התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
חגיגה גדולה בארגנטינה לאחר ה-0:2 אתמול (רביעי) על פולין - ניצחון שהעלה את האלביסלסטה לשמינית גמר המונדיאל. השחקנים של ליאונל סקאלוני הציגו את משחקם הטוב ביותר עד כה בטורניר ותפסו את המקום הראשון בבית 3 בזכות הניצחון, מה שיבטיח להם מפגש כבר בשבת מול אוסטרליה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
כזכור, מחזיקת הקופה אמריקה פתחה את המונדיאל בצורה רעה מאוד כשהפסידה בצורה סנסציונית לסעודיה, אך התעשתה במשחק השני עם 0:2 קשה על מקסיקו. הלחץ דיבר שוב אצל הדרום אמריקאים, שקיבלו פנדל מפוקפק, אך ראו את לאו מסי סוחט הדיפה נהדרת מוייצ'ך שצ'סני בשער פולין. בפתיחת המחצית השנייה אלכסיס מקאליסטר כבש ומשהו השתחרר אצל ארגנטינה. חוליאן אלבארס הוסיף את השני, ובדקות שנותרו ארגנטינה נראתה אותה נבחרת דורסנית שציפו ממנה להיראות לפני המונדיאל.
6 צפייה בגלריה
מסי
מסי
ארגנטינה השלימה את העבודה. לאו מסי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
"במחצית השנייה הייתי משוכנע שננצח". מסי
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
החבורה של סקאלוני לא הצליחה לכבוש את השער השלישי, הרבה הודות להגנת היריבה ושוערה, שהצליחו להימנע מספיגה נוספת שהייתה מדיחה אותם מהמשך הטורניר. כך או כך, בתקשורת הארגנטינאית החמיאו לנבחרתם והתמוגגו מהיכולת שהציגו השחקנים. "ארגנטינה שיחקה את משחקה הטוב ביותר במונדיאל", נכתב בעיתון "קלארין". ב"אולה" הוסיפו: "אחרי משחק כזה - אפשר באמת להתחיל לחגוג".

"הנבחרת חזקה יותר מהטעויות שלי"

מסי, למרות החמצית הפנדל, חגג ציון דרך מרשים, כשהפך לשחקן הארגנטינאי עם מספר ההופעות הגדול ביותר במונדיאל. "הפרעוש" שיחק בפעם ה-22 בגביע העולמי, פעם אחת יותר מדיי מראדונה, שהלך לעולמו לפני שנתיים. "לא ידעתי את זה", הופתע מסי בסיום כשהתברר לו הנתון המרשים. "אני חושב שדייגו היה שמח בשבילי, הוא תמיד היה מרוצה שהדברים הלכו לי".
החגיגות הגדולות בבואנוס איירס
מסתבר שגם בבנגלדש היה טירוף
"הייתי מאוד מתוסכל מהחמצת הפנדל", הוסיף מסי. "כי ידעתי ששער אחד היה יכול באותו רגע לשנות את כל המשחק. דווקא בגלל שהחמצתי, הנבחרת חזרה מההפסקה חזקה יותר. כעסתי, אבל הנבחרת חזקה יותר מהטעויות שלי. במחצית השנייה הייתי משוכנע שננצח. אחרי השער הראשון, הכל הלך לנו. התחלנו להראות את מה שרצינו לפני המונדיאל. זה נותן לנו הרבה תקווה לעתיד".
"זו נבחרת שיודעת מה היא צריכה לעשות", המשיך מספר 10 של ארגנטינה. "זה החוזק שלנו - אנחנו מאוחדים. גילינו מי אנחנו. ידענו לפני המשחק שאם ננצח נפגוש את אוסטרליה, אבל התכוננו למשחק כמו תמיד. עשינו צעד חשוב מאוד. ידענו שהולך להיות קשה".
6 צפייה בגלריה
מסי
מסי
עזרו לנו למצוא את מסי בתמונה
(צילום: AP)
מסי גם דיבר על היריבה בשמינית הגמר: "המונדיאל למעשה מתחיל שוב מחדש. אסור לזלזל באוסטרליה, היא נבחרת טובה. כבר למדנו שביום נתון כל אחת יכולה לנצח את השנייה. נצטרך להתכונן למשחק כמו שאנחנו תמיד עושים".
משהו אחד העיב במעט על החגיגה של מסי מהניצחון - תמונות שהפכו לוויראליות מיד אחרי השריקה לסיום. עמוק בתוך תוספת הזמן, רוברט לבנדובסקי הכשיל את מסי, שהתעצבן וסירב ללחוץ את ידו של הפולני. יש לציין כי אחרי שנרגע, מסי ולבנדובסקי התחבקו, התלחששו ונראה שהעניין מאחוריהם. רק שהכתבים השונים רצו תשובה לשאלה מה באמת קרה שם? "לא קרה כלום, הוא הרי לא מדבר ספרדית", אמר מסי. "לימדו אותי שכל מה שקורה על המגרש - נשאר על המגרש וכל מה שקורה בחדר הלבשה - נשאר בתוך חדר ההלבשה. זה לא ייצא החוצה ממני, קצת פרטיות".
6 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי מתעלם מלבנדובסקי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מסי
מסי
ולוחש לו מה הוא באמת חושב עליו
(צילום: AP)
גם סקאלוני לא מקל ראש באוסטרליה. "אם אתם חושבים שיהיה קל, אתם טועים", אמר בסיום לכתבים. "היא כבר הראתה מה היא שווה מול נבחרות חזקות במונדיאל הזה. מאמן ארגנטינה רתח על כך שנבחרתו תצטרך לשחק כבר בשבת בשמינית הגמר. "אי לא מצליח להבין את זה. יהיו לנו בסך הכל יומיים מלאים להכנה", הסביר.
רודריגו דה פול סיכם: "הראינו שיש לנו הרבה אופי ואישיות, אנחנו חייבים להעריך את הדרך בה אנחנו משחקים. אני אוהב את המדינה בה נולדתי ואני הולך להגן על החולצה הזו עד המוות. לעולם לא אשנה את הגישה שלי, לעולם לא אפסיק לרוץ".
פורסם לראשונה: 23:36, 30.11.22