משחקי יום ראשון

השחקן שמסרב לשקוע

ספרד - גרמניה (בית 5, 22:00) פראן טורס לא דומה לשום שחקן שאתם מכירים. זה מתחיל כנראה בתאריך הלידה שלו, 29 בפברואר 2000 – כך שיום ההולדת שלו, לפחות טכנית, מגיע פעם בארבע שנים.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הוא נולד וגדל בפויוס, קילומטרים ספורים מוולנסיה, וכבר בגיל 6 הצטרף לאקדמיה של המועדון הספרדי, מסטאייה. "אני לא זוכר אותה בכלל למען האמת", סיפר ל"גרדיאן" אחד מחברי קבוצת הנוער של המועדון על משחק הבכורה של טורס, שהסתיים בהפסד 2:0 למיורקה ב' אי שם באוקטובר 2016.
4 צפייה בגלריה
פראן טורס
פראן טורס
"היה ילד נחמד ושקט". פראן טורס
(צילום: גטי אימג'ס)
"הוא לא בלט במיוחד. היה ילד נחמד, שקט. טוב מאוד באימונים, אבל לא היה איתנו הרבה זמן", סיפר אותו שחקן. וזה נכון – הפריצה שלו הגיעה מהר מאוד. הוא מיעט לשחק ו-12 הופעות בלבד הספיקו לראשי ולנסיה להקפיץ אותו לקבוצה הבוגרת, כשבנובמבר 2017 כבר שיחק בלה-ליגה והפך ליליד 2000 הראשון שעושה זאת. מספר חודשים מאוחר יותר, בזמן שבילה עם נבחרת ספרד עד גיל 17 באליפות העולם בהודו, הוחתם, ללא ידיעתו, על חוזה חדש מחשש שאחת מאריות אירופה "תגנוב" אותו.
הוא הצליח להרשים במדי העטלפים, אך הקבוצה הציגה חוסר יציבות, פיטרה מאמן אחר מאמן ובקיץ 2020 ולנסיה, שבאופן קבוע מחפשת לעשות אקזיטים על שחקני האקדמיה שלה, מכרה אותו תמורת 40 מיליון אירו למנצ'סטר סיטי. 43 הופעות ו-16 שערים אחר כך הוא שב לספרד, כשברצלונה שילמה תמורתו 65 מיליון אירו ברכישה שהרימה לא מעט גבות.
4 צפייה בגלריה
פראן טורס
פראן טורס
ברצלונה האמינה בו. טורס עם גבי
(צילום: AFP)
בינתיים לגמרי בצדק – 12 שערים ו-7 בישולים ב-44 הופעות אלו לא המספרים שציפו מטורס בבארסה. ולכן הוא גם מתנדנד בין ההרכב לספסל. מבחינתו המעבר לאנגליה היה עם מטרה אחת - לשוב לספרד, ובאופן ספציפי לקאמפ נואו. "זה תמיד היה לי ברור. עברתי לסיטי כדי לחזור לאחד המועדונים הגדולים בספרד. אני רוצה להחזיר את ברצלונה למקום שהיא צריכה להיות בו", אמר כשחתם לפני כשנה.
לו ולאחותו ארנצ'ה יש קעקוע של עוגן על הקרסול עם כיתוב באנגלית "אני מסרב לשקוע". וזה חלק מהעניין. טורס, כך העידו עליו גם מאמניו לאורך הקריירה, מעולם לא התלונן. הוא מעדיף לעבוד קשה ולחכות לצ'אנס שיגיע. ואותו הוא מקבל במדים הלאומיים. במונדיאל עד גיל 17 הוא הגיע עם ספרד עד הגמר, ביורו עד גיל 19 הוביל את לה-רוחיטה לזכייה עם צמד בגמר והדרך לסגל "הבוגר" של לואיס אנריקה הייתה קצרה. ספרד היא אחת הנבחרות הצעירות בטורניר ובין כל הילדים של לואיס אנריקה, טורס נחשב כבר לסוג של ותיק.
גם המספרים שלו בהתאם, עם 15 שערים ב-32 הופעות, כולל צמד ב-0:7 המוחץ על קוסטה ריקה במחזור הראשון. בדיוק כמו הצורה שבה ספרד זכתה ביורו לפני עשור, גם הפעם היא בוחרת לשחק ללא חלוץ חוד, אלא עם שישה קשרים, כשטורס אמור להיות האופציה מספר 1 בהתקפה.
4 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
סומך עליו בהתקפה. לואיס אנריקה
(צילום: רויטרס)
בקרוב, כך זה נראה, טורס והמאמן שלו יהפכו לבני משפחה, שכן בתו של לואיס אנריקה, סירה מרטינס, היא בת זוגו של החלוץ המוכשר. "אני חושב שהמאמן ואני יודעים להפריד בין המשפחה והעובדה שאנחנו שחקן ומאמן", טען טורס רגע לפני פתיחת המונדיאל. "אני חושב שאנחנו צריכים להמשיך כרגיל, זה הכול ואנחנו נסתדר מצוין".
לואיס אנריקה עצמו התבדח על כך כשנשאל מי משחקניו מייצג המשך שלו על הדשא. "זה קל, זה פראן טורס. אחרת הבת שלי תבוא אליי ותוריד לי את הראש", צחק המאמן.אבל צחוק בצד, הם די מזכירים אחד את השני בסגנון המשחק שלהם - אותה נחישות, התנועה ללא כדור והחיתוך מהאגף לרחבה הם שלושה מהיתרונות הגדולים של טורס, שבגללם הוא באנקר ב-11 של לואיס אנריקה.
הערב מול גרמניה לא יהיה לו קל כמו בשבוע שעבר, אבל טורס תמיד ידע להילחם ולא לוותר. וחוץ מזה, הוא יודע מצוין איך זה להמתין ארבע שנים כדי לחגוג.

שאר משחקי היום

יפן – קוסטה ריקה (12:00, בית 5) המהפך המרשים של יפן מול גרמניה נתן לסמוראים המון רוח גבית וניצחון נוסף על הנבחרת החלשה בבית יבטיח לה כמעט בוודאות את הכרטיס לשמינית הגמר.
בלגיה – מרוקו (15:00, בית 6) זו ממש לא בלגיה הנוצצת שהתרגלנו לראות, ועוד תצוגה אפורה וחלשה כזו עשויה לעלות לה ביוקר. ועדיין, לא בטוח שמרוקו היא זו שתוכל לנצל זאת.
קרואטיה – קנדה (18:00, בית 6) התחושה היא שסגנית אלופת העולם נמצאת הרבה מעבר לשיא, וקנדה המהירה תנסה לנצל זאת – רק שתשאיר את הנאיביות בחדר המלון.

שווה לעקוב

קייל לארין (קנדה)
לארין הוא מלך השערים בכל הזמנים של הנבחרת הקנדית, ואם הפעם יעלה בהרכב כמו שמספרים הדיווחים, יכול להיות שגם נראה כדור ברשת החלוץ בן ה-27, שמשחק לצד חברו לנבחרת טייז'ון ביוקנן בברוז', אוהב מאוד להבקיע במשחקי חוץ, כש-18 מתוך 25 השערים שלו במדים הלאומיים הובקעו מחוץ לקנדה - ואין יותר משחק חוץ מאשר קטאר.
4 צפייה בגלריה
קייל לארין
קייל לארין
מלך השערים של קנדה. לארין
(צילום: גטי אימג'ס)

פינת הניחושים

יפן - קוסטה ריקה 0:0. קיילור נאבאס יספק הצגה והמומנטום של היפנים ייעצר.
בלגיה - מרוקו 0:1. עוד שיעמומון תוצרת הנבחרת של רוברטו מרטינס. קווין דה בריינה בפנדל יעשה את ההבדל וישלח את הבלגים לשמינית הגמר.
קרואטיה - קנדה 1:2. שער קנדי היסטורי יהיה, אבל הניסיון הקרואטי יעשה את ההבדל, כשפרישיץ' ומודריץ' יתנו את הטון.
ספרד - גרמניה 1:0. גרמניה עוד לא אמרה את המילה האחרונה. האופוריה הספרדית תיעצר והמנשאפט יחזרו חזק לתמונת ההעפלה.

מה להגיד לחבר'ה כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"אם ג'ואל קמפבל כובש, יפן יכולה לשכוח מניצחון – קוסטה ריקה פשוט לא מפסידה כשזה קורה"
"ניצחון? קודם שקנדה תבקיע שער ראשון בהיסטוריה במונדיאלים"