נפיץ, מפתה, מעורר תדהמה - בתקשורת הצרפתית לא בחלו בשימושים בתיאורים וסופרלטיבים לקראת משחק רבע גמר המונדיאל מול אנגליה (שבת, 21:00).
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אחרי הניצחון 0:3 על סנגל, האוהדים האנגלים, כהרגלם, מלאי תקווה שנבחרתם יכולה לזכות בתואר לראשונה מאז המונדיאל הביתי ב-1966. אלופת העולם צרפת מנגד המשיכה את המסע שלה להגנה על התואר כשניצחה 1:3 את פולין בזכות הצגה של הכוכב הגדול קיליאן אמבאפה שרשם צמד ובישול.
הנה מבט על איך התקשורת בצרפת נערכת למשחק, שגם חושף מה חושבים במדינה על שלושת האריות.

"אלוהים ישמור את המלך שלנו"

בעמוד הראשי של העיתון "ל'אקיפ" נכתב "אלוהים ישמור את המלך שלנו" לצד תמונה של אמבאפה חוגג אחרי ההופעה שלו מול פולין.
2 צפייה בגלריה
 שער העיתון "ל'אקיפ"
 שער העיתון "ל'אקיפ"
שער העיתון "ל'אקיפ"
אמבאפה סירב לדבר עם התקשורת לקראת משחק השמינית בטענה שהוא צריך להיות מרוכז לגמרי במשחק , ולכן העיתון "לה מונד" כינה אותו "המציל השקט".
העיתון גם עקץ את סגנוון המשחק של היריבה ושל מאמנה גארת סאות'גייט, כשעשה פרפראזה לציטוט צבאי מהמאה ה-18, אך שינה את "אנגלי, אתה תירה ראשון, ל"אנגלי, אתה תגן ראשון".
זה היה העיתון "לה פיגרו" שתיאר את רבע הגמר כ"מעורר תדהמה" ו"נפיץ כפי שהוא מפתה", והוסיף כי כל מי שחושב שהדרך של צרפת במונדיאל הייתה קלה "ישנה את דעתו אחרי יום שבת".
יורוספורט צרפת ציין כי "מה שמונח על הכף מעולם לא היה כה גורלי" עבור משחק בין אנגליה-לצרפת, משמתשבים בכך ששתי היריבות הגדולות מעולם לא נפגשו בשלבי ההכרעה של טורניר גדול (מונדיאל או יורו).
העיתון המקומי "דרום מערב" שמר על פשטות. "מוכנים לאכול כמה אריות", נכתב על השער הראשי.
2 צפייה בגלריה
 שער העיתון "דרום מערב"
 שער העיתון "דרום מערב"
שער העיתון "דרום מערב"

היסטוריה והמונדיאל עד כה

כאמור, זאת הפעם הראשונה שצרפת ואנגליה נפגשו בשלבי ההכרעה.
הפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו הייתה במשחק ידידות ב-2017, אז חוליית ההתקפה של המארחת הובילה אותה לניצחון 2:3 בפריז. סמואל אומטיטי, ג'בריל סידיבה ועוסמון דמבלה כבשו עבור צרפת, כשרק האחרון נותר בנבחרת. הארי קיין כבש את שני השערים הצד המפסיד.
במונדיאל הנוכחי, אמבאפה מייצב עצמו כשחקן בכושר הטוב בעולם עם חמישה שערים ושני בישולים והוא מוביל את המירוץ אחר תואר נעל הזהב. הבאים אחריו כבשו שלושה שערים כל אחד.
בשלב הבתים, צרפת החלה את דרכה עם 1:4 על אוסטרליה, המשיכה עם 1:2 על דנמרק ולמשחק האחרון עלתה בהרכב משני לחלוטין וסיימה עם הפסד מפתיע 0:1 לטוניסיה. אנגליה החלה עם 2:6 מבטיח מאוד על איראן, נעצרה על ידי ארה"ב עם 0:0 וסיימה בטעם כשניצחה 0:3 את וויילס בדרבי הבריטי.
מי שמספק את רוב הכותרות באנגליה הוא ג'וד בלינגהאם בן ה-19, כלפי ה'לאקיפ' לקשר המוכשר יש את היכולת להתמודד עם אנדרה ראביו ואנטואן גריזמן במכרז הקישור.
שתי הנבחרות יעמדו בשבת מול האתגר הכי גדול שלהן עד כה, ובפער. בסיומו, רק אחת מהן תמשיך לחצי הגמר.