התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
זה הלך קשה, אולי קשה מהצפוי, אבל בסופו של יום נבחרת ארגנטינה העפילה אתמול (שבת) לרבע גמר המונדיאל עם ניצחון 1:2 על אוסטרליה. איש השעה (שוב) היה, איך לא, לאו מסי שכבש את השער הראשון - במשחקו ה-1,000 בקריירה - ונבחר בסיום כצפוי למצטיין.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
"האמת, זה לא הרגיש שונה", הודה הכוכב הארגנטינאי, כשנשאל על ציון הדרך המרשים. "זה היה משחק קשה, אבל אנחנו בשלב הבא ואין שמחה גדולה יותר. כשגילינו, אחרי שלב הבתים, שאנחנו צריכים לשחק שוב בעוד שלושה ימים, אמרנו שזה מטורף ולא נספיק להתאושש. הקהל הזה נהנה מאיתנו ובטוח שכולם היו שמחים להיות פה איתנו. היחידה הזאת שלנו היא משהו מיוחד".
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
"האמת, זה לא הרגיש שונה". מסי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
משפחתו של לאו מסי חוגגת
משפחתו של לאו מסי חוגגת
משפחתו של מסי jחוגגת ביציע
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
חוליאן אלבארס כבש את השער השני, אמיליאנו מרטינס סיפק הצלה גדולה בשניות האחרונות, אבל לא תופתעו לשמוע שמסי היה זה שגרף את מרבית המחמאות. "זו הייתה ההופעה האישית הטובה ביותר של שחקן במונדיאל הזה", פרגן בלם מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה בעבר, ריו פרדיננד. "זה היה כמעט כמו אלוהים. לא ראיתי דבר כזה. איך הוא עושה את זה? הוא מביך שחקנים, והכל עם הראש למעלה. יש לו שליטה בכדור, ראיית משחק, הוא מוצא כל אחד על המגרש. פנומנלי".
קפטן נבחרת אנגליה בעבר וכיום גם כן פרשן ב-BBC, אלן שירר, הוסיף: "יש לנו כל כך הרבה מזל להיות באצטדיון כדי לצפות בו. איזו הופעה. היכולת שלו לרוץ עם הכדור, שמושכת כל כך הרבה שחקנים ומאפשרת לו לשחרר כל-כך הרבה שחקנים משמירה, מדהימה. יש לו הכל. בכל פעם שהוא מקבל את הכדור, כל האצטדיון קם על הרגליים. זה לא משנה איפה הוא על המגרש, כל הקהל בשמיים".
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
"עושה דברים שלא ראיתי מאף שחקן אחר". מסי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
"זה לא משנה איפה הוא על המגרש, כל הקהל בשמיים"
(צילום: AP)
גארי לינקר, ששיחק בימיו בנבחרת אנגליה מול דייגו מראדונה, ניסה להשוות: "זה מזכיר לי קצת את 1986 ואת דייגו. גם אז לארגנטינה היה קשה לנצח אותם וסמכו על הקסם של מראדונה. יש כל-כך הרבה קווי דמיון. מראדונה אז היה בשיאו, ברור שמסי כבר בסוף הקריירה שלו, אבל הוא עושה דברים שלא ראיתי מאף שחקן אחר. מאף אחד אחר כנראה מלבד מראדונה אלו תקופות שונות, אבל אני נהנה משניהם".
בספרד התייחסו, איך לא, גם כן בהרחבה לניצחון הגדול של ארגנטינה וליכולת של "הפרעוש". התקשורת הקטאלנית הייתה בטירוף. "זה שוב מסי", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו", שם נכתב: "גאון הכדורגל הזה לא מפסיק להפתיע. הוא סחב את כל ארגנטינה על הגב". ב"ספורט" הוסיפו: "מסי עף לרבע הגמר". ב"מארקה" ציינו: "עכשיו הוא מוכן למשחק ה-1,001 בקריירה".
"זה שוב מסי": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"מסי עף לרבע הגמר": שער ה"ספורט"
ביום שישי (21:00) יפגשו מסי וארגנטינה את הולנד לקרב ענקיות. וכן, יש גם כאלו שמזלזלים בכוכב האלביסלסטה. אחד מהם הוא אפילו הולנדי. קשר הנבחרת בעבר, רפאל ואן דר וארט. "זה מסי? אני שיחקתי נגד מסי האמיתי, ותאמינו לי שבכיתי לאמא שלי", אמר ואן דר וארט לטלוויזיה ההולנדית. "אז, אי אפשר היה לעצור אותו. כיום זה בר השגה"

עקף את מראדונה (שוב)

ומה לגבי קצת מספרים? חלוץ נבחרת ארגנטינה בן ה-35 רשם אתמול, כאמור, את ההופעה ה-1,000 שלו בקריירה. החלוקה היא כזו: יש למסי 778 משחקים במדי ברצלונה ו-672 שערים, 53 במדי פריז סן ז'רמן ו-23 כיבושים. זו הייתה ההופעה ה-169 שלו בנבחרת ארגנטינה, בה כבש 94 שערים.
בנוסף, זה המשחק ה-23 של מסי במונדיאל, שניים יותר ממראדונה. הוא עקף את דייגו גם בכמות השערים בגביע העולמי. ל"פרעוש" יש כעת 9, אחד יותר ממראדונה וגיז'רמו סטאבילה ואחד פחות מגבריאל בטיסטוטה.
6 צפייה בגלריה
מי יוכתר כגדול בכל הזמנים בסיום הטורניר הזה?
מי יוכתר כגדול בכל הזמנים בסיום הטורניר הזה?
מי יוכתר כגדול בכל הזמנים בסיום הטורניר הזה?
(צילום: AFP)
מסי, שהגיע עם ארגנטינה לגמר ב-2014 (הפסידו 1:0 לגרמניה), כבש את שער הבכורה שלו בשלב הנוקאאוט בגביע העולם וה-789 בסך הכול בקריירה. בנוסף, זה השער ה-94 שלו במדים הלאומיים. וקחו עוד נתון: מסי נבחר אתמול בפעם השנייה במונדיאל לאיש המשחק, הישג לו שייכים רק עוד שני שחקנים עד כה.
"אני שמח שעשיתי עוד צעד אחד לעבר המטרה", סיכם מסי לאחר המשחק במסיבת העיתונאים. "זה היה משחק מאוד קשה ומאוד פיזי. זה מדהים איך האוהדים חיים את המשחק ואיך הם משדרים לנו את השמחה הזו".
על משפחתו שמלווה אותו בקטאר, הוסיף: "המשפחה שלי תמיד בראש ובראשונה. הילדים שלי כבר מבוגרים ומבינים הכל. הם סובלים מהמשחקים שלי, הם נהנים מהם. אני מאוד שמח לחלוק איתם את הרגעים האלה. זה המונדיאל הראשון שלי עם הילדים כשהם גדולים ומבינים הכל".