אם נסתמך על כך שפורטוגל לא תפסיד לדרום קוריאה, המפגש מחר (שישי, 17:00) בין גאנה לאורוגוואי יהיה ככל הנראה קרב ישיר על הכרטיס השני לשמינית הגמר מבית 8. לגנאים שבמקום השני 3 נקודות, שתיים יותר מדרום קוריאה ואורוגוואי.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
ועדיין, בגאנה עסוקים גם היום לא רק במשחק שייערך מחר, אלא זה שהתקיים לפני 12 שנה - במונדיאל 2010 בדרום אפריקה. משחק שסיפק את אחד הרגעים הדרמטיים בתולדות גביע העולם. אז גאנה הייתה רחוקה כמה שניות מלהפוך לנבחרת האפריקאית הראשונה שעולה לחצי גמר המונדיאל. לואיס סוארס - אז חלוץ איאקס שסיפק טורניר מצוין - מנע את זה ממנה בדקה ה-120 של רבע הגמר, כשעצר בידו כדור על קו השער ומנע גול בטוח.
2 צפייה בגלריה
סוארס
סוארס
כועס. סוארס
(צילום: AFP)
סוארס הורחק כמובן, אבל אסמואה ג'יאן - גדול חלוצי גאנה - החמיץ את הפנדל, לפני שאורוגוואי ניצחה בבעיטות ההכרעה. ברגע אחד הפך סוארס לגיבור באורוגוואי, ובמקביל לאיש השנוא ביותר בגאנה. ספק אם חשב שיפגוש שוב את הכוכבים השחורים במסגרת המונדיאל, אבל זה בדיוק מה שההגרלה זימנה לו, ולא סתם - הן מתמודדות מחר במחזור השלישי והמכריע.
במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, נשאל סוארס על היום ההוא ואחד הכתבים הגנאים אף טען שעבור מדינתו הוא עדיין "השטן". החלוץ הוותיק ענה: "אני לא שטן. נגעתי בכדור עם היד שלי, אבל השחקן הגנאי החטיא את הפנדל. לא אני. אני קיבלתי עונש, אתם לא ניצלתם אותו. זה לא באחריותי".
2 צפייה בגלריה
נגיעת היד הכי מפורסמת בהיסטוריה? סוארס במונדיאל 2010
נגיעת היד הכי מפורסמת בהיסטוריה? סוארס במונדיאל 2010
נגיעת היד הכי מפורסמת בהיסטוריה? סוארס במונדיאל 2010
(צילום: גטי אימג'ס)
סוארס הוסיף: "אותם שחקנים בגאנה שמדברים על נקמה היו בני שמונה והם אפילו לא זוכרים את המשחק ההוא, אלא ראו את זה בתמונות. לפני כמה ימים שיחקנו מול פורטוגל ואף אחד לא דיבר שם על 'נקמה' על המפגש בין השתיים ב-2018. אי אפשר לחיות עם דברים מהעבר ולחשוב על נקמה. בעימות המפורסם שלי עם ג'ורג'יו קייליני (תקרית הנשיכה), לאחר מכן שיחקתי מולו והתחבקנו".
סוארס בן ה-35 מודע לכך שזהו המונדיאל האחרון שלו: "אני מנסה ליהנות מזה. כואב לי שהגענו למצב הנוכחי בבית, אבל אני יודע שבמקרים הללו השחקנים האורוגוואים מגיבים הכי טוב. לא צריך לחפש תירוצים. זה הזמן להופיע על המגרש".