השניות האחרונות לפני תחילת המונדיאל דומות לדו קרב מטורף של צביעות: כמו גוש של מתאגרפים בזירה שנלחמים על חייהם כדי להוכיח מי יצליח להדהים יותר בסנוקרת דו הפרצופיות או מכת וו מחסלת של היפוקרטיות או אפרקאט ללסת של כל מה שחשבנו שהוא באמת חשוב.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
נתחיל בשגריר יוניצף, אייקון תרבות הפופ, ודיוות קהילת הלהטב"קים, דייויד בקהאם. בקאהם, ששווי הונו מוערך ב-425 מיליון ליש"ט, הסכים לקבל השנה הצעה להיות שגריר קטאר תמורת 150 מיליון ליש"ט לעשר שנים. בקהאם הוא הפרצוף של המונדיאל הזה. פמיניסט וסמל של קהילת הלהט"בים שמוכיח שהכול נמצא וקיים למכירה. הוא אחד השחקנים הראשונים שהתראיינו למגזינים של הקהילה והתגאה בבסיס האוהדים הלהט"בי שלו. עכשיו הוא נמצא במקום בו קהילת הלהט"בים בבריטניה מתנערת ממנו בגלל מעורבותו בהלבנת קטאר. הקומיקאי הבריטי ג'ו לייסט איים על בקהאם כי אם לא יתחרט על החוזה הזה, הוא יגרוס בשידור חי 10,000 ליש"ט. אם בקהאם כן יתחרט, לייסט אמר כי יתרום את הסכום לארגונים העובדים עם קהילות הלהט"ב. גארי לינקר ואריק קאנטונה ביקרו בחריפות את בקהאם. ובקהאם עצמו? הוא דווקא שותק. יכול להיות שיגיב, אם ישלמו לו על כך.
3 צפייה בגלריה
אדם מוחה נגד דייויד בקהאם ונגד קטאר
אדם מוחה נגד דייויד בקהאם ונגד קטאר
כופף את המציאות, כמו בקהאם. מחאות נגד כדורגלן העבר בלונדון
(צילום: רויטרס)
בקליפים שבהם הוא מופיע כי משלמים לו עליהם, בקהאם מדבר על עולם של הכלה, סובלנות וקידמה. הוא רוכב ברחובות ושווקי דוחא וטוען ש"עבורי, מדובר בשלמות". כופף את המציאות, כמו בקהאם.
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו ביקש כבר לפני כמה שבועות שכולם יהיו מרוכזים רק בכדורגל. בקשה טבעית: מי שמתרכז רק בכדורגל, יצליח לעזור לאינפנטילו וחבר מושחתיו להשכיח את העובדים הזרים, הקורבנות, השוחד, השחיתות, ההפרה הבוטה והמתמשכת של זכויות אדם. אה, בואו נרים כוס בירה ונראה 90 דקות של כדורגל וטוב.
הבעיה עם מדינת רשע כמו קטאר היא שחייבים לשים לה גבולות. מי שנתן לה את הזכויות לגביע העולמי לא הבין שהוא הרים דגל כניעה צחור לכל גחמה של ראשי האמירות. כמו ההחלטה השרירותית, 48 שעות לפני פתיחת המשחקים, לאסור מכירת בירה במהלך המשחקים. ההחלטה הזו היא תגובת הנגד האכזרית של הקטארים לבקשה להפריד בין פוליטיקה ואידאולוגיה לבין ספורט (בקשה לה שותף גם הוועד האולימפי הבינלאומי). רגילים לראות גביע עולמי בקיץ, בחוץ, עם מיליון חברים? שכחו מזה. רגילים לקבל את הכדורגל שלכם עם בירה 5% אלכוהול? ובכן, אם יש לכם מספיק כסף, אתם יכולים לשתות כוס שמפניה עם השייחים ואינפנטינו.
3 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
חי במציאות אחרת. אינפנטינו
(Getty Images)
3 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם כדורגלן עבר
דייויד בקהאם כדורגלן עבר
צוחק כל הדרך אל הבנק
(צילום: גטי אימג'ס)
באדווייזר אולי שילמה מיליונים עבור הזכות למכור אלכוהול במהלך הגביע העולמי, אבל היא לא יכולה להתחיל אפילו להתחרות בכסף הקטארי. קטאר היא הפרטנר החשוב ביותר עבור פיפ"א. היא מחזיקה בכסף, והיא מחזיקה בכוח. אינפנטינו בילה את רוב זמנו בשנה שעברה בבית מפואר בדוחא יחד עם משפחתו. בשנה הבאה הוא יעמוד לבחירה נוספת, ויזכה כמעט בוודאות.
אינפנטינו עצמו דיבר במסיבת עיתונאים בת קרוב לשעה, מסיבת עיתונאים שהדרך הטובה ביותר לסכם אותה היא במילים סנסציונית-אידיוטיות. אליבא ד'אינפטינו, הביקורת כלפי קיום המשחקים בקטאר (ביתו השני, כאמור) היא מחזמר של צביעות, והעולם המערבי צריך לשתוק ולא לבקר את המשחקים אחרי מה שהוא עשה ב-3,000 השנה האחרונות. צודק, וטועה. העולם המערבי-נוצרי (שהיטיב מאוד עם אינפנטינו) אכן אחראי לעוולות עצומות בעולם, אבל האם הדרך לתקן אותן היא הענקת פלטפורמת הלבנה למדינה שחוזרת על אותן עוולות?
כדי להבין את המופע הביזארי של אינפטינו, צריך לחזור ארבע שנים לאחור. זוכרים? זוכרים את סיום הגמר, את הציפייה להנפת הגביע והמדליות? את פוטין יורד למגרש בגשם שוטף? את כל העולם נרטב, חוץ מפוטין ששני אנשים הולכים סביבו וסוככים עליו במטריות? ביום שישי, בערך בזמן שאינפנטינו עשה מהלך נואש לשמר על השחיתות המוסרית שלו, האמיר של קטאר התקשר לפוטין והודה לו על עזרתו בארגון המשחקים.