד (1-) ביתרון על אקוודור (3-) בזכות פחות כרטיסים הצהובים.
4 צפייה בגלריה
לואי ואן חאל
לואי ואן חאל
לואי ואן חאל. יודע למה הוא מחייך
(צילום: AFP)
אקוודור * גם היא תלויה בעצמה: תיקו מול סנגל יספיק לה כדי לעלות. * כדי לעלות מהמקום הראשון, היא צריכה שהולנד לא תנצח את קטאר בהפרש גדול יותר מההפרש בו היא מנצחת את סנגל. * תעלה לשמינית גם אם תפסיד, אבל זקוקה לאחד משני דברים: 1. ניצחון של קטאר בהפרש גבוה יותר מהניצחון של סנגל. 2. להפסיד בהפרש זהה להפסד של הולנד, אבל לכבוש יותר שערים ממנה (למשל: להפסיד 2:1 ושהולנד תפסיד 1:0).
4 צפייה בגלריה
אנר ולנסיה והחברים חוגגים
אנר ולנסיה והחברים חוגגים
תלויה בעצמה. אקוודור
(צילום: EPA)
סנגל * תעלה לשמינית הגמר עם ניצחון על אקוודור. * אם תסיים בתיקו, היא תצטרך ניצחו קטארי על הולנד בהפרש שלושה שערים ומעלה. בהצלחה עם זה.
קטאר * כבר הודחה. המארחת השנייה בהיסטוריה שלא העפילה לשלב הבא (אחרי דרום אפריקה 2010) תשחק רק על הכבוד.

בית 2

טבלת הבית 1. אנגליה 4 נקודות, הפרש שערים 2:6 2. איראן 3 נקודות, הפרש שערים 6:4 3. ארה"ב 2 נקודות, הפרש שערים 2:2 4. וויילס 1 נקודה, הפרש שערים 3:1
אנגליה * מקומה בשמינית הגמר מובטח מעשית. ניצחון על וויילס יעניק לה את המקום הראשון. * תיקו יספיק לה בשביל הפסגה, בתנאי שאיראן לא תנצח את ארה"ב. * תעלה לשמינית הגמר גם אם תפסיד, כל עוד זה לא יהיה בהפרש של ארבעה שערים. ואפילו אם תובס בהפרש 4 ומעלה, היא עדיין תעלה אם איראן וארה"ב יסיימו בתיקו.
4 צפייה בגלריה
שחקני איראן חוגגים
שחקני איראן חוגגים
שחקני איראן. תיקו יכול להספיק
(צילום:עוז מועלם)
איראן * ניצחון יעלה אותה לשמינית הגמר בוודאות. * תיקו יספיק לה רק אם וויילס לא תנצח. * הפסד – והיא בחוץ.
ארה"ב * חייבת ניצחון כדי לעלות. אם גם וויילס תנצח, האמריקאים יעלו אפילו מהמקום הראשון.
וויילס * תעלה לשמינית הגמר בשני תרחישים: 1. ניצחון על אנגליה פלוס תיקו בין ארה"ב לאיראן. 2. ניצחון על אנגליה בהפרש 4 שערים.