שלב הבתים של מונדיאל 2022 כבר בשיאו, והיום (חמישי) יתקיים המחזור האחרון בבתים 5 ו-6. בניגוד ליומיים הקודמים, אף נבחרת עדיין לא הבטיחה רשמית את העלייה, כך שמצפה לנו עוד ערב של דרמות. במוקד: דור הזהב הדועך של בלגיה מגיע עם הגב לקיר לקרב מול קרואטיה, וגרמניה, ארבע פעמים אלופת העולם, יודעת שגם ניצחון מול קוסטה ריקה עלול לא להספיק לה כדי להימנע מהדחה בשלב הבתים מונדיאל שני ברציפות. מי היה מאמין.
לפני שנצלול לתרחישים, רק תזכורת. במקרה של שוויון נקודות בין שתי נבחרות או יותר, אלה הדברים שקובעים (לפי סדר): 1. הפרש שערים כללי 2. שערי זכות 3. נקודות במפגשים הישירים 4. הפרש שערים במפגשים הישירים 5. שערי זכות במפגשים הישירים 6. משמעת (כרטיסים צהובים ואדומים)
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד

בית 5

טבלת הבית 1. ספרד 4 נקודות, הפרש שערים 1:8 2. יפן 3 נקודות, הפרש שערים 2:2 3. קוסטה ריקה 3 נקודות, הפרש שערים 7:1 4. גרמניה 1 נקודה, הפרש שערים 3:2
5 צפייה בגלריה
אלבארו מוראטה
אלבארו מוראטה
ניצחון יבטיח לספרד את פסגת הבית. אלבארו מוראטה
(צילום: AP)
ספרד * ניצחון על יפן יבטיח לה את המקום הראשון. * תיקו יבטיח מקום בשמינית הגמר (וגם מקום ראשון, אם קוסטה ריקה לא תנצח את גרמניה). * תעפיל אפילו אם תפסיד, אלא אם יקרה אחד משני דברים: 1. ניצחון של קוסטה ריקה; 2. גרמניה תנצח בפער גדול שימחק את הפיגור מספרד בהפרש השערים.
5 צפייה בגלריה
יוטו נגאטומו
יוטו נגאטומו
גם תיקו עשוי להספיק ליפנים. יוטו נגאטומו
(צילום: AP)
יפן * גם היא תלויה בעצמה: ניצחון על ספרד יסדר לה עלייה, כנראה שאפילו מהמקום הראשון. * תיקו יספיק לה לשמינית הגמר בתנאי שיקרה אחד משני דברים: 1. גם המשחק המקביל יסתיים בתיקו; 2. גרמניה תנצח בהפרש שער אחד בלבד ולא תסיים עם יותר שערי זכות (אם יהיה שוויון בין יפן לגרמניה בשערי הזכות והחובה, היפנים יעלו בזכות הניצחון במפגש ביניהן).
קוסטה ריקה * ניצחון על גרמניה – והיא בשמינית הגמר. * תיקו יספיק לה רק אם יפן תפסיד לספרד. * הפסד – והיא בחוץ.
5 צפייה בגלריה
אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה
אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה
הגרמנים לא תלויים בעצמם. אילקאי גונדואן
(צילום: רויטרס)
גרמניה * חייבת ניצחון, אבל צריכה במקביל אחד מבין כמה תרחישים: 1. ניצחון של ספרד; 2. אם ספרד ויפן יסיימו בתיקו, הגרמנים יעלו בוודאות עם ניצחון בהפרש שני שערים כדי לעלות; 3. אם ספרד ויפן יסיימו בתיקו, גרמניה תוכל לעלות אם תנצח ותסיים את הבית עם יותר שערי זכות מהיפנים (למשל, 0:1 גרמני ו-0:0 יפני); 4. אם יפן תנצח, גרמניה תצטרך ניצחון בהפרש שערים אסטרונומי שימחק את הפער מספרד.

בית 6

טבלת הבית 1. קרואטיה 4 נקודות, הפרש שערים 1:4 2. מרוקו 4 נקודות, הפרש שערים 0:2 3. בלגיה 3 נקודות, הפרש שערים 2:1 4. קנדה 0 נקודות, הפרש שערים 5:1
5 צפייה בגלריה
רק קריסה רצינית תמנע מהקרואטים לעלות
רק קריסה רצינית תמנע מהקרואטים לעלות
רק קריסה רצינית תמנע מהקרואטים לעלות
(רויטרס)
קרואטיה * ניצחון על בלגיה יבטיח לה עלייה, ככל הנראה מהמקום הראשון. * גם תיקו יספיק לשמינית הגמר. * אפילו הפסד עשוי להספיק, במקרה שמרוקו תפסיד לקנדה בפער זהה (ייתכן שיהיה מותר לה להפסיד אפילו בשער אחד יותר – תלוי במספר שערי הזכות הכולל של הקרואטים והמרוקאים). * אם קרואטיה תפסיד ומרוקו תשיג לפחות תיקו – סגנית אלופת העולם בחוץ.
מרוקו * תלויה בעצמה: ניצחון או תיקו מול קנדה ישלחו אותה לשלב הבא. * אם תפסיד, תהיה זקוקה להפסד של בלגיה לקרואטיה כדי להעפיל. גם תיקו ביניהן סביר עבור מרוקו במצב כזה, אבל רק אם לא תפסיד לקנדה בפער שיעניק לבלגיה יתרון בהפרש השערים בסיכום הכללי.
5 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
בלגיה תצליח להעפיל למרות היכולת הלא משכנעת? קווין דה בריינה
(צילום: gettyimages)
בלגיה * ניצחון יעלה אותה בוודאות. * הפסד ישאיר אותה בחוץ. * הסיפור הוא תיקו: הבלגים יעלו עם נקודה רק אם מרוקו תפסיד לקנדה בהפרש ארבעה שערים (הפרש של שלושה יעלה את בלגיה רק אם תסיים עם יותר שערי זכות ממרוקו). בהצלחה עם זה.
קנדה * כבר הודחה, וחושבת על המונדיאל הביתי ב-2026.