אינפו משחקי יום רביעי במונדיאל

ריגול תעשייתי

גרמניה – יפן (15.00, בית 5)
מה שבטוח הוא שבנבחרת גרמניה לא יוכלו לדבר היום מאחורי הגב של היריבה. שמונה מהיפנים מגיעים מקבוצות גרמניות, עוד אחד שיחק שם בעבר. כמות השחקנים שיוצאים מיפן לאירופה בשנים האחרונות גדול מאוד, אבל גרמניה היא המוקד שלהם. למעשה, ישנם יותר שחקני בונדסליגה בסגל של הסמוראים מאשר שמות מהליגה המקומית – 6:7 (אאו טנאקה מופיע בדיסלדורף מהבונדסליגה השנייה). ישנם גם כאלו שלא זומנו למונדיאל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
השם המוביל ביפן הוא דאיצ'י קמאדה מפרנקפורט, שבעונה וחצי האחרונות עשה זינוק מדהים. הקשר ההתקפי מאמין שהניסיון שהוא וחבריו צברו בליגה החזקה הקפיץ את היפנים לגבהים חדשים: "לדעתי עכשיו אנחנו ברמה שווה לשחקני נבחרת גרמניה", הוא הצהיר לקראת המשחק. "בהתחלה היה מוזר לשחק נגד פרצופים שראיתי רק בטלוויזיה קודם לכן, אבל אני חושב שההשתלבות בבונדסליגה לצידם השפיעה עלינו מאוד לטובה מבחינה מנטלית. מצוין שאנחנו משחקים לצד שחקנים כאלה ומכירים אותם".
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת יפן באימון
שחקני נבחרת יפן באימון
יש להם מידע מבפנים. שחקני נבחרת יפן באימון המסכם
(צילום: רויטרס)
הקשר ריטסו דואן מפרייבורג הוסיף את הזווית שלו: "לא יצרתי קשר עם החברים שלי לקבוצה מנבחרת גרמניה. אני שמח לשחק נגדם, אבל אנחנו מפסיקים להיות חברים עד שניפגש שוב בשנה החדשה". המגן הוותיק יוטו נגאטומו סיפר כי החבר'ה שהגיעו מהבונדסליגה באו עמוסי מידע: "אפילו לא היינו צריכים לשאול – כי בארוחות הצהריים או באוטובוס הם מספרים לנו הכל על השחקנים הגרמנים".
אבל הקשר בין המדינות הולך הרבה יותר לאחור מאשר התקופה הנוכחית בלבד. כפי שכתב ניק מלבייני מסוכנות הידיעות רויטרס, מי שנחשב לאבי הכדורגל המודרני ביפן ולאיש שיצק את היסודות להתקדמות ההדרגתית הוא המאמן הגרמני דטמר קראמר, שהגיע למדינה בשנות השישים והכניס דפוסים חדשים של מקצוענות. מאמן הנבחרת האג'ימה מוריאסו גם ידע לתת כבוד בסגנון היפני הידוע במסיבת העיתונאים לקראת המשחק כשאמר: "אנחנו אסירי תודה לגרמנים, הם המודלים לחיקוי שלנו. זו הסיבה שיש לנו רגשות מעורבים בנוגע להתמודדות מולם, אבל לא משנה מי היריבה, אנחנו באים כדי לתת את ההופעה הכי טובה שאפשר".
השילוב טוב גם לגרמנים, ולמעשה היפנים הם הנשק הסודי שלהם מול הליגות הבכירות האחרות באירופה. בגלל שבבונדסליגה אין מגבלות על כמות השחקנים מחוץ לאיחוד האירופי כל עוד הקבוצות עומדות בהנחיות הנוגעות למספר השחקנים המקומיים, היפנים הם רכש זול ואיכותי – בזמן שבאיטליה, ספרד ואנגליה נוטים להתעלם מהשוק הזה ומעדיפים יבשות אחרות כשהם בוחנים את אפשרויות החיזוק העומדות לרשותן. מספר דורות של כוכבים יפנים כבר עברו בגרמניה, שמות כמו שינג'י קגאווה ומאקוטו האסבה למשל, וההיסטוריונים חוזרים עד יאסוהיקו אוקודרה, קשר מעולה שב-1977 חתם בקלן והפך ליפני הראשון שמקבל חוזה מקצועני באירופה, בתקופה בה הכדורגל במדינה עוד לא היה מפותח.
הגרלת בית 5 התאכזרה ליפנים. במונדיאל 2018 הם עלו לשמינית הגמר וגם שווים את המקום שם, אבל זו משימה כמעט בלתי אפשרית הפעם לאור העובדה שגרמניה וספרד ישחקו מולה. ועדיין – ראינו אתמול נבחרת אסייתית מדהימה את אחת המועמדות לזכייה, יפן חזקה יותר מסעודיה, והקלף שיש לה בשרוול הוא ההיכרות העמוקה עם הגרמנים. לכו תדעו, בלי לירוי סאנה הפצוע ועם סגל מלא בסימני שאלה, גרמניה עלולה להיות פגיעה – ויש סמוראים שאורבים לה בפינה.
5 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
האנזי פליק
(צילום: AP)

בית אבות

מרוקו – קרואטיה (12.00, בית 5)
משחק שעשוי להיות קלאסי בקטגוריית "הפתעה שראינו באה". למרוקו יש פוטנציאל אמיתי להפוך את בית 6 על הראש, עם שניים מהמגינים המהירים בעולם – אשרף חכימי מימין ונוסייר מזראווי משמאל – ושחקנים מנוסים מאוד מהליגות החזקות ביותר. למרות שהיא עדיין משיגה תוצאות, ישנה הרגשה של מיצוי והזדקנות אצל קרואטיה, והיא לא צריכה לחשוב על חזרה לגמר, אלא על איך תצלח את הבית הזה.
ובכל זאת זו סגנית אלופת העולם. נראה שאם תמצא חלוץ מרכזי אמין מבין האופציות שלה, סקוררים לא רעים מהליגה הקרואטית שדי שווים ברמתם, היא תוכל להכניע כל יריבה ביום טוב. משחק פתוח יותר ממה שנדמה.
5 צפייה בגלריה
אשרף חכימי
אשרף חכימי
נראה את קרואטיה מתמודדת עם המהירות שלו. אשרף חכימי
(צילום: AFP)

גן ילדים

ספרד – קוסטה ריקה (18.00, בית 5)
ספרד נעה על הציר שבין צעירה מאוד לצעירה מדי. שני שחקני הרכב, פדרי וגאבי, עוד לא בני 20, ושחקנים משמעותיים שכבר צברו המון ניסיון כמו אנסו פאטי ואריק גרסיה הם בסך הכל בני 20 ו-21 בהתאמה. יש בסגל עוד כמה שמות שסובבים את הגילים האלה.
זה ממש לא רע בהכרח – בגלל שכולם ראויים למעמד שלהם, אבל יש על הכתפיים שלהם המון. המבוגרים יותר, למשל סרחיו בוסקטס ואלבארו מוראטה, מגיעים עם המון ספקות לגבי יכולתם. אם הם לא יתפקדו, זו תהפוך למשימה של נבחרת שנראית כאילו נגזרה מהמונדיאליטו. קוסטה ריקה היא יריבה נוחה לפתיחה, אחר כך האתגרים יהיו גדולים יותר.
5 צפייה בגלריה
אימון נבחרת ספרד
אימון נבחרת ספרד
ישחקו הילדים לפנינו. ספרד באימון
(צילום: עוז מועלם )

לשבור את הקרח

בלגיה – קנדה (21.00, בית 6)
קנדה היא אחת הנבחרות המסקרנות ביותר בטורניר, שרבים מחכים לראות בזמן אמת. דור שחקנים מצוין סיים במקום הראשון בבית המוקדמות של צפון ומרכז אמריקה, מעל ארה"ב ומקסיקו, אבל אין לדעת איך זה יבוא לידי ביטוי במונדיאל, מה גם שזו רק ההופעה השנייה של הקנדים במעמד והראשונה מאז 1986.
בלגיה עדיין נחשבת לאחת הנבחרות הבכירות בעולם, אבל הדברים לא יהיו פשוטים עבורה – בטח אחרי הפציעה של רומלו לוקאקו שעלול להחמיץ את כל שלב הבתים. קווין דה בריינה ישבור את הראש בנוגע למטרות בהתקפה.
5 צפייה בגלריה
דה בריינה
דה בריינה
למי הוא ימסור? דה בריינה
(צילום: AFP)

שווה לעקוב

סמואל פיאט (קנדה). הוא אלמוני לגמרי מחוץ לצפון אמריקה, אחרי ניסיון כושל בעבר בגרמניה ובספרד, אבל בנבחרת החשיבות שלו עצומה. הקשר האחורי של מונטריאול הוא הגרזן, המנוע והדבק של הנבחרת, והעבודה שלו בטורניר תהיה בלתי פוסקת והחשובה ביותר בקנדה.

פינת הניחושים

מרוקו – קרואטיה 2:1. יתרון מוקדם של הקרואטים, מרוקו תשווה ותהיה קרובה מאוד לניצחון, אבל תצא פראיירית עם החמצות ותשלם על זה.
גרמניה – יפן 1:1. הבעיות בסגל של הגרמנים יצוצו עם שליטה במגרש וחוסר חדות משווע, יפן תגרד נקודה במתפרצת מהירה.
ספרד – קוסטה ריקה 0:4. אחרי מחצית ראשונה חלשה, לואיס אנריקה יערוך כמה חילופים והסכר ייפרץ.
בלגיה – קנדה 0:2. נראה הרבה דברים טובים מהקנדים, אבל הם לא יאיימו באמת על הניצחון של הנבחרת החזקה בבית.

מה תגידו לחברים כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"זה מרוקו זה? זה שאר העולם. רק 12 שחקנים מ־26 נולדו שם"
"עזבו מודריץ', מרסלו ברוזוביץ' אש, הוא נהיה השחקן הכי חשוב של קרואטיה"
"אין לבלגיה מגינים נורמליים, קנדה חייבת לתקוף מהאגפים"