ככל שהתקרבה שריקת הפתיחה למונדיאל עלה כוחה של ארגנטינה בציבור. יכול להיות שמדובר בעיקר ברומנטיקנים, כאלה הרוצים לראות את לאו מסי מניף את הגביע בטורניר האחרון שלו, אבל לא משנה מה הסיבה, התחושה הייתה ברורה – ארגנטינה חזקה, נראה אותה משחקת גם באמצע דצמבר. בפועל: הלילה (שבת), פחות משבוע לאחר פתיחת המונדיאל, ארגנטינה יכולה להיות מודחת.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
לא צריכים לעשות חישובים מסובכים או להיכנס לרשימת תרחישים. המצב פשוט והוא – הפסד למקסיקו וארגנטינה בחוץ, לא משנה מה קורה במשחק הנוסף בבית. 20 שנה חלפו מאז לא הצליחה ארגנטינה להעפיל לשמינית הגמר ואם שוב יהיה זה המצב מדובר באחת המפלות הגדולות ביותר בהיסטוריה של הנבחרת המפוארת הזו.
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
הלחץ עליו ענק. מסי
(צילום: עוז מועלם)
מילת מפתח סביב נבחרת ארגנטינה כרגע היא "לחץ". אם לפני הטורניר רבים ניבו שארגנטינה תגיע לגמר, עכשיו בכלי תקשורת שונים בארגנטינה כבר מכנים את המשחק הזה "הגמר". בסקר של העיתון 'אולה' בו השתתפו למעלה מ-110 אלף אנשים ענו כשליש מהם שהנבחרת לא תעפיל לשלב הבא. שורה של מנתחי שפת גוף וקריאת שפתיים שהובאו לטלוויזיה במטרה להסביר האם לנבחרת יש סיכוי לצאת מהמצב אליו נקלעה קבעו שהסיפור כרגע הוא 'חרדה'.
העיניים מתמקדות כמובן קודם כל בלאו מסי, שלאחר ההפסד לסעודיה הסביר שהוא לוקח אחריות על המצב, אבל ליונל אחר, המאמן סקאלוני, הוא זה שיבצע את השינויים, ויהיו כאלה. ליסנדרו מרטינס במקום כריסטיאן רומרו בהגנה, ואחד מבין אלכסיס מק אליסטר או אנסו פרננדס על חשבון פאפו גומס בקישור.
כל אלה עדיין יהיו משניים למסי ברגע שהמשחק יפתח. בסיטואציה מסוימת, זה אפילו יכול להיות השבוע האחרון של מסי בנבחרת, זאת במידה וארגנטינה תודח. סיום כזה יהיה עגום במיוחד, ומי שיכול לגרום לו הוא ארגנטינאי אחר, שינסה לגרום לאבל במדינת הלאום שלו.
7 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
השבוע האחרון שלו בנבחרת? מסי
(צילום: עוז מועלם)
טאטה מרטינו הארגנטינאי מאמן את מקסיקו ודרכו הצטלבה עם זו של מסי פעמיים בעבר. מרטינו אימן את ברצלונה לעונה אחת ולאחר מכן את ארגנטינה לשנתיים, והיחסים עם מסי לא היו מושלמים. לטענת ראשי ברצלונה מרטינו אמר למסי: "אני יודע שאתה יכול להתקשר לנשיא ולגרום שיפטרו אותי, אבל לא צריך להוכיח את זה כל יום". מרטינו הכחיש את הדברים. בשלב מאוחר יותר מקורביו של מסי טענו בתקשורת שמרטינו לא מתאים לאמן נבחרת כיוון שהוא לא שומר על קשר טוב עם השחקנים.
אז הנה מרטינו דווקא כן מאמן נבחרת, ויכול להביא להדחתו של מסי. "חייבים לגרום למסי לעבוד קשה", אמר המאמן לפני הטורניר על המפגש הצפוי ביניהם. "ננסה לעשות זאת באמצעות מניעת הכדור ממנו, שיוכל לקבל כדור רחוק מהשער". במקרה כזה מסי יהיה רחוק גם מהגביע. הכי רחוק שאפשר להיות.
7 צפייה בגלריה
טאטא מרטינו
טאטא מרטינו
פוגש את השחקן שלו לשעבר. מרטינו
(צילום: רויטרס )

התגלית

טוניסיה – אוסטרליה (12:00, בית 4) יכול להיות שטוניסיה לא תנצח אף משחק במונדיאל הזה ותלך הביתה מוקדם, אבל שחקן אחד שלה כבר הרוויח. קוראים לו עיסא על-עידוני, שההופעה המרשימה שלו מול דנמרק תסדר לו בוודאות מקום בליגה בכירה ממש בקרוב. אל-עידוני, שמשחק בליגה ההונגרית, הורגש בכל מהלך במשחק הראשון, בהגנה ובהתקפה. הוא לוחם דומיננטי שחי מרחבה לרחבה. רק בשבילו שווה לצפות במשחק.
7 צפייה בגלריה
עיסא על-עידוני
עיסא על-עידוני
לוחם מרחבה לרחבה. על-עידוני
(צילום: רויטרס)

נקודה שחורה

פולין – ערב הסעודית (15:00, בית 3) כמה משחקני ההתקפה הבולטים בעולם בעשור האחרון, אלה שהמונדיאל הנוכחי הוא כנראה האחרון שלהם, זכו להזדמנות גדולה להבקיע שער בזכות פנדל, בין אם מוצדק יותר או פחות, לזכות הנבחרת שלהם. לאו מסי כבש, כריסטיאנו רונאלדו כבש, גארת' בייל כבש, ורק רוברט לבנדובסקי החמיץ. הפסד לסעודים ושוב הדחה מוקדמת מהגביע העולמי תהיה נקודה שחורה מעצבנת בקריירה שלו.
7 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
יופיע מול סעודיה? לבנדובסקי
(צילום: AFP)

השמאל בשלטון

צרפת – דנמרק (18:00, בית 4) יש לא מעט סיבות לכך שצרפת היא מהפייבוריטיות לזכייה בטורניר, ואחת מהן חייבת להיות תיאו הרננדז. מי שפתח בעמדת המגן השמאלי במשחק של צרפת מול אוסטרליה הוא לוקאס הרננדז, אחיו של תיאו, אבל הוא נפצע בשלב מוקדם ולא יופיע יותר בקטאר (קרע את הרצועה הצולבת ולמעשה סיים את העונה). תיאו, שהיה מצוין כמחליפו, יקבל עכשיו את המקום בהרכב ויחד עם קיליאן אמבאפה הוא מרכיב את אחד האגפים המהירים ביותר שאפשר לחלום עליהם.
7 צפייה בגלריה
תאו הרננדס
תאו הרננדס
התקפי ומהיר. הרננדז
(צילום: AP)

שווה לעקוב

יספר לינדסטרום, בן 22, דנמרק. ביורו האחרון מיקל דאמסגור היה סנסציית היורו עבור דנמרק, והוא עדיין רק בן 22, אבל כבר יש שחקן אחר, בן אותו גיל, שנלחם על תואר הצעיר יקיר האוהדים של הנבחרת. מדובר ביספר לינדסטרום, הקשר ההתקפי של פרנקפורט. אם יקבל את ההזדמנות, לינדסטרום יכול לתת ברק חדש לדנים.
7 צפייה בגלריה
יספר לינדסטרום
יספר לינדסטרום
יביא ברק חדש לדנים? יספר לינדסטרום
(צילום: gettyimages)

פינת הניחושים

ארגנטינה – מקסיקו 1:1. תוצאה שלא תדיח את ארגנטינה הערב, אבל תעשה עבורה חיים קשים לקראת המשחק האחרון מול פולין, אותו תהיה חייבת לנצח.
טוניסיה – אוסטרליה 0:0. אחרי שספגו ארבעה שערים מצרפת, האוסטרלים ינסו להתמקד בהגנה, תחום שנחשב גם לחזק יותר בטוניסיה. פולין – סעודיה 0:1. הנבחרת המפתיעה של הסיבוב הראשון תנסה ליצור עוד סנסציה, גם אם פחות גדולה. זו עדיין תהיה סנסציה. צרפת – דנמרק 0:2. אלופת העולם נראתה מצוין במשחק הראשון ואין סיבה לחשוב שלא תנצח גם את מי שנחשבת ליריבה החזקה שלה בבית.

מה להגיד לחבר'ה כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"איזה גאונים לייפציג האלה, שני הבלמים של צרפת, אופמקאנו וקונאטה, היו אצלם. מכרו לבאיירן ולליברפול ב-80 מיליון" "לאמבאפה מצוין לשחק ליד ז'ירו, הוא מושך אליו שחקנים"