התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
סיבות לדאגה בנבחרת צרפת? כוכבה הגדול של אלופת העולם, קיליאן אמבאפה לא נטל חלק באימון הערב (שלישי). החלוץ היה היחיד מבין שחקני הטריקולור שלא התאמן, והיעדרותו בלטה. על פי דיווח של התקשורת הצרפתית מאמן צרפת דידייה דשאן התייעץ ארוכות עם הצוות הרפואי של הנבחרת לפני שקיבל את ההחלטה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בצרפת תוהים לגבי סיבת אי שיתופו של מלך שערי הנבחרת בגביע העולם עד כה (חמישה שערים). האופטימיים בתקשורת המקומית מעריכים כי הכוכב זכה למנוחה לקראת המשחק ברבע הגמר מול אנגליה ביום שבת. הפסימיים חוששים כי הכוכב הגדול סובל מפציעה – שזה הדבר האחרון שהצרפתים רוצים לשמוע.
1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
(צילום: EPA)
מלבד ההפסד לטוניסיה במשחק האחרון של שלב הבתים, נבחרת צרפת מציגה יכולת טובה מאוד עד כה בטורניר, ונראית כמי שבהחלט מסוגלת לשמור על תואר אלופת העולם. קיליאן אמבאפה הספיק כבר בארבעה משחקים לכבוש יותר שערים מאשר כבש בכל מונדיאל 2018 – כאשר הבקיע חמש פעמים לעומת ארבע כל הטורניר ברוסיה לפני ארבע שנים.
בשמינית הגמר הגמר נגד פולין הטריקולור נראו נהדר, השתלטו על המשחק מהר מאוד בדרך ל-1:3 חד וחלק. אוליבייה ז'ירו עשה היסטוריה כשכבש את השער הראשון במשחק, והפך למלך שערי הנבחרת בכל הזמנים כשעקף את תיירי הנרי האגדי. אמבאפה הוסיף עוד צמד נהדר, כאשר את השלישי שלח לחיבורים של שצ'סני, שהיה אחד ממצטייני המונדיאל עד אותו משחק – אבל באותו ערב גם הוא לא יכול היה להושיע.
בשבת כאמור, תפגוש צרפת את נבחרת אנגליה למפגש קלאסי ברבע גמר המונדיאל. הפעם האחרונה שהשתיים נפגשו בגביע העולם הייתה ב-1982 בספרד, אז ניצחו האנגלים 1:3. אלופת העולם תקווה לגמול לחבורה של גארת' סאות'גייט על אותו הפסד מלפני 40 שנה, בעוד נבחרת שלושת האריות תקווה לעלות לחצי הגמר טורניר שני ברציפות (ועם זה כמובן יבוא התיאבון).