באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
כבר היה נראה שאנחנו בדרך למונדיאל עם ממוצע שערים למשחק נמוך, אך אז הגיעו משחקי היום (שני) שהבטיחו הרבה - וגם קיימו. אחרי ה-3:3 המטורף בין סרביה לקמרון, קיבלנו משחק נוסף עם חגיגת שערים כשגאנה ניצחה 2:3 את דרום קוריאה, והשיגה את הניצחון הראשון שלה בקטאר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
פתיחת המשחק הייתה שייכת לדרום קוריאה, אך מוחמד סאליסו כבש בניגוד גמור למהלך המשחק (24), ומוחמד קודוס הכפיל (34). צ'ו גווה-סונג החזיר את הנבחרת האסייתית למשחק עם צמד מהיר בנגיחות (58 ו-61), אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לקודוס, שחקנה של איאקס ותגלית העונה בליגת האלופות, שהשלים צמד עם השער המכריע (68). גאנה תפגוש ביום שישי (17:00) את אורוגוואי ותקווה לנקום בה ובלואיס סוארס על ההדחה הכואבת ברבע גמר 2010, אחד המשחקים הדרמטיים בהיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
מוחמד קודוס חוגג
מוחמד קודוס חוגג
שחקני נבחרת גאנה חוגגים עם קודוס את שער הניצחון
(צילום: רויטרס)
גאנה, הנבחרת הצעירה ביותר בטורניר (ממוצע גילאים של 24.7), מסתמנת כמי שמשחקיה יהיו מהנים במיוחד לצפייה (במשחקה הראשון נחלה הפסד 3:2 לפורטוגל). הסיפור הגדול ביותר של המשחק הוא כמובן קודוס, הקשר ההתקפי בן ה-22. אחרי שחווה עונת פריחה בנורדסלנד הדנית וכמה ימים לפני יום הולדתו ה-20, הוא קיבל את ההזדמנות הגדולה שלו בקיץ 2020 עם מעבר לאיאקס הגדולה. ההתחלה ממש לא הייתה חלקה. הוא הגיע כהבטחה גדולה, אך סבל מפציעות רבות ובקושי שיחק בשתי עונתיו הראשונות בקבוצה.
ואז הגיעה העונה הנוכחית, וההתפוצצות. בליגה ההולנדית הוא עם חמישה שערים ב-12 הופעות, אך הסיפור הגדול הוא היכולת של קודוס בליגת האלופות, שם סיפק ארבעה שערים ושני בישולים בשישה משחקים. הוא הפך לאחד השחקנים החשובים בסגל של איאקס בדיוק ברגע הנכון, וקיבל את המושכות בחלק היצירתי של חוליית ההתקפה של גאנה לקראת המונדיאל. גם במשחק מול פורטוגל, במהלכו לא כבש או בישל, קודוס היה נהדר. בכל מה שקשור להגעה למצבים ויצירתם, מסתמן שהוא השחקן המרכזי של הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
מוחמד קודוס חוגג
מוחמד קודוס חוגג
כמעט עבר לאברטון. קודוס חוגג
(צילום: AFP)
עוד לפני המשחק, קודוס העניק ריאיון לערוץ הטלוויזיה "Joy", שם הוא חשף שבקיץ האחרון הוא כמעט עבר לליגה הטובה בעולם. "הייתי קרוב מאוד להצטרף לאברטון", סיפר קודוס. "חשבתי שזה יהיה פרויקט טוב בשבילי והרגשתי שאני צריך לנסות. זה לא שהעונה הנוכחית היא הראשונה שלי (באיאקס), זאת השלישית. אז אם אני לא עושה את ההתקדמות, למה לא לנסות משהו אחר?". לפי הדיווחים, אברטון הייתה קרובה להחתים את קודוס תמורת 15 מיליון אירו, סכום שנראה מצחיק בעבורו רק חודשים בודדים לאחר מכן.
קודוס מסיים חוזה ב-2025, אך איאקס צפויה לקבל הצעות עבורו עוד הרבה קודם. אם ימשיך את המונדיאל כפי שפתח אותו, הוא עשוי לעבור לקבוצה גדולה בליגה גדולה כבר בינואר.