התקציר באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של המונדיאל
באנגליה המשיכו לחגוג אל תוך הלילה את ה-0:3 אמש (ראשון) על סנגל בשמינית גמר המונדיאל, ששלח את נבחרת שלושת האריות למפגש מרתק עם אלופת העולם צרפת ברבע הגמר. ג'ורדן הנדרסון (38), הארי קיין (45) ובוקאיו סאקה (57) כבשו לחבורה של גארת' סאות'גייט, שזוכה למעט עדנה לאחר שספג לא מעט ביקורות במהלך שלב הבתים.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בתקשורת האנגלית שיבחו את מאמן נבחרת אנגליה. ב-BBC כתבו כי השימוש בג'ורדן הנדרסון היה נכון ולמעשה היה המפתח בניצחון אתמול. "לפני המשחק הדעות ברשתות החברתיות היו נגד ההחלטה להרכיב את הנדרסון, אבל זה הוכיח את עצמו", נכתב. "מבקריו של סאות'גייט חייבים להודות שהוא שוב צדק". כזכור, במהלך שלב הבתים ספג סאות'גייט לא מעט ביקורות לאור היכולת שהציגו השחקנים בעקבות המשחק מול ארה"ב.
1 צפייה בגלריה
סאות'גייט חוגג
סאות'גייט חוגג
זוכה לשבחים. סאות'גייט
(צילום: EPA)
"אנחנו יודעים שעשינו צעד קדימה", אמר סאות'גייט בסיום המשחק אתמול. "השחקנים צברו המון ניסיון בשנים האחרונות, הם משחקים עם ביטחון ונראים מאיימים. אנחנו מבקיעים שערים וסיימנו עוד משחק בלי לספוג, וזה נהדר. אנחנו במקום טוב, אבל אנחנו מודעים לרמה של היריבות מעתה והלאה".
במקביל, החל סאות'גייט להחתמם לקראת המפגש עם אלופת העולם צרפת ברבע הגמר: "זה לא יכול להיות יותר מרגש. צרפת היא המבחן הגדול ביותר שיכול לעמוד בפנינו. מדובר באלופת העולם, יש לה עומק נהדר בסגל וקשה מאוד להבקיע מולה. משוכה גבוהה מאוד ואתגר מדהים".
גם הקפטן הארי קיין, שעקף את גארי לינקר והפך לגדול מבקיעי הנבחרת האנגלית ביורו ובמונדיאלים יחד (11 שערים סה"כ), מתכונן גם הוא לקרב מול צרפת: "יהיה קרב קשה. משחקי נוקאאוט זה תמיד קשה, אבל הראינו בגרות לכל אורך הטורניר. נהנה מהניצחון על סנגל ואז נתכונן היטב. אם אתה רוצה לזכות בגביע העולם אתה צריך להתמודד מול הטובים ביותר, וצרפת בהחלט ברמה הזו".
באנגליה עדיין עוסקים בראחים סטרלינג, שנאלץ לעזוב את חבריו בקטאר וליסוע לביתו באנגליה לאור פריצה שהתרחשה בביתו אתמול. חלוץ צ'לסי קיבל את הבשורה כי פורצים שדדו את ביתו בזמן שמשפחתו נכחה במקום, ובעקבות כך ביקש לעזוב מיידית - וקיבל כמובן אישור. בתקשורת האנגלית דווח כי בהתאחדות האנגלית מתכוונים לתת לסטרלינג את הזמן להסדיר את ענייניו ואם וכאשר ירגיש בטוח - יחזור ויצטרף שוב לחבריו בקטאר, כל זה בהתאם להחלטה של השחקן.