כאב ראש גדול לפיפ"א לאחר ההצהרה של המארגנים בקטאר כי לא יגישו אלכוהול במתחמים בסמוך לאצטדיונים במהלך המונדיאל הקרוב. כעת, נותני החסות של הטורניר "הביעו את דאגתם" נוכח ההצהרה של הקטארים, שמהווה הפרה של ההבטחות שנתנו לפיפ"א. כל זה כאשר מחר (ראשון) ייפתח הטורניר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אחד הספונסרים מסר כי התחושה היא ש"פיפ"א איכזבה אותנו בהרבה דרכים". בנוסף, דובר על אפשרות של ביטול החוזים מול הגוף שמנהל את הכדורגל העולמי. "כולם מביעים את חוסר שביעות רצונם בדרך כזו או אחרת. אנשים 'אוספים את עצמם' כדי להבין מה האופציות החוזיות שעומדות בפניהם".
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת אנגליה, בירה
אוהדי נבחרת אנגליה, בירה
כאב ראש לפיפ"א ולאוהדים
(Getty Images)
לפיפ"א בהחלט יש סיבות טובות לחשוש לאור סיבוב הפרסה של השלטונות הקטארים, זאת נוכח העובדה שחוזה החסות עם המבשלה של מותג הבירה האמריקאי "באדווייזר" למונדיאל הקרוב מוערך בשווי של 75 מיליון דולר.

מי יישא בעלויות?

על פי הגרדיאן הבריטי, בפיפ"א לחוצים בעקבות ההחלטה ובודקים גם הם מה האפשרויות החוקיות שעומדות בפני "באדווייזר". ההבהרה הדי מביכה על כך כי "לא יהיו השפעות על מכירות של מוצרי באדווייזר שאין בהם אלכוהול והם יהיו זמינים ליד האצטדיונים" אולי ממחישה זאת יותר מכל.
3 צפייה בגלריה
בירה
בירה
הספונסרים שוקלים את צעדיהם. עמדות באדווייזר
(צילום: רויטרס)
"בעקבות דיונים בין רשויות המדינה המארחת לפיפ"א, התקבלה החלטה למקד את מכירת משקאות אלכוהוליים בפאן-זונים ובמקומות מורשים, תוך הסרת נקודות מכירה של בירה מהאצטדיונים בקטאר", נכתב אתמול בהודעה רשמית של פיפ"א. "הרשויות, המדינה המארחת ופיפ"א ימשיכו להבטיח חוויה מהנה, מכבדת ונעימה לכל האוהדים".

סיבוב הפרסה של הקטארים

ה"טיימס" הבריטי דיווח עוד ביום חמישי כי השלטונות בקטאר לוחצים על פיפ"א לאסור את מכירת הבירה במתחמים שנקבעו מראש בסמוך לאצטדיונים וההחלטה הרשמית התקבלה אתמול. בחשבון הטוויטר הרשמי של "באדווייזר" הועלה הציוץ: "זה מוזר" - רק שלאחר מספר דקות הוא נמחק.
3 צפייה בגלריה
בירה
בירה
אוהדים ובירה
(צילום: gettyimages)
נכון להיום - המקום האפשרי היחידי שיש לאוהדים לרכוש בירה הוא באזור האוהדים (פאן-זון) המרכזי בדוחא - ובתפריט יש רק סוג אחד, ניחשתם נכון - "באדווייזר" (שחתום על הסכם בלעדיות עם פיפ"א למונדיאל הנוכחי).
המחירים, אגב, בשמיים, בעיקר בשל הביקוש הגדול. כוס בירה עולה בפאן-זון לא פחות מ-11 פאונד ועל-פי ההגבלות של הקטארים: הקונים יצטרכו להוכיח שהם בני 21 ומעלה כדי לרכוש וכל רוכש יוגבל לכמות מקסימלית של ארבעה משקאות בקנייה אחת.