התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
מונדיאל 2022 בקטאר מציג: איך הגלגל מסתובב לו. כ-12 שנים אחרי שלואיס סוארס סיפק את אחד הרגעים הדרמטיים בתולדות גביע העולם - כשעצר בידו כדור על קו השער בדקה ה-120 ברבע הגמר מול גאנה, במהלך שבדיעבד העניק לאורוגוואי את הכרטיס לשלב הבא - היום (שישי) הוא בצד הבוכה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אמנם גם הפעם הדרום אמריקאים יצאו המנצחים במפגש הישיר מול גאנה, עם 0:2 בזכות צמד של ג'ורג'יאן דה ארסקאטה (26, 32), אך זה לא הספיק. אורוגוואי צריכה הייתה לנצח בהפרש של שלושה שערים כדי לעלות לשלב הבא, מכיוון שדרום קוריאה ניצחה 1:2 את פורטוגל במשחק המקביל.
5 צפייה בגלריה
אוהדי אורוגוואי בוכים
אוהדי אורוגוואי בוכים
הדחה כואבת ודרמטית. אוהדי אורוגוואי
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מוחמד קודוס מנחם את פדריקו ואלורדה
מוחמד קודוס מנחם את פדריקו ואלורדה
קודוס מנחם את ואלורדה
(צילום: רויטרס)
מדובר בהדחה הכי כואבת שיש, שכן שער הניצחון של דרום קוריאה - מרגליו של וואנג הי-צ'אן - הגיע בתוך תוספת הזמן (90+1). למעשה, מהרגע שבו עלתה ליתרון בדקה ה-26 ועד לתוספת הזמן של המשחק, אורוגוואי הייתה בשלב הבא. עוד לפני שהמשחק נגמר, עם בוא הידיעה על שער היתרון של האיסייתים, מצלמות הטלווזיה סיפקו את מראות ההתפרקות של שחקני הספסל של אורוגוואי, ביניהם סוארס שהוחלף בדקה ה-66. זאת למרות שהיה עוד מספיק זמן על מנת לכבוש שער נוסף ולשנות את תמונת העולות פעם נוספת.
5 צפייה בגלריה
לואיס סוארס
לואיס סוארס
התפרק עוד לפני שריקת הסיום. סוארס
(צילום: EPA)
לאחר המשחק, באורוגוואי התרכזו בעיקר בטענות כלפי השופט הגרמני, שהחליט לא להעניק פנדל לאדינסון קבאני בדקה ה-90 למרות המלצת ה-VAR. "פיפ"א תמיד נגדנו", אמר סוארס לאחר המשחק. "אנחנו עצובים ומאוכזבים. היינו צריכים לנצח ועשינו את זה, אבל לא היינו תלויים בעצמנו ואנחנו מאוד עצובים על הדרך שבה זה הסתיים. ראיתי מהספסל שקאבני הוכשל וגם העבירה על דרווין נונייס הייתה ברורה. ניצחנו, אבל אנחנו מאוד עצובים ומאוכזבים, זו השורה התחתונה".
כובש הצמד דה ארסקאטה: "אין בכלל ספק שזה לא הוגן מה שקרה פה. עשינו הכל כדי להעפיל שלב, אבל שילמנו מחיר על תוצאות שני המשחקים הראשונים. אנחנו עצובים כי נתנו את הכל היום, אבל אנחנו יכולים רק להתחרט על כך שלא היינו תלויים בעצמנו"
5 צפייה בגלריה
לואיס סוארס
לואיס סוארס
"פיפ"א תמיד נגדנו". סוארס
(צילום: EPA)

גאנה שוב התפרקה

בצד של גאנה, קשה להגיד שההדחה בשלב הבתים מאכזבת אותה יותר מדי. מדובר בנבחרת הצעירה ביותר בטורניר (ממוצע גילאים של 24.7), והמדורגת נמוך ביותר בדירוג פיפ"א (64) מבין נבחרות המונדיאל הנוכחי. הציפיות לא היו גבוהות, ורמת האכזבה בהתאם.
היא עדיין לא בשלה למעמדים האלה. בהפסד 3:2 לפורטוגל היא ספגה שלושה שערים בטווח של 15 דקות, ובניצחון 2:3 על דרום קוריאה ספגה את שני השערים בתוך שלוש דקות בלבד. גם היום היא לא בחלה ממנהגה, והציגה התפרקות זריזה: הקפטן אנדרה אייוו - השחקן היחיד שגם היה בסגל הנבחרת בהדחה הכואבת ב-2010 - בעט פנדל רע שנהדף על ידי סרחיו רוצ'ט בדקה ה-20, בדקה ה-26 ספגה גאנה את השער הראשון ובדקה ה-32 ספגה את השני. בסך הכל 12 דקות של כאוס.
5 צפייה בגלריה
אנדרה איוו
אנדרה איוו
אנדרה אייוו מתנצל אחרי הפנדל
(צילום: AFP)
הבלם דניאל אמרטי התייחס לחולשה המנטלית של נבחרתו: "החמצת הפנדל שינתה את המשחק, כי הם קיבלו אנרגיה בחזרה. זה הכדורגל. היו לנו את המצבים שלנו ולא ניצלנו אותם, הם כן ניצלו את המצבים אליהם הגיעו. השער המוקדם הוריד אותנו לגמרי".
כמו אצל שחקניה של אורוגוואי, גם אצל שחקני גאנה חל שינוי גדול עם בוא הידיעה על שער היתרון של דרום קוריאה. הם הפסיקו ללכת קדימה ככל האפשר במטרה לצמק את התוצאה, והחלו לשחק באיטיות כמי שנראים שהפסד 0:2 דווקא תואם את רצונותיהם. אוהדי גאנה שהתאכזבו מההדחה, חגגו בגדול את הידיעה שהם לקחו את אורוגוואי איתם. סוג של נקמה.