נכון, אסור לשתות אלכוהול באצטדיונים, אבל אם יש מאמן שנראה כמו הבנאדם המתאים לשתות איתו בירה בכוס ענקית ולדבר על כדורגל, החיים וחלוצים מדומים הוא כנראה יענה לשם לואיס אנריקה.
מאמן נבחרת ספרד הוא מהטיפוסים האלה שהצליח לדלג בחן מקריירה נוצצת ככדורגלן (תוך שהוא עובר מריאל מדריד לברצלונה בלי להפוך לאיש הכי שנוא באזור) לקריירה מרשימה לא פחות כמאמן (עם ברצלונה הוא זכה בטרבל בעונתו הראשונה ותוך כדי עימות מול מסי). בין לבין הוא יצא לגלוש גלים באוסטרליה, להתחרות במרוץ איש הברזל ולפזר את הכריזמה שלו בכל מקום שאליו הגיע.
בסיפור של אנריקה יש גם חלק כואב וטרגי, שבו בתו צ'אנה חלתה בסרטן העצמות, מה שגרם לו לעזוב את עבודתו בנבחרת כדי להיות קרוב אליה במהלך הטיפולים. באוגוסט 2019 צ'אנה הלכה לעולמה כשהיא בת תשע בלבד.
2 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
מוביל את המהפכה הספרדית
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
אנריקה ובתו
אנריקה ובתו
כתב לה השבוע: "איפה שלא תהיי, הרבה נשיקות". לואיס אנריקה ובתו צ'אנה
(צילום: AP)
באופן טבעי הטרגדיה המשפחתית מלווה את אנריקה, ובשונה מאנשי מקצוע שלא משתפים דברים כואבים מחייהם הפרטיים, הוא מדבר עליה בפתיחות. יממה לפני המשחק החשוב מול גרמניה בקטאר, תיעד עצמו מאמן ספרד והעלה לרשתות החברתיות סרטון שבו הביע געגוע לבתו שהלכה לעולמה: "זהו יום מיוחד כי צ'אניטה הייתה צריכה להיות בת 13. איפה שלא תהיי, הרבה נשיקות. אנחנו אוהבים אותך".
לצד הכאב, אנריקה ממשיך בקריירת האימון המוצלחת ומוביל בנבחרת ספרד מהפכת צעירים שיש המאמינים שתסתיים בהנפת הגביע. ואם זה לא מספיק, הוא גם החליט לדבר עם אוהדי הנבחרת מעל ראשם של אמצעי התקשורת וענה לשאלות שלהם בשידור חי באמצעות אפליקציית טוויץ' שבכלל מיועדת לגיימרים. אנריקה לא נבהל משאלות האוהדים על סוגיית סקס לפני משחק, או הרומן של חלוץ הנבחרת פראן טורס עם בתו הגדולה סירה, וענה עליהן בפתיחות עם לא מעט הומור.
בפרק היום, רגע לפני המשחק מול יפן הערב (21:00) במחזור השלישי של שלב הבתים, מציג לנו יאיר קטן את הפרופיל של לואיס אנריקה ולא מפספס את ההזדמנות להזכיר שהוא היה הראשון ששם את הז'יטונים שלו על נבחרת ספרד.
איציק שאשו הגיע עצבני, אבל בתור גיימר מדופלם הוא התלהב מהחיבור של אנריקה לטוויץ' והתחיל לחשוב על שאלות שיאתגרו את מאמן ספרד.
האזינו לפרקים הקודמים של הפודקאסט מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, מביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ומלווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.
פורסם לראשונה: 09:04, 01.12.22