התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
זה היה הקרב הגדול שסומן כבר בהגרלה ולא בגלל הכדורגל. אתם יודעים בדיוק למה. האימפריה האמריקאית מול הנמסיס מהמפרץ. דמוקרטיה מול תיאוקרטיה. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מול ארץ המגבלות ללא אפשרויות. מק אנד צ'יז מול חורשט סבזי. העיקרון מובן. ואם כל זה לא מספיק, זה היה מפגש קריטי על מקום בשמינית הגמר. ארה"ב הייתה צריכה רק ניצחון, איראן דגלה בשוויון לפחות ל-90 הדקות הספציפיות.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הווליום ביציעים היה אדיר בהתאם. זה היה משחק ביתי של האיראנים, ששלטו לחלוטין ביציעים ולא השאירו לאמריקאים סיכוי. הם קיבלו גיבוי לא צפוי מלב מוסקבה, שם ניצב במהלך המשחק שלט חוצות ענק עם דגלי המדינות שקרא "איראן, אנחנו איתך". בישול ראשון של פוטין במונדיאל.
2 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ארה"ב
אוהדי נבחרת ארה"ב
אוהדי נבחרת ארה"ב
(צילום: עוז מועלם)
איראן ניסתה לפתוח את המשחק בהנעת כדור סבלנית כדי להרגיע, האמריקאים טסו מהפתיחה כדי להכריע - והבליטו את המגן אנתוני רובינסון באגף שמאל, שחרך את כל מה שמולו במהירות סילונית. ארה"ב הגיעה בקלילות לרחבה, אבל שם לא הייתה מספיק מבריקה כדי למצוא מצבים לשער, גם כי החברים של ווטסון מקני החכם והמתוחכם לא תמיד מבינים אותו, למזלה של הגנת איראן הדי מפוזרת.
אבל ארה"ב טובה בכדורגל, והיא הראתה את זה מול אנגליה ומול וויילס למרות שלא ניצחה. האמריקאים המשיכו לנסות לפצח את הבונקר האיראני, לא מעט מהאמצע, ופשוט התישו לאט-לאט את הנבחרת של קרלוס קיירוש. אחרי מספר ניסיונות תמימים, הגיע הראשון. הפעם סרג'יניו דסט בימין קלט מצוין מסירה של מקני והמשיך בראש מסירה של הקשר עמוק לתוך הרחבה, שם חיכה כריסטיאן פוליסיק ושלח פנימה בדקה ה-38. במקום לחגוג עם החברים, פוליסיק נתקל בעוצמה מהתנופה בשוער האיראני עלירזה ביירנבאנד וטופל במשך דקות ארוכות. האיראנים בהלם ופתאום שומעים שיש קהל מארה"ב. 0:1 ובשלב הזה האמריקאים בשלב הבא.
הקהל של איראן הפעיל טורבו עם פתיחת המחצית השנייה ולא הפסיק לעודד את הנבחרת שלו, אבל על המגרש האמריקאים היו עדיין הרבה יותר טובים ורגועים, כשהם ממשיכים לשייט באגפים ולא מגדילים את היתרון בדיוק בגלל אותו בלבול נאיבי ליד הרחבה. אם ארה"ב רוצה לעלות לרבע הגמר, היא חייבת להיות הרבה יותר רעה וללטש לעצמה קילר אינסטינקט כי נבחרות טובות מאיראן - למשל הולנד שבפתח - יענישו אותה בקלות.
2 צפייה בגלריה
אחמד נורולאהי שחקן נבחרת איראן
אחמד נורולאהי שחקן נבחרת איראן
לא ממש התקרבו אל השער. אחמד נורולאהי
(צילום: עוז מועלם)
הדקות שעברו גרמו לקהל האמריקאי לתת קונטרה ביציעים עם קריאות "USA, USA" שהדהדו באצטדיון. ביציעים האיראניים נראה מחזה לא שגרתי. מאבטחים עוברים בין האוהדים וסורקים מתחת לכיסאות במהלך המשחק עצמי כדי לוודא שאין מפגעים מתוכננים. כנראה שבקטאר לא רצו להסתכן אחרי הפריצה הראשונה למגרש אתמול והמשחק עבר בשקט וללא דגלי פלסטין שראינו ביציעים במשחקים קודמים של איראן, פשוט כי המאבטחים לא אפשרו להכניס.
במגרש האיראנים החלו לשלוט יותר, אבל לא באמת התקרבו לשער האמריקאי למעט בדקה ה-70, כשגודוס כמעט ניצל טעות בהגנה שממולו אבל החמיץ ממצב טוב.
האמריקאים היו יכולים לסגור את הסיפור במתפרצת סמוך לסיום אבל על הנאיביות שלהם כבר דיברנו מספיק. זה כמעט עלה ביוקר בתוספת זמן של תשע דקות. בסיום חלק מהאמריקאים נשכבו על הדשא משמחה ומתשישות כמו גם חלק מהאיראנים, בחסות האכזבה. ארה"ב סגרה את החשבון ממונדיאל 1998.