כל עיני אירופה יישאו להמבורג, שם תתקיים הערב (שבת, 19:00) הגרלת שלב הבתים של יורו 2024. וכן, גם בישראל יעקבו בעניין.
מארחת הטורניר, גרמניה, העפילה אוטומטית. 20 נבחרות נוספות - שתי הראשונות בכל אחד מעשרת בתי המוקדמות - גם כן כבר הבטיחו את מקומן בטורניר. כך שכרגע חסרות שלוש נבחרות, שיעפילו דרך שלושת מסלולי הפלייאוף בזכות הישגיהן בליגת האומות. אחת מהן שתנסה לעשות זאת היא, כידוע, ישראל.
4 צפייה בגלריה
גביע היורו
גביע היורו
הכל מוכן להגרלת שלב הבתים
(צילום: Photo/Markus Schreiber)
הנבחרות שכבר עלו חולקו לארבעה דרגים, בהתאם לתוצאות שלהן בשלב המוקדמות, ויחולקו לשישה בתים. המארחת גרמניה נמצאת בדרג 1, אך אינה מוגרלת מכיוון שהיא נשלחת אוטומטית לבית 1. פורטוגל, צרפת, ספרד, בלגיה ואנגליה נמצאות גם הן בדרג הראשון, אבל הסיפור הגדול היא אלופת אירופה המכהנת, איטליה, שעלתה לטורניר ברגע האחרון ושובצה בדרג הרביעי. שלוש הנבחרות שיעלו מהפלייאוף נמצאות גם הן בדרג 4 - ביניהן אולי תהיה ישראל.
בטורניר עצמו, בכל אחד מהבתים ישחקו הנבחרות שלושה משחקים, משחק אחד נגד כל אחת מהנבחרות בבית. שתי הנבחרות שיסיימו ראשונות בכל בית יעלו לשמינית הגמר, וכך גם ארבע הנבחרות מהמקום השלישי עם המאזן הטוב ביותר.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם
שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם
אנגליה כמובן שובצה בדרג 1. בלינגהאם
(EPA/Robert Perry)

4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
את מי תפגוש פורטוגל? רונאלדו
(צילום: AP Photo/Armando Franca)
ואיך הנבחרת שלנו תוכל להגיע לשם? ב-21 במרץ תשחק ישראל נגד איסלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה במסלול 2 - במשחק ביתי (אם המצב בארץ יאפשר זאת). אם תנצח, כעבור חמישה ימים היא תתארח אצל המנצחת של חצי הגמר השני - שיפגיש בין בוסניה לאוקראינה החזקה - לקרב ישיר על כרטיס לגרמניה.
אחת מבין פולין, אסטוניה, וויילס ופינלנד תעפיל ליורו דרך מסלול 1, במסלול 3 עשויות להגיע גאורגיה, לוקסמבורג, יוון או קזחסטן.
4 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024
גם נבחרת ישראל יכולה להגיע ליורו
(צילום: עוז מועלם)
הדרגים השונים נקבעו לפי תוצאות המוקדמות, כך שיכול, אם וכאשר, להיווצר בית אטרקטיבי מעין כמוהו שיכלול את אנגליה, דנמרק, הולנד ואיטליה. לעומת זאת, הכדורים השונים עשויים להוציא גם את הפתקים של בלגיה, אלבניה, סלובניה והעולה מפלייאוף העלייה במסלול השלישי (לוקסמבורג או קזחסטן, למשל).

ואי אפשר בלי כמה בתים אופציונליים

בית המוות צרפת דנמרק הולנד איטליה
הבית האטרקטיבי אנגליה דנמרק הולנד איטליה
הבית המשעמם בלגיה אלבניה סלובניה עולה מהמסלול השלישי בפלייאוף (יוון, גאורגיה, לוקסמבורג או קזחסטן)
הבית הפוליטי גרמניה אלבניה קרואטיה סרביה