התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
המונדיאל של מסי. כך קראו אוהדי ארגנטינה, ולא מעט חובבי כדורגל ברחבי העולם, לגביע העולם המשוחק בקטאר. בטח לפני תחילתו. הכוכב הגדול ביותר של הכדורגל העולמי בעשור וחצי האחרונים (בצוותא עם כריסטיאנו רונאלדו) לא צפוי לשחק עם האלביסלסטה במונדיאל הבא, ולא מעט חולמים כי יסיים את דרכו בגביע העולמי עם התואר החשוב שיש. עם זאת, מסי צפוי לעשות היסטוריה כבר הערב (שבת, 21.00) כשיעלה למשחקו ה-1,000 בקריירה בשמינית הגמר מול אוסטרליה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
זו תהיה ההופעה ה-169 של מסי במדים הלאומיים, כשלכך מתווספים 778 משחקים במדי ברצלונה, בנוסף לעוד 53 הופעות בקבוצתו הנוכחית פריז סן ז'רמן. ארגנטינה פייבוריטית ברורה מול האוסטרלים, אך לאחר ההפסד הסנסציוני לסעודיה במחזור הראשון של שלב הבתים, באלביסלסטה לא יכולים להרשות לעצמם להקל ראש ביריבה. אף אחד שם הרי לא רוצה שההופעה ה-1,000 של כוכבם הגדול תסתיים בהדחה ומפח נפש.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
המונדיאל החמישי והאחרון של מסי
(צילום: AP)
מסי החל את דרכו בנבחרת הבוגרת של ארגנטינה ב-2005, עוד לפני שמלאו לו 18. הוא עלה כמחליף בדקה ה-63 במשחק ידידות מול הונגריה וקיבל כרטיס אדום כעבור פחות מדקה. את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים כבש ב-2006 במשחק ידידות מול קרואטיה.
זהו המונדיאל החמישי בקריירה של מסי, וכאמור - גם האחרון. את הדרך בגביעי העולם החל ב-2006, כאשר בשלושת האחרונים היה הקפטן. ב-2014 הצליח לעלות עם ארגנטינה בפעם היחידה בקריירה שלו לגמר המונדיאל, שם הפסידו 1:0 לגרמניה. ב-168 הופעות בנבחרת הבקיע מסי 93 שערים.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
המונדיאל החמישי והאחרון שלו. מסי
(צילום: AP)

באוסטרליה לא מתרגשים

האוסטרלים הבהירו כי הם לא מתכוונים להיות קישוט במשחקו ה-1,000 של מסי. "הוא היה אחד הכוכבים הגדולים בכדורגל העולמי הרבה זמן, אבל ל-90 דקות - הוא בסך הכל עוד שחקן שצריך להתמודד איתו", כך אמר בלם נבחרת אוסטרליה הארי סוטאר לפני המשחק.
מאמן האוזיס גרהאם ארנולד ניסה לשדר גם הוא אופטימיות: "עם כל הכבוד לארגנטינה, זה 11 שחקנים מול 11 - יהיה קרב. זו הולכת להיות מלחמה, ואנחנו צריכים לוודא שהבחורים יהיו בכושר פיזי ומנטלי מתאים".