בשבועיים האחרונים הסתובבו מספיק אנשים שהחזיקו אצבעות בתקווה שקללת "אלופת המונדיאל שמודחת כבר בשלב הבתים בטורניר שאחרי" תימשך גם בקטאר ונראה את נבחרת צרפת על אינספור הכישרונות שלה חוזרת בטיסה עגומה הביתה.
זה לא קרה. אמבאפה, גריזמן, ז'ירו, דמבלה וכל היתר בהרכב הטריקולור גדולים מדי מכדי לעוף בשלב מוקדם, וגם כשהנבחרת משחקת בהילוך שני זה מהיר מדי בשביל כל היתר. היום (17:00) היא תפגוש את פולין בשמינית הגמר, והפרשנים השונים כבר מתחילים לגבש תובנות לקראת רבע הגמר מול אנגליה/סנגל. כן, צרפת נראית כל כך חזקה, ולמרות כל הפציעות והחוסרים היא מסומנת כמועמדת מובילה (יחד עם ברזיל) להניף את הגביע המוזהב. פעם שנייה ברציפות. איך אומרים בק-טו-בק בצרפתית?
אבל השאלה המעניינת היא איך הם עושים את זה? מה יש בצרפת שמאפשר צמיחה סיטונית של כישרונות מלהיבים ונותן לנבחרת עומק בלתי רגיל? וכל זה, כשהליגה המקומית אמנם נוצצת, אבל אינה נמצאת בין שלוש הגדולות באירופה.
1 צפייה בגלריה
אורליאן צ'אמני עוסמאן דמבלה קיליאן אמבפה
אורליאן צ'אמני עוסמאן דמבלה קיליאן אמבפה
עומק בלתי רגיל של כישרון. אורליאן צ'ואמני, קיליאן אמבאפה ועוסמאן דמבלה
(צילום: גטי אימג'ס)
אורי קופר ויאיר קטן, שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet לקטאר מנתחים בפרק מיוחד של הפודקאסט מונדיאל במדבר את האיכויות של נבחרת צרפת, מצביעים על השינוי שביצע המאמן דידייה דשאן בתפקוד של אנטואן גריזמן, ומסבירים איך האקדמיות במדינה מצליחות לטפח כישרונות ועד כמה זה קשור לאמנות ושבילי עפר עם בורות.
איציק שאשו, שבפרקים קודמים נתפס מלכלך על קיליאן אמבאפה, הגיע כדי לחטוף בחזרה, והודה שהוא מקווה שצרפת תפרק את פולין שהתפלחה לשמינית בצורה הכי מכוערת שיש.
האזינו לפרקים הקודמים של הפודקאסט מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, מביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ומלווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.