התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
ביפן עוד מתקשים לעכל את ההישג המדהים של הנבחרת בגביע העולם. הסמוראים גברו אתמול (חמישי) 1:2 על ספרד במחזור הנעילה של שלב הבתים ועלו לשמינית גמר המונדיאל מהמקום הראשון בבית 5, שכלל שתי אלופות עולם לשעבר - ספרד וגרמניה - ועל שתיהן גברה הנבחרת של האג'ימה מוריאסו.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מעל הכל בלט האופי של היפנים, שנקלעו לפיגור מול שתי נבחרות עדיפות בהרבה על הנייר, ובשני המקרים הצליחו לבצע מהפך ולשמור על היתרון בצורה הרואית עד הסיום. אפילו הפסד לנבחרת הפחות חזקה לכאורה בבית, קוסטה ריקה, לא גרם לרוחם של יפן ליפול.
1 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת יפן חוגגים ברחובות טוקיו
אוהדי נבחרת יפן חוגגים ברחובות טוקיו
אוהדי נבחרת יפן חוגגים ברחובות טוקיו
(AFP)
17.7 אחוזי החזקה בכדור. זה הנתון המדהים שרשמה יפן בניצחון אמש על ספרד - הכי נמוך אי פעם בתולדות גביע העולם. בנוסף, הניצחון היפני סיכם שני בתים מפתיעים מאוד, 5 ו-6, אותם סיימו בהתאמה יפן ומרוקו במקום הראשון - בניגוד לכל הציפיות המוקדמות.
ברשת חגגו את הניצחון היפני עם שלל ממים וסרטונים, שכללו בין השאר לא מעט לעג לנבחרת גרמניה. בסרטון אחד נראים שחקני נבחרת יפן מוציאים את הזבל (זכר לניקיון המופתי שהשאירו הם ואוהדיהם בחדר ההלבשה וביציעים), וכשהם מביטים בפח - הם רואים כי זרקו גם את מנואל נוייר, שוער נבחרת גרמניה המודח.

עוד צעד אחד

"עכשיו אפשר להבין שהניצחון במשחק הראשון מול גרמניה לא היה נס", אמר כוכב נבחרת יפן ריטסו דואן בסיום הניצחון הסנסציוני על ספרד אמש. האסיאתים הצליחו להגן בגבורה על שערם ועמדו בפרץ ההתקפות הספרדי, כאשר לא מעט טענות עלו כי הספרדים העדיפו בכלל לעלות מהמקום השני בבית, שמנע מהם מפגש עם קרואטיה בשמינית הגמר.
זוהי הפעם השלישית בהיסטוריה שיפן עולה לשמינית גמר גביע העולם, והפעם השנייה שעושה זאת מהמקום הראשון. הפעם הקודמת שהודחו בשמינית הייתה בגביע העולם האחרון ברוסיה שנערך ב-2018. ב-2002, אז אירחה בצוותא עם דרום קוריאה, סיימה כאמור כראש הבית. בטורניר דאז המסע הסתיים בשמינית הגמר עם הפסד לטורקיה, שהייתה אחת מהפתעות הטורניר והגיעה עד חצי הגמר.
אלפי אוהדים יפנים יצאו לחגוג את ניצחון נבחרתם ברחובות עיר הבירה טוקיו בשעות הבוקר המוקדמות, ויכולים לחלום כי נבחרתם הפעם תעשה צעד אחד קדימה ותגיע לראשונה אי פעם לרבע הגמר. המאמן האג'ימה מוריאסו החמיא גם לקהל שעודד מהבית: "הקהל בבית גם היה איתנו, אני חושב שהעידוד שלהם מרחוק הוביל אותנו לניצחון". ג'וניה איטו: "מגיע לנו, אני שמח שניצחנו ועלינו שלב. לא הייתה לנו ברירה, אז ניצחנו. זה עבד היטב וכבשנו פעמיים".