יפן
התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
"יפן אף פעם אינה נכנעת", אמרו לנו אוהדי הנבחרת אחרי הסנסציה נגד גרמניה. גם הפעם הסמוראים הכחולים הוכיחו שהסלוגן מוצדק, מול עוד ענקית כדורגל ואלופת עבר. כמו נגד הגרמנים, גם נגד ספרד, היפנים ירדו למחצית בפיגור 1:0 ובהרגשה שזו תוצאה מחמיאה עבורם. בדיוק כמו נגד הגרמנים, הם הפכו את התוצאה נגד נבחרת העל של לואיס אנריקה והפעם אפילו לא חיכו יותר מדי מול הזחיחות הספרדית. ריטסו דואן, שנכנס בהפסקה, ניצל כדור ששלח קאורו מיטומה, שנכנס בהפסקה, לשוויון בדקה ה-48 בעזרתו האדיבה של אונאי סימון שהיה נהדר מול גרמניה. האוהדים היפנים בטירוף חושים, הספסל נכנס למגרש. 1:1.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
זה עוד היה קול ענות חלושה לעומת מה שקרה שלוש דקות אחר כך. הספרדים היו בהלם, היפנים רצו קדימה והפעם מיטומה שלח בישול אחרי שנראה שהכדור עובר את קו הרוחב של השער הספרדי ואאו טנאקה בעט לרשת. רגע, השופט ויקטור גומז פוסל. עוד רגע, ה-VAR מאשר. 1:2 יפני מטורף. ספרד לא מאמינה שהיא משחקת בתפקיד גרמניה. אף אחד לא הכין אותה לדמות הזו. כרגע, יפן עולה ראשונה מהבית שבו משחקות שתי אלופות עולם לשעבר אחרי שעברה אותן.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת יפן חוגגים
שחקני נבחרת יפן חוגגים
אף אחד לא הכין אותנו לדמות הזו. אוהדי יפן ביציעים
(צילום: עוז מועלם)
ההתחלה הייתה רגועה מאוד. יותר מדי חישובים מתמטיים ליוו ערב ההכרעות את הבית המוזר הזה. הקונצנזוס הפרשני קבע שספרד וגרמניה יילחמו על ראשות הבית מול נבחרות ננסיות בכדורגל העולמי כמו יפן וקוסטה ריקה, אבל בישורת האחרונה שתיהן היו יכולות לעוף בלי לדעת לעוף. ספרד קיבלה את יפן, שבגבה אוהדים אדירים, ורצתה להימנע מאותה סנסציה שחוו הגרמנים מהסמוראים הכחולים.
לואיס אנריקה שלח הפעם קדימה בהרכב את התלמיד המצטיין שלו בפירוק משוואות, אלבארו מוראטה, וידע למה. כבר אחרי 11 דקות ריחף נפלא חלוץ אתלטיקו מדריד להגבהה של ססאר אספיליקווטה, המגן הימני של צ'לסי, ונגח לרשת של שואיצ'י גונדה. בכך השלים מוראטה שער בכל משחק בשלב הבתים, משהו שלא ממש היה צפוי.
4 צפייה בגלריה
אלברו מוראט חוגג
אלברו מוראט חוגג
כבש בכל משחק. אלברו מוראטה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
כשביקרנו במחנה הספרדי לפני תחילת המשחקים רבים שם הצביעו על פראן טורס, מרקו אסנסיו או אנסו פאטי (בהנחה שיהיה כשיר), כמי שייקחו את ספרד צעד קדימה. את מוראטה לא כל כך ספרו ועובדה שאנריקה יישר קו עם התחזיות ולא פתח איתו פעמיים, לא מול קוסטה ריקה ולא מול גרמניה. אבל הוא הגיע לכאן חד כמו חרב בוהקת של האטורי האנזו ונראה עכשיו כמו מועמד מרשים לנעל הזהב. מרוקו תצטרך להיזהר.
היפנים עשו את שלהם מול גרמניה ואיש לא ציפה מהם לשחזור מול ספרד. ניסיון ללחץ גבוה בתחילה נתקל בהנעת כדור בטוחה ופשוטה, מהנבחרת הכי טובה בטורניר בהיבט הזה יחד עם ברזיל. בניגוד לטורניר 2018, הספרדים נתנו לנו בשני המשחקים הראשונים תחושה שהם יודעים לייצר תזוזות של הרשת, עניין חשוב בכדורגל. מול יפן, בעיקר במחצית השנייה, ספרד נראתה בדיוק כמו העתק של הנבחרת שכשלה ברוסיה.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת יפן חוגגים
שחקני נבחרת יפן חוגגים
עשו את שלהם. שחקני נבחרת יפן חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת יפן חוגגים
שחקני נבחרת יפן חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
אנריקה שלח למערכה את כל התותחים הכבדים. קודם נכנסו טורס ואסנסיו במקום ניקו וויליאמס ומוראטה ולאחר מכן סוף-סוף פאטי וגם ג'ורדי אלבה במקום גאבי ואלחנדרו באלדה. במשחק המקביל עלתה קוסטה ריקה ליתרון מדהים בעצמה על גרמניה, 1:2. במשך שלוש דקות שתי הגדולות בחוץ. ערב משוגע בקטאר.
ספרד הניעה והניעה, יפן התגוננה עם כל מה שיש לה - ויש לה. הגרמנים הופכים ובעצם מעלים את הספרדים על חשבון קוסטה ריקה. זה תסריט שלא היה עובר שום בית ספר לקולנוע מחמת מופרכותו.
בטורניר אחד - עוד בשלב הבתים - יפן מהממת שתי אלופות עולם לשעבר, אחרי שירדה להפסקה בפיגור 1:0 נגד שתיהן. גרמניה בחוץ. ספרד איכשהו ממשיכה בזכות גרמניה. יפן ראשונה בבית הזה. והיא גם הפסידה 1:0 לקוסטה ריקה. מונדיאל, אתה משוגע.