זהו, הגענו לרגע האמת של המונדיאל, שלב הנוקאאוט. שבועיים אינטנסיביים במיוחד בסיומן נבחרת אחת תניף את הגביע. הרבה דמעות יישפכו, של אושר ועצב. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת שמינית הגמר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד

ארה"ב - הולנד (שבת, 17:00)

הנבחרת של לואי ואן חאל טיילה בבית 1 הקליל ועלתה מהמקום הראשון ללא הפסד, אחרי שלא העפילה בכלל למונדיאל הקודם. אם להודות על האמת, זאת נבחרת פחות טובה מהדור שהעפיל לגמר ב-2010 ולחצי הגמר ב-2014, אולם בזכות ההגרלה הנוחה וקודי גאקפו אולי תמצא עצמה ברבע הגמר. לפני 20 שנה במונדיאל ביפן ודרום קוריאה, ארה"ב הציגה נבחרת נפלאה שעשתה את הישג השיא של המדינה בכל הזמנים: העפלה לרבע הגמר. היא סיימה גם שלב בתים נהדר מבחינתה: נטול הפסדים, שער חובה אחד שהובקע בפנדל (1:1 עם ווילס), והוכחה שהיא יכולה להקשות על נבחרות גדולות ממנה (0:0 מול אנגליה), וכמובן הניצחון המתוק 0:1 על איראן שהעלה אותה לשמינית הגמר. אפילו הנשיא ג'ו ביידן התלהב ובירך. אל תתפלאו אם ארה"ב תעשה את זה שוב ותעפיל לרבע הגמר.
8 צפייה בגלריה
לואי ואן חאל
לואי ואן חאל
לואי ואן חאל. קיבל הגרלות נוחות יחסית
(צילום: AFP)

אוסטרליה - ארגנטינה (שבת, 21:00)

זה היה קשה, זה היה מתסכל, זה היה מתיש, זה גרם חרדות לאוהדים, אבל בסוף ארגנטינה של לאו מסי עלתה לשמינית הגמר ועוד מהמקום הראשון בבית. זה לא רק התוצאות, אלא גם היכולת גורמת להאמין שהפעם מסי יכול לעשות את זה, הוא יכול להיות אלוף העולם ולהביא לארגנטינה גביע ראשון מאז 1986. האלביסלסטה הציגו כדורגל נהדר במשחק הגורלי מול פולין בו ניצחו 0:2 והתוצאה הייתה יכולה להיות אפילו יותר גבוהה. בכך הם ניצלו ממפגש עם צרפת בשמינית הגמר וקיבלו הגרלה נוחה בהרבה.
האמנם? לא כל-כך בטוח, אוסטרליה מגיעה במומנטום נהדר אחרי שהפתיעה בענק ועלתה בפעם השנייה בתודותיה לשמינית גמר המונדיאל עם ניצחון סנסציוני על דנמרק. לא יהיה קל למסי וחבריו.
8 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי. עוד צעד בדרך לגביע
(צילום: gettyimages)

סנגל - אנגליה (ראשון, 17:00)

אנגליה נהנתה מהגרלה נוחה ועברה את שלב הבתים בלי דרמות, המשחק מול וויילס הוכיח שיש גם לה שחקני ספסל שאפשר לסמוך עליהם. הדור הנוכחי של אנגליה מוכשר בטירוף, ורוצה סוף-סוף להניף גביע. סנגל, מנגד, הייתה צריכה ניצחון דרמטי על אקוודור כדי להעפיל. על הנייר מדובר במפגש חד צדדי שאמור להסתיים לטובת האנגלים, ואולי עם שער ראשון של הארי קיין בטורניר.
8 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הארי קיין. הגיע הזמן לתת גול
(צילום: גטי אימג'ס)

פולין - צרפת (ראשון, 21:00)

הכותרת היא לבנדובסקי מול אמבאפה. אבל באותיות קטנות כתוב: מפגש חד-צדדי בין אלופת העולם לנבחרת שעלתה בקושי לשמינית עם הרבה מזל וניצחון על סעודיה. הפולנים לא מצליחים למצות את האיכות בסגל שלהם, זאת בעיה כרונית. לבנדובסקי כבש רק פעם אחת בפנדל, ומול ארגנטינה הפולנים לא היוו יריב. צרפת, למרות ההפסד המביך לטוניסיה, נראית נהדר בקטאר ואמבאפה כבר עם שלושה שערים. השאלה היא אם ההפסד לטוניסיה ישפיע איכשהו, התשובה היא כנראה שלא.
8 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
צרפת תהיה הראשונה שתשמור על התואר לראשונה מ-1962?
(צילום: עוז מועלם)

יפן - קרואטיה (שני, 17:00)

אף אחד לא ציפה שהשתיים ייפגשו בשמינית הגמר. בלגיה הייתה הפייבוריטית הברורה לסיים ראשונה בבית של קרואטיה, יפן הייתה אמורה ללכת הביתה ולתת לגרמניה להמשיך הלאה. יפן מעולם לא עברה את שמינית הגמר, ועכשיו נראה שהיא יכולה לעשות את זה. היא ניצחה את גרמניה וספרד תוך הצגת כדורגל נפלא וסופר אטרקטיבי, ופעמיים יצאה מפיגור. קרואטיה המבוגרת עלולה לסבול מהמהירות של היפנים, אבל מצד שני הניסיון של לוקה מודריץ' וחבריו עשוי לבוא לידי ביטוי. כזכור, במונדיאל הקודם יפן הוליכה 0:2 על בלגיה עד הדקה ה-69, וספגה שלוש פעמים כולל בדקה ה-94. גם קרואטיה יכולה לעשות ליפנים בדיוק את אותו הדבר.
8 צפייה בגלריה
ריטסו דואן שחקן נבחרת יפן
ריטסו דואן שחקן נבחרת יפן
היפנים רוצים רבע גמר
(צילום: רויטרס)

ברזיל - דרום קוריאה (שני, 21:00)

הפייבוריטית הגדולה ברזיל הייתה המרשימה ביותר מבין נבחרות הטורניר בשני משחקיה הראשונים. במחזור הסיום היא הופתעה על ידי קמרון (1:0), אך זה היה עם 11 מחליפים. השחקנים המובילים יחזרו להרכב, וגם הכוכב הגדול ניימאר צפוי לחזור מהפציעה שהשביתה אותו בשני המשחקים האחרונים. מהעבר השני, דרום קוריאה הפתיעה והצליחה לעלות שלב, וזה עוד שהכוכב הבלתי מעוער שלה סון יונג-מין עדיין ללא שער. היא הראתה שהיא שלם שגדול בהרבה מסך חלקיו ושהיא אינה תלויה בשחקן אחד כפי שמקובל לחשוב עליה. מנקודה זו, כל דבר טוב שיקרה לה בגדר הוא בונוס ענק. בוודאי נוכח היריבה שניצבת ממול.
8 צפייה בגלריה
הפייבוריטית הגדולה. ברזיל
הפייבוריטית הגדולה. ברזיל
הפייבוריטית הגדולה. ברזיל
(צילום: רויטרס)

מרוקו - ספרד (שלישי, 17:00)

מבין הנבחרות הקטנות שהעפילו לשמינית הגמר, מרוקו היא המרשימה ביותר. עם ניצחונות על בלגיה וקנדה ותיקו מול קרואטיה. היא מגיעה במומנטום הרבה יותר טוב מספרד לשלב הנוקאאוט. מאז הניצחון 0:7 על קוסטה ריקה במחזור הראשון, הספרדים לא רוו נחת ולמזלם הרב גרמניה ניצחה את אותה קוסטה ריקה ונתנה להם את הכרטיס לשמינית הגמר. הנבחרת של לואיס אנריקה שיחקה לא טוב גם בשלב הבתים של היורו האחרון, אבל זה לא מנע ממנה להגיע עד חצי הגמר. עבור מרוקו זאת הופעה שנייה בסך הכל בשמינית הגמר (הראשונה ב-1986), עשרות אלפי אוהדים יתמכו בה מהיציעים ויעשו אווירה ביתית. יש למרוקאים הזדמנות אדירה לעלות לרבע הגמר, הזדמנות שאולי לא תחזור בעתיד.
8 צפייה בגלריה
נבחרת מרוקו
נבחרת מרוקו
למי קראתם מפתיעים? שחקני מרוקו
(צילום: AP)

פורטוגל - שווייץ (שלישי, 21:00)

תמיד מזלזלים בשווייץ, והיא מצידה תמיד משיגה תוצאות. אחרי שהדיחה את צרפת בשמינית גמר היורו האחרון, וסיימה מעל איטליה במוקדמות המונדיאל, בקטאר מציגה שווייץ יכולת נפלאה וסיימה שנייה בבית הקשה שלה אחרי שגברה על 2:3 סרביה, שכזכור סיימה מעל פורטוגל במוקדמות המונדיאל.
פורטוגל נראתה מעולה בשני משחקיה הראשונים, אך פרננדו סנטוס עלה עם הרכב משני למשחק השלישי והחסר חשיבות והפסיד 2:1 לדרום קוריאה. למזלו, מי שיחזור להרכב הוא ברונו פרננדש, שתפס את תפקיד השחקן המוביל של הנבחרת. למרות ששותף רק בשני משחקים, הוא מעורב בהכי הרבה שערים במונדיאל עד כה (ארבעה – שני בישולים ושני שערים).
8 צפייה בגלריה
בריל אמבולו ג'יבריל סו
בריל אמבולו ג'יבריל סו
תמיד מזלזלים בהם. אמבולו וסו חוגגים
(צילום: רויטרס)