עכשיו זה רשמי: האנזי פליק הוא מאמנה החדש של ברצלונה. הגרמני חתם על חוזה לשנתיים באמצעות סוכנו פיני זהבי, ויחליף בתפקיד את צ'אבי שפוטר מתפקידו ביום שישי האחרון.
פליק בן ה-58 לא אימן מאז פיטוריו מנבחרת גרמניה בספטמבר 2023. הוא כשל עם המנשאפט במונדיאל בקטאר, כשלא הצליח לעבור כלל את שלב הבתים. ברצלונה בחרה בו, על פי הדיווחים בספרד, כי הוא נלהב מאוד לאמן אותה ומוכן "להתפשר" בנושא השכר (כ-3 מיליון אירו לעונה), והוא כבר התחיל ללמוד ספרדית.
1 צפייה בגלריה
פליק
פליק
חתם בברצלונה. האנזי פליק
(צילום: FC Barcelona/Handout via REUTERS)
ברצלונה עדיין לא יודעת כמה תקציב יהיה לה לרכש עבור העונה הבאה, כשזה תלוי בעיקר בפייר-פליי. ייתכן שהיא תוכל להחתים שחקנים רק אם שחקנים אחרים יימכרו לקבוצות אחרות. מי שעשוי להגיע לברצלונה הוא ג'ושוע קימיך מבאיירן מינכן, אולם נראה כי הסיכויים לכך נמוכים. מי שבוודאי מרוצה מהמינוי הוא רוברט לבנדובסקי, ששיתף פעולה עם פליק בבאיירן מינכן והוביל אותה לזכייה בליגת האלופות ב-2020.
קבוצתו האחרונה של פליק הייתה באיירן מינכן, אותה עזב בסיום עונת 2020/21 בעקבות חילוקי דעות עם ההנהלה, שמינתה במקומו את יוליאן נגלסמן. פליק זכור בעיקר כאיש שעמד על הקווים ב-2:8 המפורסם של באיירן על אותה ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות ב-2020, מה שנחשב לאחת ההשפלות הכי גדולות של בארסה בכל הזמנים, אם לא הגדולה שבהן. הניסיון שלו בבאיירן מינכן והעובדה שידע להוציא אותה ממשברים, סייעה לו לקבל את המינוי בברצלונה.
מי שכבר הזהיר את פליק מהעבודה בברצלונה הוא לא אחר מאשר צ'אבי. "מי שיהיה המאמן הבא צריך לדעת שהמצב הכלכלי של המועדון רע", אמר אגדת הכדורגל במהלך השבוע האחרון. "זה לא הולך להיות קל בכלל. זו עבודה ממש קשה והוא יידרש לסבלנות רבה. הדבר היחיד שמתקבל על הדעת זה הניצחון".
התפוצצה: 0:3 נפלא לברצלונה נגד ראיו
(ONE)