התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
צרות של עשירים יש להם שם בפורטוגל. שני מחזורים, שני ניצחונות, מאזן מושלם של שש נקודות וכרטיס לשמינית גמר המונדיאל כנראה לא מספיקים להם והם מחפשים במה להתעסק - אחרת קשה להבין את הרצון להתעכב על מי כבש את השער הראשון ב-0:2 של הפורטוגלי אתמול (ב') מול אורוגוואי. אחרי פאנל של פיפ"א שנערך בנושא ובו נכחו גם נציגי אדידס, שהכדור הרשמי הוא שלהם, נקבע באופן חד משמעי שכריסטיאנו רונאלדו לא יצר מגע עם הכדור, ולכן השער הוא של ברונו פרננדש.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בתחילה כולם חשבו שרונאלדו נגע קלות בכדור ונגח אותו לרשת אחרי ההגבהה של פרננדש, אך מספר דקות לאחר מכן, בפיפ"א הודיעו שבדקו את העניין במצלמות והעניקו את השער לקשר, שבתוספת הזמן השלים צמד בפנדל מדויק.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
פיפ"א החליטה. כריסטיאנו רונאלדו ברגע בו הוא לא נוגע בכדור
(צילום: gettyimages)
אז איך הגיעו לקביעה הזו? מסתבר שבתוך הכדור קיים צ'יפ שמעביר באופן רציף מידע ולאחר ניתוח הנתונים נודע בוודאות שרונאלדו אכן לא יצר איתו מגע. "אנו יכולים באופן חד משמעי לקבוע כי כריסטיאנו רונאלדו לא יצר מגע עם הכדור בשער הראשון במשחק", נמסר מפיפ"א לכלי התקשורת בשמה של אדידס.
"חגגתי כאילו כריסטיאנו כבש. זה נראה לי שהוא נגע בכדור", סיפר פרננדש עצמו בסיום. "הכוונה שלי הייתה להגביה אליו את הכדור. אנחנו מרוצים מהניצחון ללא קשר למי הבקיע. הדבר הכי חשוב הוא שהשגנו את המטרה שלנו והיא להעפיל לשמינית הגמר".
המידע שהתקבל מהכדור בכל רגע
2 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
אז יש לו צמד, מסתבר. ברונו פרננדש
(צילום: עוז מועלם)
עוד במהלך המשחק וגם מיד אחריו רונאלדו לא ממש הסכים לוותר. לפי "או-ז'וגו" הוא אמר לחבריו: "הוא נגע בי. הכדור נגע בי" - אבל זה לא באמת מה שקרה.
מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס סירב להתייחס לסוגיה המוזרה הזו ואמר: "רונאלדו שיחק נהדר, אבל למעשה כל השחקנים סיפקו הופעה נהדרת. אני חושב שזה היה משחק מצוין, שיחקנו טוב מאוד וכל השאר עבורי לא משנה".
פורסם לראשונה: 09:17, 29.11.22