כדורגלן העבר מסוט אוזיל, שזכור משנותיו היפות בריאל מדריד, ארסנל ונבחרת גרמניה, איבד כל רסן. היום (רביעי) העלה אוזיל, שידוע בדעותיו האנטי-ישראליות, סטורי בחשבון האינסטגרם שלו ובו תמונה של מפת ישראל עם איקס אדום על המילה "ISRAEL" וכיתוב "PALESTINE" מתחתיה.
כידוע, במהלך הקריירה שלו, אוזיל היה נתון לביקורות רבות בגרמניה על התבטאויותיו הפוליטיות ויחסיו החמים עם רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה, המדינה ממנה משפחתו של אוזיל היגרה.
3 צפייה בגלריה
מסוט אוזיל
מסוט אוזיל
מסוט אוזיל
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
הסטורי של מסוט אוזיל
הסטורי של מסוט אוזיל
הסטורי של מסוט אוזיל
(מתוך עמוד האינסטגרם של מסוט אוזיל)
במהלך העונה שעברה הוא פרש מכדורגל, אבל לאחרונה שמו שוב הופיע בכותרות בגרמניה מהסיבות הלא נכונות. קשר העבר הצטלם בחדר כושר עם מאמנו האישי כשהשניים מציגים את גופם, ועל החזה של אוזיל מקועקע זאב - סמלה של תנועת "הזאבים האפורים", המזוהה בשנים האחרונות עם ארדואן ונחשבת לפשיסטית וגזענית.
הארגון הוא הזרוע הפרא-צבאית של מפלגת הימין הקיצוני בטורקיה "התנועה הלאומית", ותומך כמוה בהקמת ישות מדינית טורקית אחת מהבלקן במערב ועד לסין במזרח. הארגון מחזיק בדעות גזעניות המכוונות כנגד לא טורקים, ובמיוחד כנגד כורדים, אלבנים, יוונים, יהודים וארמנים, ופועל על מנת למנוע הכרה בינלאומית ברצח העם שנעשה באחרונים בראשית המאה ה-20.
3 צפייה בגלריה
מסול אוזיל
מסול אוזיל
אוזיל והקעקוע הפרובוקטיבי
(צילום: טוויטר)
ביורו האחרון, מריח דמירל, שכבש צמד בניצחון טורקיה על אוסטריה בשמינית גמר יורו 2024, הושעה משני משחקים בעקבות הצדעה המזוהה עם הארגון הקיצוני.
התואר המשמעותי ביותר הקשר שהשיג אזול בקריירה היה גביע העולם עם נבחרת גרמניה, במונדיאל שנערך בברזיל ב-2014. סך הכל היו לאוזיל 92 הופעות במדי המנשאפט, במהלכן כבש 23 שערים. אחרי מונדיאל 2018 הוא החליט לפרוש מהנבחרת בעקבות הביקורות הרבות שקיבל על כך שהצטלם עם ארדואן.
"אני גרמני כשאנחנו מנצחים, ומהגר כשאנחנו מפסידים", כתב בהודעת הפרישה שלו. טורקים רבים צייצו מחדש את הציוץ שלו ומצרפים את ההאשטאג #ME2.
ארד: רג׳וב עסוק בפרובוקציות והסתה
(באדיבות ONE)