באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
המסע המופלא של נבחרת מרוקו במונדיאל נעצר אתמול (רביעי), עם הפסד 2:0 לאלופת העולם צרפת והדחה בחצי הגמר. תיאו הרננדז כבש כבר בדקה החמישית, ואריות האטלס היו טובים לא פחות מהיריבה בהמשך המשחק, אך לבסוף נכנעו לשער של רנדל קולו מואני בדקה ה-80, 16 שניות בלבד אחרי שעלה מהספסל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
המרוקנים אמנם הודחו וכבר לא יזכו בתואר, אבל מה שלא יהיה, הם בטורניר חלומי, ויתמודדו על המקום השלישי מול קרואטיה בשבת (17:00). מרוקו עשתה היסטוריה כבר עם עלייתה לכר הדשא, בכך שהפכה לאפריקאית הראשונה שמשחקת בחצי גמר המונדיאל. אחרי שקמרון, סנגל וגאנה נעצרו בעבר ברבע הגמר, אריות האטלס הצליחו לשבור את תקרת הזכוכית.
7 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת מרוקו מאוכזבים
שחקני נבחרת מרוקו מאוכזבים
המסע המופלא נעצר. אטיאט אללה ואל-יאמיק מאוכזבים
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
רומן סאיס שחקן נבחרת מרוקו עם אשרף חכימי
רומן סאיס שחקן נבחרת מרוקו עם אשרף חכימי
סאיס מנחם את חכימי
(צילום: רויטרס)
מרוקו עשתה זאת בעיקר בזכות הגנת ברזל שספגה עד אתמול רק שער אחד (וגם הוא שער עצמי). וגם בזכות האווירה הביתית והתמיכה האדירה מעשרות אלפי האוהדים שהגיעו ללוות אותה. בנוסף לתמיכה מהעולם הערבי כולו. גם הפעם הקהל היה שם, אך ההגנה לא כל-כך. המאמן וואליד רגראגי איבד במהלך הערב שלושה משחקני ההגנה הפותחים שלו. זה התחיל עם הבלם נאיף אגר שנגרע מההרכב ברגע האחרון אחרי שהיה אמור לפתוח, המשיך עם חילוף של הבלם והקפטן רומן סאיס כבר בדקה ה-20, והחותמת הגיעה בהפסקה, אז גם המגן נוסייר מזראווי ירד לספסל. כל השלושה סחבו פציעות במהלך הטורניר והיו בספק למשחק.
רגראגי התייחס לכך: "הפסדנו את אגר בחימום ואז את סאיס ומזראווי במחצית. זה היה קצת יותר מדי בשבילנו, אבל מי ששיחק עשה הכול. נגד נבחרת כמו צרפת אתה תשלם על כל טעות הכי קטנה במזומן. אנחנו לא יכולים לעלות לגמר אחרי טעויות כמו אלה שעשינו במחצית הראשונה. המחצית השנייה הייתה טובה יותר, אבל לא כבשנו והשער השני גמר אותנו. יהיה קשה מבחינה מנטאלית להתכונן למשחק על המקום השלישי. ניתן דקות משחק לשחקנים ששיחקו קצת פחות, אבל אנחנו רוצים לזכות במקום השלישי. הדבר הכי חשוב הוא שהראינו את הפרצוף היפה שלנו, הראינו שהכדורגל קיים במרוקו ושיש לנו אוהדים נהדרים".
7 צפייה בגלריה
וואליד רגארי
וואליד רגארי
הישג אדיר. רגארי והשחקנים בסיום המשחק
(צילום: רויטרס )
"אנחנו מאוכזבים עבור העם המרוקאי, רצינו לשמור על החלום בחיים", הוסיף המאמן. "אנחנו מרוצים ממה שעשינו, אבל הרגשנו שהיינו יכולים להגיע אפילו רחוק יותר. הפרטים הקטנים האלה הם שעוזרים לאלופים אמיתיים לנצח וראינו את זה מול צרפת. אמרתי לשחקנים שאני גאה בהם, הוד מלכותו המלך גאה, העם המרוקאי גאה, כל העולם גאה. עבדנו קשה, היינו כנים, והראנו את הערכים שרצינו להראות".
"רצינו לשכתב את ספרי ההיסטוריה ואי אפשר לעשות את זה רק עם נס", הוסיף רגראגי. "זה דורש עבודה קשה. עזרנו לכדורגל האפריקאי וזה היה חשוב כי אנחנו מייצגים את המדינה שלנו ואת היבשת שלנו. אנשים כיבדו אותנו בעבר ואולי הם יכבדו אותנו אפילו יותר עכשיו".
7 צפייה בגלריה
רומן סאיס
רומן סאיס
הקפטן סאיס הוחלף כבר בדקה ה-20
(צילום: רויטרס )
"הגענו רחוק יותר מברזיל, ספרד וגרמניה, אבל אנחנו צריכים המשכיות אם אנחנו רוצים שמרוקו תהיה על מפת הכדורגל העולמי גם בעתיד. אולי לעולם לא נהיה טובים כמו ברזיל, צרפת או אנגליה, אבל הייתי רוצה שנעפיל לכל גביע העולם".

עימותים בצרפת, בלגיה והולנד: אוהדי מרוקו התפרעו ברחבי אירופה

ההדחה של מרוקו הובילה לעימותים קשים ברחבי אירופה בין האוהדים לכוחות המשטרה השונים. בצרפת, למשל, הבלגן כלל - במונפלייה, מארסיי ופריז - ירי זיקוקים, אלימות קשה ואף דיווחים על חשש לדריסה. המשטרה בפריז אף השתמשה בגז מדמיע על מנת לייצר סדר ולפזר את המתפרעים.
7 צפייה בגלריה
אוהדי מרוקו
אוהדי מרוקו
העימותים של אוהדי מרוקו עם משטרת בריסל
(צילום: AP)
בבריסל, בירת בלגיה, האוהדים יצאו לרחובות בסיום והחלו לירות זיקוקים לעבר כוחות המשטרה במקום. גם בהולנד נרשמו עימותים קשים והתפרעויות, בעיקר באמסטרדם.
המהומות במונפלייה
הבלגן ברחובות פריז
עימותים בבריסל
7 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה עם חולצה של אשרף חכימי
קיליאן אמבאפה עם חולצה של אשרף חכימי
לא שכח את החבר שלו. אמבאפה עם חולצה של חכימי
(צילום: גטי אימג'ס)
פורסם לראשונה: 23:44, 14.12.22