האוהדים חוגגים אחרי משחק הפתיחה
(צילום: עוז מועלם, קטאר)
בתום ארבע שנים של ציפייה, חגיגת המונדיאל יצאה לדרך הערב (ראשון) עם משחק הפתיחה החגיגי בו ניצחה אקוודור 0:2 את המארחת קטאר. אנר ולנסיה כבש צמד לזכות הצהובים מדרום אמריקה (16 ו-31) שפתחה נהדר את הטורניר, בעוד המקומיים נראו בהלם מהמעמד.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
החבורה של גוסטבו אלפארו שלטו במשחק מתחילתו, וכבש בדקה ה-3 חגגו לאחר שאנר ולנסיה נגח פנימה בעקבות טעות גדולה של שוער קטאר סעד א-שיב. למזלה של המארחת, השער נפסל בהתערבות ה-VAR, שזיהה נבדל בזמן הכנסת הכדור למהלך.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אקוודור אנר ולנסיה
שחקן נבחרת אקוודור אנר ולנסיה
התעלל בהגנת קטאר. אנר ולנסיה
(AFP)
באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן
ולנסיה המשיך להתעלל בהגנה המקומית, ובא על שכרו כשהוכשל ברחבה על ידי א-שיב והשופט הורה על הנקודה הלבנה. חלוץ פנרבחצ'ה שלח את הכדור פנימה (16), וזהו שער הפתיחה הראשון בתולדות גביע העולם שנכבש בפנדל. ולנסיה הוסיף את השני בנגיחה בדקה ה-31, והאקוודורים הסתפקו ב-0:2.

החגיגות של אקוודור

אלפי אוהדים אקוודורים שלא נסעו לקטאר צפו בנבחרתם רוקדת על כר הדשא בצפייה משותפת במסכי ענק בעיר הבירה קיטו. על כר הדשא הצהובים חגגו עם אוהדיהם ביציע את שלוש הנקודות היקרות, כאשר היריבה הבאה היא הנבחרת שעל הנייר היא החזקה בבית - הולנד.
במהלך המשחק הקניט אוהד של נבחרת אקוודור את הקטארים, כשסימן בלגלול עם ידיו ורמז על הכסף המקומי, שלא נראה שממש עזר לנבחרת המארחת. אוהד מקומי לא אהב את המחווה וסימן לו לשתוק בתקיפות, והסרטון הפך ויראלי. לאחר מכן נראו השניים מפויסים ומחוייכים ביציע, ונראה שהתקרית המשעשעת הסתיימה ברוח טובה.
ה"עימות" בין האוהד האקוודורי והקטארי
הפיוס בין השניים
מאמן נבחרת אקוודור גוסטבו אלפארו החמיא לוולנסיה, שנבחר בסיום לאיש המשחק: "הוא מלך השערים של אקוודור בכל הזמנים. הוא עבר תקופה קשה, במדינה פקפקו ביכולת שלו בחלק מהזמן. הוא הצליח להבקיע וזה היה חשוב לו מאוד".
אוהדי אקוודור אמנם חגגו והשרו אווירה נהדרת, כיאה לקהל שמגיע מדרום אמריקה, אך לא שכחו לעקוץ את המארגנים המקומיים. במהלך המשחק שרו אוהדי המנצחת "אנחנו רוצים בירה", זכר להחלטה של הקטארים לא להגיש משקאות אלכהוליים במתחמי האצטדיונים, בניגוד לסיכום המקורי עם פיפ"א ונותני החסויות.

לעג לשוער הקטארי

בצד השני, לא כך קיוו בנבחרת המקומית לפתוח את הטורניר, לעיני השליט שנכח ביציע. הקטארים, שהפכו למארחת הראשונה אי פעם שמפסידה במשחק הפתיחה של גביע העולם, נראו המומים בפתיחה, כאשר אקוודור תקפה והגיע לרחבת היריבה ללא יותר מידי התנגדות. בחלקים מסוימים במחצית הראשונה נראה היה שהמשחק יכול להסתיים בתוצאה גבוהה מאוד לזכות הדרום אמריקאיים, שבסיום כאמור הסתפקו ב-0:2.
מי שספג לא מעט ביקורות וגם לעג הוא שוער קטאר סעד א-שיב, ששגה מספר פעמים במהלך המשחק. א-שיב יצא בצורה רעה מאוד כבר בדקה ה-3 במהלך שהוביל לשער שנפסל בסופו של דבר, ונראה היה לחוץ מאוד וקיבל החלטות לא טובות במהלך המשחק.
מאמן קטאר פליז סאנצ'ס: "אנחנו צריכים להשתפר בצורה משמעותית. אין תירוצים, התחלנו את המשחק בצורה רעה מאוד. העצבים שלנו עבדו הרבה היום".
2 צפייה בגלריה
שוער נבחרת קטאר סעד א-שיב
שוער נבחרת קטאר סעד א-שיב
על המוקד. שוער נבחרת קטאר סעד א-שיב
(Getty Images)
מספרים:
  • קטאר היא המארחת הראשונה אי פעם שמפסידה במשחק הפתיחה במונדיאל.
  • שערו הראשון של אנר ולנסיה במשחק הוא שער הפתיחה הראשון בתולדות המונדיאלים שנכבש מהנקודה הלבנה.
  • זה היה הפנדל הראשון אי פעם שנפסק לזכות אקוודור בתולדות הגביע העולמי.
  • ולנסיה כבש את חמשת שעריה האחרונים של אקוודור במונדיאלים, אחד פחות מהשיא של שישה שערים רצופים עבור נבחרת בגביע העולם אותו קבעו אוזביו עבור פורטוגל (1966), מרקו רוסי עבור איטליה (1982) ואולג זאלנקו עבור רוסיה (1994).
  • בנוסף, ולנסיה עלה לפסגת הכובשים עבור נבחרת אקוודור בכל הזמנים כשהעמיד את מאזנו במדים הלאומיים על 37 שערים.