באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
חגיגות בעולם הערבי בעקבות העלייה של מרוקו לרבע גמר המונדיאל. המרוקנים עשו היסטוריה והפכו לנבחרת הערבית הראשונה אי פעם שעולה לשמונה הגדולות. מלך מרוקו התקשר לנבחרת ובירך אותם על הניצחון הערב ועליית הנבחרת לרבע הגמר
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר אל מלך מרוקו ובירך אותו על ההישג, גם ראש ממשלת עיראק התקשר לברך לרגל ההישג הגדול. שוער מרוקו יאסין בונו, שכמובן הפך לגיבור הגדול אחרי שהציל שלושה פנדלים, אמר אחרי המשחק: "הגיע לנו לנצח, אבל אני רוצה להודות לאוהדים שתמכו בנו. ההדיפות שלי הן בזכות אללה". סופיאן אמרבאט אמר: "אני מתרגש מאוד. לא הייתי בטוח שאוכל לשחק בכלל. אתמול בלילה הייתי עם הפיזיותרפיסט עד 3:00 בלילה, קיבלתי זריקה לפני המשחק. אני לא יכול להפקיר את השחקנים ואת המדינה שלי".
4 צפייה בגלריה
יאסין בונו שוער נבחרת מרוקו
יאסין בונו שוער נבחרת מרוקו
הגיבור הגדול של מרוקו והעולם הערבי. בונו
(צילום: גטי אימג'ס)
החגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
(צילום: יעל גויסקי)
מאמן מרוקו וואליד רגראקי אמר אחרי המשחק: "נחכה עכשיו כדי לדעת מי היריבה שלנו ברבע הגמר ואז נראה לאן נוכל להגיע. השחקנים שלי שיחקו כמו גברים ונלחמו כמו שצריך. הדבר הכי חשוב שעשינו היסטוריה ושימחנו את האנשים. זה יהיה יום ענק במרוקו לנצח, כל המדינה תחגוג היום. כשאין אנוכיות וצביעות, אלוהים לצידך. ננוח עכשיו ואז ננסה להסדיר את הנשימה אחרי המשחק הקשה הזה מול ספרד".
חלוץ מרוקו ג'וואד אל יעמיק אמר: "הגענו לקטאר כדי לשחק יותר משלושה משחקים. אנחנו מוכנים לכל יריבה כי השחקנים ייתנו הכול כדי להסב אושר לאוהדים המרוקנים. השבח לאל. עמדנו בדרישות של המאמן ונמשיך במסע הזה אינשאללה במשחקים הקרובים. זה הישג היסטורי לערבים ולאפריקה. אנחנו מקדישים את זה לכל מי שתמך בנו ואנחנו מקדישים את זה למלך מוחמד".
החגיגות ברבאט
עיני כל העולם הערבי היו נשואות הערב למגרש בדוחא למשחק הדרמטי בין ספרד למרוקו. האוהדים הערבים במגרש ומחוצה לו עודדו את הקבוצה כאילו זו הייתה הנבחרת של המדינה שלהם.
מיד עם שריקת הסיום והניצחון על ספרד החלו חגיגות ברחבי העולם הערבי מהמזרח התיכון ועד למרוקו וגם בספרד עצמה. שליט דובאי מוחמד בן ראש אל מקטום, שהוא גם סגן נשיא איחוד האמירויות, היה בין ראשוני המברכים, וצייץ: "הבלתי אפשרי הוא לא מרוקני והוא גם לא ערבי, אריות וגברי מרוקו אנחנו גאים בכם".
בחשבון הטוויטר הרשמי של התאחדות הכדורגל המרוקני צייצו מיד עם שריקת הסיום: "עשינו היסטוריה שוב הערב, אריות האטלס לא מפסיקים להסב לנו גאווה".
אמיר קטאר חוגג את ההישג הגדול
4 צפייה בגלריה
חגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
חגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
חגיגה גדולה של מרוקנים בספרד
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
חגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
חגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
המרוקנים בטירוף
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
חגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
חגיגות במרוקו אחרי העלייה לרבע גמר המונדיאל
שמחה גדולה בספרד
(צילום: AP)
גם סוכנות הידיעות הממלכתית במרוקו צייצה ופרסמה בחגיגיות את הניצחון. מבין המברכים מקרב מנהיגי העולם הערבי היה גם ראש ממשלת עיראק, וגם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי. הזמרת הלבנונית המגה מפורסמת, אליסא, בירכה גם היא את הנבחרת: "גיבורים! גיבורים! גיבורים! כמה שאתם יפים אריות מרוקו, מברוק למרוקו על ההישג ההיסטורי הזה שמילא את הלב שלנו באושר".
גם בקטאר המארחת חגגו את הניצחון בהארה של שני המגדלים הגדולים בעיר לוסייל בדגל מרוקו. ראש ממשלת מרוקו, עזיז אח'נוש צייץ: "ניצחון והעפלה היסטוריים לנבחרת המרוקנית במשחק חסר תקדים שהעם במרוקו יזכור לעוד שנים רבות. תודה לכם אריות האטלס, על שהצלחתם פעם נוספת להראות כמה אנחנו מאוחדים וחזקים יחד. הצלחתם לגרום למדינות רבות לעמוד מאחוריכם הערב. אנחנו גאים בכם ומאחלים הצלחה גדולה ברבע הגמר והלוואי שתגיעו הכי רחוק במונדיאל הזה". גם נסיך ירדן חסן בן טלאל, נשיא גאבון ואחרים התקשרו כדי לברך את מלך מרוקו.