\
התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
שחקני נבחרת צרפת רקדו והתחבקו על כר הדשא בסיום ה-1:3 הערב (ראשון) על פולין ששלח את אלופת העולם לרבע גמר המונדיאל. החבורה של דידייה דשאן השכיחה את ההפסד לטוניסיה במחזור הנעילה של שלב הבתים, נראתה נהדר והשיגה ניצחון מוצדק.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
לאחר החמצה גדולה בדקה ה-22, ולאחר שההגנה הצרפתית הצליחה להיחלץ בקושי מהתקפה בת שלוש הזדמנויות של פולין, הצליח אוליבייה ז'ירו לכבוש והעלה את הטריקולור ליתרון (44). על הדרך, עשה החלוץ הוותיק היסטוריה כשעקף את תיירי הנרי והפך למלך שערי נבחרת צרפת בכל הזמנים עם 52 כיבושים.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת אוליבייה ז'ירו
שחקן נבחרת צרפת אוליבייה ז'ירו
עשה היסטוריה. אוליבייה ז'ירו
(AFP)
הפולנים עוד חלמו על שוויון, אך קיליאן אמבאפה הנפלא הוסיף צמד נפלא (74 ו-90), כולל כדור מסובב לחיבורים בשערו השני וסגר עניין. רוברט לבנדובסקי הצליח לצמק בלבד עבור הפולנים בפנדל בתוספת הזמן, אך זה לא שינה דבר.

ההיסטוריה של ז'ירו

בגיל 36 רשם החלוץ הוותיק הישג אישי מדהים, כשחלף על פני אגדת עבר כגון תיירי הנרי בדרך להיות גדול כובשי נבחרת צרפת בכעל הזמנים. בעונה שעברה זכה ז'ירו עם מילאן באליפות איטליה לאחר 11 שנים שהרוסונרי לא הצליחו לעשות זאת, ונראה כי הצרפתי חווה מעין עדנה בשלהי הקריירה.
עד לפני 14 שנה עוד שיחק ז'ירו בקבוצה בה גדל, גרנובל, כאשר מאמנו דאז, מחמט בזדארביץ' החליט לשחררו בגלל "שלא נראה שיש בו את מה שצריך כדי להגיע לרמות הגבוהות". ובכן, מעניין יהיה לשמוע מה לבזדראביץ' יש להגיד היום.
מעבר לז'ירו, גם עבור הכוכב הגדול קיליאן אמבאפה היה זה ערב מיוחד. השחקן המצטיין של מונדיאל 2018 עומד כבר עכשיו על כמות שערים גבוהה יותר מאשר שכבש בכל הטורניר שנערך לפני ארבע שנים, עם חמישה שערים כיום לעומת ארבעה אז. בזכות הצמד שכבש היום, עלה חלוץ פ.ס.ז' למקום השביעי בטבלת הכובשים של הטריקולור, ועקף את לא אחר מאשר זינדין זידאן.
תקרית די מביכה נרשמה, כאשר צוות השיפוט גילה שבלם נבחרת צרפת ז'ול קונדה שיחק במשך 42 דקות עם שרשרת זהב, תכשיט שאסור לעלות איתו לשחק. ברגע שהתגלה העניין, השחקן הסיר את השרשרת מיד. לאחר המשחק אמר: "שכחתי מזה. זה לא קרה לי מעולם בקריירה, אבל דווקא הפעם שכחתי. השופט הורה לי להסיר את השרשרת, וכך עשיתי. זה הכל".
מאמן צרפת דידייה דשאן אמר לאחר המשחק: "זה לא היה קל. פולין היא נבחרת מאוד מאורגנת שמשחקת חזק מאוד וניסתה להקשות עלינו. למזלנו הצלחנו למצוא את הדרך להבקיע, הרבה בזכות קיליאן, שעוזר לנו לפתור לא מעט בעיות".
קיליאן אמבאפה התייחס לכושר בו הגיע לגביע העולם: "זה טורניר החלומות שלי. בניתי את כל העונה שלי סביב המונדיאל. התכוננתי פיזית ומנטלית כדי להגיע בכושר הכי טוב שאני יכול". עם זאת, הכוכב סייג: "אנחנו עדיין רחוקים מהשגת המטרה שהצבנו לעצמנו – שזו זכייה".