באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
הרבה חובבי כדורגל בוודאי שפשפו את עיניהם וניסו להיזכר מאיפה הם זוכרים את השופט במשחק בין בלגיה לקנדה. זה לא היה מקרי. השופט הוא לא אחר מאשר ג'ני סיקאזווה הזמבי. כן כן, אותו סיקאזווה שבאליפות אפריקה האחרונה שרק לסיום המשחק בין טוניסיה למאלי בדקה ה-85 ולאחר מכן שוב בדקה ה-89. זה קרה בינואר השנה ולמרות זאת הוחלט לשבץ אותו גם בגביע העולם.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
גם הפעם סיקאזווה "כיכב" כשבדקה ה-14 הוא פסק שהיה נבדל של קנדה ולכן לא העניק לה פנדל על עבירה ברורה. הקוון הניף את הדגל למרות שהמסירה אל עבר שחקן ההתקפה של קנדה הגיעה בבירור מאדן הזאר, שממש היה לבד ומסר אחורה, לא היה אף שחקן של קנדה שנגע בכדור או השפיע עליו בכלל. משום מה המהלך לא נבדק ב-VAR. גם הפנדל שקנדה כן קיבלה היה למרות שהוא לא ראה נגיעת יד ברחבה ורק בזכות ה-VAR שהציל אותו.
2 צפייה בגלריה
ג'אני סיקאזווה שופט כדורגל זמבי
ג'אני סיקאזווה שופט כדורגל זמבי
קיפח את קנדה. סיקאזווה
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
אקסל ויטסל שחקן נבחרת בלגיה מול ריצ'י לארייה שחקן נבחרת קנדה
אקסל ויטסל שחקן נבחרת בלגיה מול ריצ'י לארייה שחקן נבחרת קנדה
פנדל ברור. ויטסל מול לארייה
(צילום מסך)
בדקה ה-38 הגיע לקנדה פנדל נוסף כשריצ'י לארייה הוכשל בבירור ברחבה על ידי אקסל ויטסל, שדרך עליו. המהלך הזה דווקא כן נבדק ב-VAR והוחלט לא להעניק פנדל. בשלב מסוים במשחק המצלמה התמקדה בשופט העבר האגדי וביו"ר איגוד השופטים של פיפ"א פיירלואיג'י קולינה שנראה מתוסכל ואף תפס את הראש. כנראה שהוא עודכן בטעויות הגדולות.

זה נבדל?

כך המהלך נמשך

הרבה ביקורת