אז את המשחק הראשון הולנד עוד עברה איכשהו עם סיום דרמטי מול סנגל, אבל אווקאדור כבר הציבה בפניה מראה מאוד לא מחמיאה ב-1:1 בח׳ליפה. המאמן האגדי לואי ואן חאל אמר במחנה ההולנדי בשבוע שעבר שהוא מגיע לקחת את הגביע העולמי, אבל ייצא לסוף השבוע עם יותר שאלות מתשובות. במקום להיות הנבחרת הראשונה שעולה למעשה לשלב הבא עוד מבלי לשחק נגד החלשה בבית. נו, זו, המארחת, הולנד הסתבכה מול אקוואדור ואפילו הייתה קרובה לאבד את הנקודה כשהיא בקושי מאיימת על השער. ותודה למערכת ה-VAR שפסלה במחצית הראשונה שער של פרוויס אסטופיניאן הנהדר, שהיה מעורב בשער השיוויון מאוחר יותר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מול סנגל הולנד לא ממש הרשימה, וניצחה בסיום דרמטי, ומול אקוואדור הקשוחה כבר שיחקה בינוני עד רע. ברור שההולנדים יחתמו מעכשיו על סיטואציה שבה איש לא יפאר את הכדורגל שלהם ובסיום הטורניר הגביע הנחשק ינחת אצלם בפעם הראשונה בהיסטוריה - אבל כרגע זו לא נראית נבחרת מספיק טובה להגיע עד לשם. אולי ואן חאל יצליח לשנות תוך כדי תנועה.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
(צילום: AP)
אקוואדור היא הפתעה בעיקר למי שלא עוקב אחרי הנעשה בדרום אמריקה, ועובדה שהיא הקדימה נבחרות כמו קולימביה וצ׳ילה בדרך לכאן וכבר לא ממש נחשבת קטנה במונחי כדורגל. זו לא נבחרת מבריקה, אבל מאוד ממושמעת טקטית ועם הדחיפה של הקהל הגדול בצהוב שהגיע לקטאר בכמות מרשימה - היא הרגישה בנוח גם מול השמות הדי מבריקים של הולנד.
4 צפייה בגלריה
אוהד נבחרת אקוודור
אוהד נבחרת אקוודור
הקהל הצהוב הגיע לקטאר בכמות מרשימה. אוהד נבחרת אקוודור
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת אקוודור
אוהדי נבחרת אקוודור
(צילום: עוז מועלם )
מונדיאל הוא תמיד במה נהדרת לכוכבים חדשים. כאן כבר הולך ומתפתח באופן מעניין סיפורו של קודי גאקפו בן ה-23, מאיינדוהבן, שהרשים כבר בפתיחה מול סנגל והוסיף לעצמו שער כבר בדקה השישית בח׳ליפה. השם של ההולנדי שמשחק בכנף שמאל כבר נקשר כאן למנצ׳סטר יונייטד ומול קטאר הוא יוכל להתחמש באופן יפה לקראת התכתבות עם תואר מלך השערים של הטורניר. דיברו הרבה לפני המונדיאל על לוק דה יונג, ובינתיים דווקא חברו הצעיר באיינדהובן הוא שנוצץ. נקודת אור די בודדה אצל ואן חאל.
4 צפייה בגלריה
קודי חאקפו חוגג
קודי חאקפו חוגג
נקודת אור בודדה בהולנד. חאקפו חוגג
(צילום: עוז מועלם )
ואם כבר נעל הזהב של הטורניר, הסיפור השני הוא לא של כוכב חדש כמובן. אנר ולנסיה חלוץ אקוודור כבר עם שער שלישי בטורניר והוא נראה מצוין. הוא ניצל הדיפה גרועה מאוד של אנדריס נופרט והיה מהיר מכולם בדרך לרשת כדי להשוות (49). ברגע הזה השתלטו אלפי אוהדי אקוואדור על הסאונד בח׳ליפה וקראו ממושכות בשמו של ולנסיה, שכבר כבש מחצית מבעל הנעל המוזהבת מרוסיה, הארי קיין. לקראת סיום הוא ירד בגלל פציעה שנראתה לא פשוטה, אחרי שכבר נפצע מול קטאר. מגיע לו ולאקוודורים שימשיך.
אחרי השיוויון אקוואדור כבר השתלטה על המשחק ולמזלה של הולנד טיל של פלאטה נעצר במשקוף. הכתומים הולכים לסוף שבוע ממש לא רגוע.