צ'לסי, ואת זה כבר ידענו מראש, אוהבת לשפוך סכומי כסף מטורפים על רכש. בשנתיים האחרונות, מאז הגעתו של טד בוהלי, היא פשוט לא עוצרת. אתמול (שבת) הבלוז השלימו את הרכש היקר אי פעם מדרום אמריקה, כשהחתימו מפלמייראס את אשטבאו ווילאן בן ה-17. או בכינויו בברזיל: "מסיניו". כן, סוג של "מסי הברזילאי".
עוד לא התאוששנו מהקסמים של אנדריק וברזיל כבר מוציאה לעולם נער פלא חדש. רק בן 17, כאמור, אבל סופר-מוכשר וכזה שצ'לסי הייתה מוכנה לשלם עליו לא פחות מ-60 מיליון אירו. הקבוצה הלונדונית שילמה מחיר בסיס של 34 מיליון, ותוסיף עוד 6 מיליון יורו על בסיס הופעות ועוד 17 בעתיד שיהפוך לשחקן פותח קבוע. אגב, על הפרק עוד 4 מיליון על בונוסים מורכבים יותר.
3 צפייה בגלריה
אשטבאו וויליאן
אשטבאו וויליאן
רק בן 17. מסיניו
(צילום: AP Photo/Andre Penner)
3 צפייה בגלריה
מסיניו
מסיניו
כבר בהופעת הבכורה שלו בגביע הליברטדורס, הוא הראה ניצוצות. מסיניו
(צילום: NELSON ALMEIDA / AFP)
לפני חודשיים, בהופעת הבכורה שלו בגביע הליברטדורס, הוא הראה ניצוצות וכבש את שערו הראשון במפעל (ובקבוצת הבוגרים) - בניצחון פלמייראס 1:3 על ליברפול מונטווידאו מאורוגואי. ברצלונה ופ.ס.ז' לטשו עיניים, אך לבסוף צ'לסי היא זו ששמה את ידה על הכישרון הצעיר.
הוא נולד בסאו פאולו ב-2007 ועשה את צעדיו הראשונים בעולם הכדורגל באקדמיה של קרוזריו, שם זכה לכינוי 'מסי הקטן' (מסיניו). בגיל 10 עקף את ניימאר ורודריגו כשהפך לילד הצעיר ביותר שחותם בנייקי - חוזה שהוארך אוטומטית עד ל-2026.
3 צפייה בגלריה
מסיניו
מסיניו
מסיניו חוגג את שערו הראשון בבוגרים
(צילום: NELSON ALMEIDA / AFP)
כשהיה בן 14 - הגיל הצעיר ביותר על-פי התקנון בברזיל ששחקן יכול לחתום על חוזה בקבוצת בוגרים - כבר היה מסיניו מעורב בשערוריה ראשונה, כשעזב את קרוזריו לטובת פלמייראס. אביו של השחקן, שעבד בקרוזריו, הואשם בזיוף מסמכים והקבוצה טענה כי הוא למעשה "נחטף" על-ידי פלמייראס.
בשנתיים האחרונות זכה בשלל תארים עם קבוצת הנוער של פלמייראס ובנובמבר האחרון הגיע עם ברזיל עד לרבע גמר המונדיאל עד גיל 17, שם כבש שלושה שערים.
סוכנו של מסיניו הוא אנדראה קארי, סקאוט לשעבר בבארסה וכיום סוכן שמביא ברזילאים רבים למועדון הקטלאני, כשבין היתר הוא היה אחראי על החתמותיהם של רונאלדיניו, ניימאר ורוקה. לאחרונה צוטט קארי כשאמר: "יש לנו עוד פצצה לברצלונה בעתיד". מסיניו? מסתבר שלא.
בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(באדיבות ONE)