מחאה חריגה במונדיאל: אוהד פרץ למגרש עם דגל הגאווה במהלך המשחק בין אורוגוואי לפורטוגל. אותו אוהד גם לבש חולצה עם מסרים פוליטיים נגד המלחמה באוקראינה ("תצילו את אוקראינה") ובעד מחאת הנשים באיראן ("כבוד לנשים האיראניות").
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
זוהי המחאה הרצינית הראשונה בהקשר זכויות הלהט"ב על הדשא במונדיאל בקטאר. כזכור, קפטנים של חלק מהנבחרות האירופיות - אנגליה, גרמניה, הולנד, בלגיה, וויילס, שווייץ ודנמרק - רצו לעלות למשחקים עם סרט בצבעי דגל הגאווה עם הכיתוב ONE LOVE, במחאה על היחס של קטאר לקהילת הלהט"ב. פיפ"א מתנגדת בצורה נחרצת לכל ביקורת של השחקנים והנבחרות כלפי המארחת, ומבחינתה הצעד שתיכננו הקפטנים מהווה נקיטת עמדה פוליטית. היא איימה כי הקפטנים יקבלו כרטיס צהוב וההתאחדויות ייקנסו - והנבחרות ירדו מהעניין.
4 צפייה בגלריה
אוהד עם דגל הגאווה בקטאר
אוהד עם דגל הגאווה בקטאר
האוהד והדגל
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוהד עם דגל הגאווה בקטאר
אוהד עם דגל הגאווה בקטאר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוהד עם דגל הגאווה בקטאר
אוהד עם דגל הגאווה בקטאר
(צילום: עוז מועלם)
בהודעה משותפת הן כתבו: "פיפ"א הייתה מאוד ברורה בנוגע לכך שתטיל עונשים ספורטיביים על הקפטנים שלנו אם יענדו את הסרטים. כהתאחדויות, אנחנו לא יכולים לשים את השחקנים שלנו במצב שבו הם עלולים לספוג כרטיסים, אז ביקשנו מהם לא לענוד את הסרטים במונדיאל. אנחנו מוכנים לספוג את הקנסות הרגילים בנוגע להפרת תקנות הלבוש, והייתה לנו מחויבות גבוהה לכך. בכל מקרה, אנחנו לא יכולים להעמיד את השחקנים בסיטואציה שבה יוצהבו ואף ייאלצו לעזוב את המגרש. אנחנו מתוסכלים מאוד מהחלטת פיפ"א, שאנחנו מאמינים שחסרת תקדים, אחרי שכתבנו לפיפ"א כבר בספטמבר על כוונתנו לענוד את סרט 'אהבה אחת' במשחקים, ולא קיבלנו תשובה. השחקנים והמאמנים שלנו מאוכזבים".
עוד על מחאת הלהט"ב במונדיאל בקטאר
לאחר שהתקבלה ההחלטה, שחקני נבחרת גרמניה התייצבו ביום רביעי שעבר לצילום הקבוצתי המסורתי לפני המשחק מול יפן עם היד על הפה, כמחאה על כך שהמארחת "משתיקה" אותם. "רצינו שהקפטן שלנו יעלה עם סרט שמייצג את הערכים שלנו, רצינו להשמיע את הקול שלנו, אבל לא נתנו לנו. לא רצינו לעשות מחאה פוליטית, זכויות אדם אינן ניתנות למשא ומתן. זאת הודעה שחשובה לנו", נכתב בחשבון הטוויטר של הנבחרת הגרמנית. בנוסף לתנועת "סתימת הפיות", חלק מהשחקנים עלו עם נעליים שעליהן פסים בצבעי הגאווה, והקפטן מנואל נוייר ענד גרסה שונה של הסרט האסור, בצבעי שחור-לבן וללא הכיתוב ONE LOVE, כדי שהשופט לא יוציא לו כרטיס צהוב.
4 צפייה בגלריה
נבחרת גרמניה מחאה מונדיאל קטאר
נבחרת גרמניה מחאה מונדיאל קטאר
"משתיקים אותנו". מחאת שחקני נבחרת גרמניה
(צילום: גטי אימג'ס)
לא רק השחקנים הגרמנים הביעו מחאה, אלא גם שרת הפנים של המדינה ננסי פייזר, שהגיעה למשחק עם סרט ONE LOVE על זרועה. פייזר ביקרה בקטאר לפני המונדיאל, וכשחזרה הבטיחה שכל אוהד יוכל לנסוע למדינה ללא חשש, אפילו קהילת הלהט"ב.