שייח' ג'אסים בין חמאד על ת'אני - אחיו של אמיר קטאר - לא מוותר על רכישת מנצ'סטר יונייטד. היום (שבת) דווח כי על ת'אני, העומד בראשות "קטארי איסלמיק בנק", מהבנקים הגדולים בקטאר, "הגיש הצעה חדשה ומוגדלת" לבעלים הנוכחיים, האחים גלייזר. ב"סקיי ספורטס" מעריכים כי מדובר בהצעה חסרת תקדים - 6 מיליארד ליש"ט, הסכום שדרשו מלכתחילה הבעלים האמריקאים.
על ת'אני הוא לא היחידי שמנסה לרכוש את מועדון הפאר. הוא מתמודד עם שני טייקונים נוספים - ג'ים רטקליף, האיש העשיר ביותר בבריטניה ואוהד יונייטד, שהיה הראשון שיצא לאור בכוונתו לרכוש את המועדון; ואיש העסקים הפיני, תומאס זיליאקוס. שניהם גם כן הגישו הצעת רכישה מתוקנת.
2 צפייה בגלריה
אולד טראפורד
אולד טראפורד
מי ירכוש לבסוף את מנצ'סטר יונייטד?
(צילום: gettyimages)
ההצעה של על ת'אני כמובן מעוררת בעיקר עניין מאחר שעשויה להיתקל בהתנגדות פומבית וציבורית, לאור הביקורת שהייתה באנגליה ובעולם על קטאר לאורך כל השנה האחרונה - לפני אירוח המונדיאל ובמהלכו. שלטונות המדינה הואשמו ומואשמים ב"ספורטוושינג" - שימוש בספורט כדי להלבין את הפרות זכויות האדם של המשטר.
"אנחנו מתכננים להחזיר את המועדון לימי הזוהר על המגרש ומחוצה", אמר השייח' בחוד שעבר, כשכל סאגדת הרכישה החלה. "נשקיע בקבוצות, במתחם האימונים, באצטדיון, בחוויית האוהדים ובמועדוני האוהדים. חזון ההצעה הוא שמועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד יהיה ידוע במצוינות שלו בכדורגל, וייחשב למועדון הכדורגל הגדול בעולם. פרטים נוספים על ההצעה יפורסמו, במידת הצורך, אם וכאשר יתפתח תהליך ההצעה".
2 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד
שחקני מנצ'סטר יונייטד
בקרב יהיה להם בעלים חדש? שחקני יונייטד
(צילום: AP)
אגב, זיליאקוס - הסוס החדש במרוץ ואולי המפתיע מכולם - הודיע מראש כי הוא מעוניין לרכוש את הקבוצה ולהחזיק ב-50% מהמניות, כשבחצי השני יחזיקו אוהדי יונייטד. ע"פ התכנון, האוהדים, שהם בעלי המניות, יחזיקו באפליקציה שתעזור להם להצביע על ענייני הקבוצה.
יש לציין כי המחיר הכי גבוה ששולם אי פעם על מועדון ספורט היה 4.65 מיליארד דולר ברכישת דנבר ברונקוס, קבוצת הפוטבול האמריקאית - כך שההצעה שתיבחר בכל הקשור למנצ'סטר יונייטד תשבור את השיא הנוכחי.