שליח "ידיעות אחרונות" ו-ynet, יאיר קטן, מדווח מקטאר לקראת חצאי הגמר
כריסטיאנו רונאלדו ירד אתמול (שבת) מהבמה הגדולה בעולם, וכנראה בפעם האחרונה. הפנומן בן ה-37 נכנס בדקה ה-51, כאשר נבחרתו בפיגור 1:0 מול הפתעת הטורניר מרוקו, ולא הצליח להציל את פורטוגל מהדחה ברבע גמר מונדיאל 2022. חלום גביע העולם שלו הגיע לקצו בערב בו השווה את שיא ההופעות של כל הזמנים במשחקי נבחרות (196), והוא ירד מהמגרש בדמעות. אחרי שהפך במהלך הטורניר לשחקן ספסל וכשהוא לראשונה בקריירה ללא קבוצה, זה כנראה היה הטורניר הגדול האחרון של רונאלדו.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אם כך יהיה הדבר, מדובר בסופו של עידן בכדורגל הנבחרות, שבשיאו נמצאת כמובן הזכייה ביורו 2016. רונאלדו גם הוביל את פורטוגל לזכייה בליגת האומות ב-2019. בגביע העולם, הישג השיא שלו נותר אי שם במונדיאל הראשון שלו ב-2006, אז הגיעה פורטוגל עד לחצי הגמר והודחה מול צרפת. ב-2010 פורטוגל הודחה בשמינית הגמר על ידי ספרד, ב-2014 הודחה כבר בשלב הבתים ו-2018 שוב נעצרה בשמינית נגד אורוגוואי. רונאלדו הוא שיאן השערים במשחקי נבחרות עם 118. אך הוא לא הצליח לכבוש בכל שמונת משחקי הנוקאאוט שלו במונדיאלים (כולל המשחק על המקום השלישי ב-2006). היו לו 27 איומים ב-570 דקות, אך הוא לא מצא את הרשת.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל ממרר בבכי אחרי ההדחה מהמונדיאל
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל ממרר בבכי אחרי ההדחה מהמונדיאל
סופו של עידן. רונאלדו ממרר בבכי
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
רונאלדו בוכה
רונאלדו בוכה
(צילום: רויטרס)
בעולם לא מחכים להודעה רשמית בעניין, ורבים כבר מיהרו להספיד ולהיפרד מקריירת הנבחרות של רונאלדו. פיפ"א עצמה פרסמה סרטון ביצועים שמראה את המורשת האדירה שהשאיר, ובסופו נכתב: “מיתוס, אגדה, מכונה, תודה, כריסטיאנו”. גם ב'מארקה' משערים שהכוכב בדרך לפרישה מהמדים הלאומיים: “זה נגמר. אפילו האופטימיים ביותר לא מצפים שכריסטיאנו יופיע בקיץ 2026 במונדיאל השישי שלו. הפרק שלו בגביע העולם הסתיים באצטדיון א-ת'ומאמה והמוציאה להורג הייתה מרוקו, כשלפני כן היו אלו אורוגוואי, ספרד וצרפת".
גם פירס מורגן, העיתונאי הנחשב למקורב לרונאלדו שאחראי על הראיון שהביא לפיצוץ עם מנצ'סטר יונייטד, מיהר להיפרד: "מאוד עצוב לראות רונאלדו בדמעות כשהחלום שלו לזכות במונדיאל נגמר. אלה שלועגים לו צריכים לזכור מה הוא עשה עבור הכדורגל. בשבילי הוא העז (הטוב ביותר בהיסטוריה) - ובחור נהדר שעבר את השנה הכי קשה בחייו על ומחוץ למגרש. הוא הרוויח את הכבוד שלנו".
מהצד השני, אחותו של רונאלדו, הזמרת קטיה אביירו, שגם פרסמה פוסט תקיף לאחר שאחיה סופסל בשמינית הגמר, העלתה את הסטורי הבא: “גיל 41 זה שיא החיים”. במונדיאל 2026 רונאלדו יהיה בן 41.
ג'ורג'ינה רודריגס, בת הזוג של רונאלדו, תקפה את המאמן פרננדו סנטוס בפוסט באינסטגרם וכתבה לכוכב: "היום החבר שלך והמאמן שלך טעה בהחלטתו. החבר לו חלקת כל כך הרבה שבחים ומילות הערצה וכבוד. אותו אחד שראה איך הכול השתנה כשהכניס אותך למשחק, אבל זה היה מאוחר מדי. אתה לא יכול להמעיט בערכו של השחקן הטוב בעולם, הנשק הכי קטלני שלך, ואתה לא יכול ללכת עם מישהו שלא ראוי לכך. החיים מלמדים אותך שיעורים. היום לא הפסדנו, אלא השכלנו".
במדינה עסקו ביממה האחרונה בעתידו של סנטוס בנבחרת, ולפי הדיווחים הוא צפוי לאבד את משרתו למרות שהוא מחזיק בחוזה עד 2024. העיתונאי העצמאי בוצ'י לבה תקף: "סנטוס הכשיל את פורטוגל ורונאלדו. רונאלדו נתן הכל בשביל המדינה והיה צריך לעלות מוקדם יותר, הוא לא צריך לאמן את הנבחרת שוב".
3 צפייה בגלריה
פרננדו סנטוס מאמן נבחרת פורטוגל
פרננדו סנטוס מאמן נבחרת פורטוגל
עלול להיות מפוטר. סנטוס
(צילום: AFP)
לואיס פיגו, אגדת הנבחרת, הצטרף: “אי אפשר לזכות במונדיאל עם רונאלדו בספסל. אוקיי, ניצחת נגד שווייץ, אחלה תוצאה, אבל אי אפשר לעשות את זה בכל משחק. להשאיר את רונאלדו בחוץ זו טעות, ההפסד הזה הוא על צוות האימון והמאמן”.
גם המאמן עצמו התייחס לעתידו והבהיר שמבחינתו הוא נשאר בנבחרת : "זה לא הזמן לדבר על עתידי, אבל לא אתפטר. אני כאן מ-2014 ותמיד דיברתי על הנושא בטבעיות עם הנשיא, זה לא בלקסיקון שלי להתפטר. לדור הזה של השחקנים עדיין תהיה הזדמנות לעשות דברים יפים".
"אני טס לליסבון, אחרי זה אדבר עם נשיא ההתאחדות פרננדו גומס, ונבין מה הכי טוב עבור הנבחרת", המשיך סנטוס. "עד עכשיו הטורניר היה מוצלח, אבל כמובן שהיה עדיף אם היינו מגיעים לגמר ומנצחים. הנבחרת הראיתה את היכולת שלה במשחקים אחרים. יש משחקים שאי אפשר להראות בהם את כל היצירתיות שלך, ולפעמים צריך מזל כדי לנצח".