בדרך לרבע גמר דרמטי במונדיאל
(צילום: אבי חי)
ניימאר אולי לא יעלה לעולם בדיון העוסק בשאלה מי הכדורגלן הטוב בכל הזמנים, אבל מה שבטוח הוא שחלוץ פריז סן ז'רמן הוא ללא ספק אחד הגדולים בתולדות נבחרת ברזיל. הערב (שישי) הוא הוכיח זאת מעשית, כשעשה היסטוריה והשתווה לפלה בטבלת מלכי שערי הנבחרת בהיסטוריה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
השער של ניימאר, במהלך רבע גמר המונדיאל מול קרואטיה, היה ה-77 שלו ב-124 משחקים במדים הלאומיים, בדיוק כמו פלה. רק שאגדת הכדורגל עשה זאת ב-92 הופעות במדי הסלסאו. לצערו, השער הזה לא הספיק לניצחון. קרואטיה השוותה ל-1:1 בהארכה וניצחה 2:4 בדו-קרב הפנדלים כל הדרך לחצי הגמר.
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
לצד הגדול מכולם. ניימאר
(צילום: AP)
ניימאר יכול להתהדר בעוד כמה ציוני דרך: עוד ב-1:4 על דרום קוריאה בשמינית הגמר הפך לברזילאי השלישי שכובש בשלושה מונדיאלים שונים אחרי פלה ורונאלדו. בסך הכול, לניימאר יש 8 שערים בכל המונדיאלים בהם לקח חלק (2014, 208 ו-2022), כשבראש הרשימה אצל הברזילאים נמצא רונאלדו (15).
במשחק האחרון, למי ששכח, הקדישו שחקני ברזיל את הניצחון לפלה האגדי, המאושפז בבית החולים בסאו פאולו ונלחם במחלת הסרטן. אנחנו מאחלים לו רק טוב ומקווים שהוא יחלים בהקדם", סיפר ניימאר אחרי הרביעייה מול דרום קוריאה. "אני מקווה שהוא נהנה מהניצחון שלנו. בחיים לא הייתי מעלה על הדעת שאהיה כל כך קרוב אליו".
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר חוגג את השער החשוב
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
הרגע בו ניימאר משתווה לפלה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
פלה עם ניימאר
פלה עם ניימאר
מחייכים זה לצד זה. ניימאר, עוד כשהיה בתחילת דרכו, עם פלה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
שחקני ברזיל עם השלט לפלה
שחקני ברזיל עם השלט לפלה
שחקני ברזיל עם השלט לפלה במשחק מול דרום קוריאה
(צילום: AP)
יש לציין כי מדובר ככל הנראה במונדיאל האחרון של ניימאר במדי ברזיל. "אני לא יכול להבטיח שאשחק בעוד גביע עולמי", אמר לפני הטורניר הסופרסטאר, שערך את הופעת הבכורה שלו בסלסאו בגיל 18. "אני בכנות לא יודע. אני אשחק כאילו זה המונדיאל האחרון שלי. אולי אשחק בעוד אחד, אולי לא. זה תלוי. יכול להיות שהמאמן יוחלף ולא יודע אם הבא יאהב אותי".