התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
ארגנטינה הייתה רחוקה מלהרשים היום (שבת) מול אוסטרליה בשמינית גמר המונדיאל, אבל הצלה של ליסנדרו מרטינס אחרי דריבל מדהים של עזיז בהיץ' והצלה נוספת של אמיליאנו מרטינס אחרי הזדמנות של גראנג קואול סידרו לדרום אמריקאים 1:2 וכרטיס לרבע הגמר. ביום שישי ב-21:00 שעון ישראל תשחק ארגנטינה נגד הולנד, שניצחה מוקדם יותר 1:3 את ארה"ב.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הכותרת ב"אולה" הייתה: "קדימה ארגנטינה: עם נשמה, לב ומסי לרבע הגמר". שלושת השחקנים שזכו להכי הרבה מחמאות הם השוער אמיליאנו מרטינס, רודריגו דה פול וכמובן מסי, עליו נכתב ב"קלארין": "פתח את המשחק עם שער גאוני. כל הזמן הגיע והציג את עצמו כאופציה לקבל את הכדור. במחצית השנייה הוא שיגע את האוסטרלים עם דריבלים. הוא במוד אדיר". על מרטינס נכתב: "סיפק הצלה קריטית בסיום כדי להבטיח את הניצחון. לפני כן לא הייתה לו יותר מדי עבודה והוא גם ביצע שתי טעויות קטנות. לא היה אשם בשער אחרי שהכדור פגע באנסו פרננדס ושינה את הכיוון". על רודריגו דה פול נכתב: "תצוגה יוצאת מן הכלל, היה משמעותי מאוד בשער השני עם הלחץ שהפעיל וגרם לשוער לבצע את הטעות. הייתה לו מחצית שנייה נהדרת".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
(צילום: AFP)
לאו מסי אמר: "יכולנו לגמור את המשחק בצורה נוחה יותר. הם כבשו שער אחרי שהכדור פגע בשחקן ושינה את הכיוון ואז קיבלו ביטחון. הייתה להם הזדמנות גדולה שאמיליאנו מרטינס הציל. זה היה משחק ויום קשה, הייתה לנו מנוחה קצרה מאוד והיינו עייפים מאוד, גם היה משחק פיזי מאוד, אני שמח שניצחנו. זה מטורף לשחק בכל שלושה ימים, אבל רצינו כל כך להיות פה בגלל שזה מרגיש מדהים. אנחנו צריכים להישאר מאוחדים כמו שהיינו עד עכשיו, עכשיו מגיעים משחקים קשים מאוד".
כריסטיאן רומרו הוסיף: "זה אושר גדול. בסוף סבלנו מאוד, אבל הראינו אופי ואישיות. אני שמח מאוד בשביל כל הנבחרת כי אנחנו יודעים שהכול יכול לקרות, אבל השחקנים פה נלחמים עד טיפת הזיעה האחרונה שלהם וזה מה שחשוב". לקראת המשחק מול הולנד אמר: "אנחנו 26 לוחמים, כולנו מוכנים ואנחנו הולכים להשאיר את החיים שלנו על המגרש כדי לעבור שלב".
רודריגו דה פול: "אני לא רוצה לחשוב בכלל מה קורה בארגנטינה עכשיו, אני מתרגש מאוד ושמח לגרום קצת אושר לאנשים בבית, גם אני הייתי ילד שחגג וראה את כל המדינה עוצרת כשהנבחרת משחקת. יהיה שבוע נחמד עכשיו והאנשים בארגנטינה יהיו במצב רוח טוב. האוהדים היו משמעותיים מאוד היום, הם עזרו לנו".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אוסטרליה
שחקני נבחרת אוסטרליה
שחקני נבחרת אוסטרליה
(צילום: EPA)
ג'קסון אירווין אמר אחרי המשחק: "קשה לעכל את כל מה שקרה כרגע. הכול עדיין טרי, אבל כן, אני מקווה שהסבנו גאווה לכולם. נתנו הכול, כמו שעשינו בכל דקה בטורניר הזה. אני גאה בכל השחקנים ובצוות, אבל לצערי היום זה לא הספיק. אני חושב שעשינו את כל מה שיכולנו. שמרנו על משמעת בצורה שבה עמדנו במגרש. היינו מצוינים מבחינה הגנתית ולא אפשרנו לארגנטינה להגיע ליותר מצבים, ברבע השעה האחרונה זה השתנה כי היינו חייבים לנסות ללכת קדימה. עשינו כל מה שיכולנו כדי שיהיה לנו סיכוי. כשארגנטינה חוגגת ככה ניצחון מול אוסטרליה, אני חושב שזה מראה איזו יריבה הם פגשו".
מאמן אוסטרליה גרהאם ארנולד אמר: "אני גאה מאוד בשחקנים שלי, שיחקנו נגד המדורגת מספר שלוש בעולם. השער הראשון של מסי היה באיכות גבוהה ואחר כך ביצענו טעות שעלתה לנו ביוקר. אני מקווה שכולם באוסטרליה מכבדים את מה שעשינו וגאים בנו. סיימנו את המשחק טוב, הייתה לנו הזדמנות נהדרת להשוות. אני אסיר תודה כלפי השחקנים שלי".