נכון, בכל מה שקשור ברמת כדורגל ליגת האלופות עקפה מזמן את המונדיאל, אבל יש תחום אחד שהמפעל הנוצץ לעולם לא יצליח לנצח בו את הגביע העולמי: רגש לאומי. גם גדולי הציניקנים לא מצליחים להישאר אדישים כשהם רואים את שחקני נבחרתם שרים בלהט את ההמנון (איך איטליה לא עלתה, איך?) או את החלוץ כובש בדקה ה-90 ומנשק בדמעות את הסמל (הפעם הוא באמת מתכוון לזה).
אבל יחד עם ההצפה של רגשות לאומיים מגיעים גם העימותים, חשבונות היסטוריים, יריבויות מדממות או סתם סכסוך פוליטי שאף אחד לא זוכר מתי הוא התחיל.
1 צפייה בגלריה
נבחרת איראן
נבחרת איראן
המתיחות עם אמריקה תעבור גם לדשא? נבחרת איראן
(צילום: גטי אימג'ס)
במונדיאל הקרוב נקבל כבר בשלב הבתים סדרה של מפגשים טעונים עם אלמנט לאומי ופוליטי. מפגש לוהט שכזה מחכה במחזור הסיום של בית 2, משחק שיכול להכריע את זהות העולות לשלב הבא ויפגיש את איראן עם ארה"ב. הנבחרת מהמדינה שבה סוערות "מהומות החיג'אב" מול "השטן הגדול" מאמריקה. עוד לפני דריבל אחד של מהדי טארמי בנבחרת איראן כבר אפשר לדמיין את הכותרות לקראת המשחק. אגב, באותו יום ייערך באותו בית גם מפגש בין אנגליה לבין וויילס, עימות פוליטי שיש בו פחות להט אבל יופי של מבטא.
חשבתם ששווייץ היא מדינה נייטרלית שעסוקה בייצור שעונים ומכירת כובעים של רוג'ר פדרר? חכו שהיא תפגוש שוב (כמו במונדיאל 2018 ברוסיה) את סרביה. איזה מטען פוליטי יש בין השתיים? בדיוק בשביל זה המציאו את הפודקאסט מונדיאל במדבר - בפרק החדש מסבירים יאיר קטן ואליסף דעואל את פשר המתיחות בין הנבחרות השונות, סוקרים מפגשי עבר עם מפגני מחאה ואיכשהו מגיעים לדבר על להקה וולשית (סופר פרי אנימלס) שעושה רוק פסיכדלי שנשמע כמו ארמית עם כלים אלקטרוניים.
וכמובן, איציק שאשו לא יפספס הזדמנות להתעצבן על הפוליטיקה שנכנסה לו למגרש.
האזינו לפרקים הקודמים של מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים לקראת הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, יביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ולאחר שריקת הפתיחה ילווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות בהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.
פורסם לראשונה: 08:15, 17.11.22