ארסן ונגר מקדם בימים אלה באנגליה ספר אוטוביוגרפי על חייו. אחרי שדיבר אתמול עם ה"גרדיאן", המנג'ר הצרפתי בן ה-70 העניק היום (שלישי) ראיון מקיף ל-BBC.
ונגר, שהצטרף לארסנל באוקטובר 1996 ועזב בתום עונת 2017/18, יכול להתהדר בשלוש אליפויות, שבעה גביעים וכמובן עונה אחת היסטורית (2003/04) שהסתיימה ללא הפסד. "ארסנל היא האהבה של חיי", הסביר. "נתתי למועדון 22 שנה מחיי, בניתי למעשה את אצטדיון האמירויות. הזעתי כדי שלמועדון יהיו כספים לבנייתו. אני חושב שהמועדון בדרך הנכונה. אני מרגיש כמו אדם שסיים מערכת יחסים ואין לו חובה להישאר עם הילדים שלו, אבל הוא עדיין אוהב אותם".
4 צפייה בגלריה
ארסן ונגר
ארסן ונגר
נשאר נאמן לארסנל. ונגר
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
אוהדת ארסנל במחווה לארסן ונגר
אוהדת ארסנל במחווה לארסן ונגר
"האוהדים חיים את הרגע". אוהדת ארסנל במחווה לוונגר
(צילום: רויטרס)
ונגר התייחס לקריירה העשירה שלו במועדון הלונדוני: "אחרי 10 שנים שהתחרינו על אליפויות וזכינו, ידעתי שיהיו 10 שנים קשות הרבה יותר. שיחקנו כדורגל מעולה והיו זמנים שגם התמודדנו על האליפות, אבל היינו עם סגל מאוד צעיר. אני אפילו גאה יותר בחלק השני של הקריירה, כי החלק הראשון היה קל יותר".
הצרפתי נשאל כמובן על יחסיו האהבה-שנאה עם שניים מהקולגות שלו, אלכס פרגוסון וז'וזה מוריניו. "אני לא בקשר איתם. כשאתה במהלך משחק - תמיד יש אמוציות. אחר כך, מחוץ למגרש, זה עולם אחר". על הפגנות האוהדים נגדו בשנותיו האחרונות בארסנל, אמר: "אני מבין אותם. הם בעיקר חיים את הרגע".
4 צפייה בגלריה
"במהלך משחק תמיד יש אמוציות". ונגר עם מוריניו
"במהלך משחק תמיד יש אמוציות". ונגר עם מוריניו
"במהלך משחק תמיד יש אמוציות". ונגר עם מוריניו
(צילום: AFP)
ונגר חשף כי סירב במהלך הקריירה לשתי הצעות מריאל מדריד: "הכי הייתי קרוב אליהם. כמה אנשים אתה מכיר שסירבו לריאל פעמיים? בחרתי להישאר בארסנל, בקבוצה ללא האמצעים לזכות באליפות, אבל אמרתי לעצמי שאם כבר נכנסתי לאתגר הזה, אז אמשיך איתו עד הסוף. יש הרבה סוגי מאמנים, אני מאלו שמשרתים לזמן ארוך - זה היה כך במונאקו ואחר כך גם בארסנל. זה חלק מהאישיות שלי”.
ונגר הודה כי הזמין את זלאטן איברהימוביץ' למבחנים בקבוצה כשהיה בן 17, אך בחר לא להחתים אותו. "אני לא מצטער על זה. הוא שיחק במאלמו מהליגה השנייה בשבדיה ואף אחד לא הכיר אותו".
4 צפייה בגלריה
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
בסוף ונגר לא החתים אותו. איברהימוביץ'
(צילום: EPA)
לסיום, נשאל על מסוט אוזיל, שזוכה למשכורת הגבוהה ביותר אצל התותחנים (כמו פייר-אמריק אובמיאנג), אך לא נמצא בתוכניות המקצועיות ומסרב לעזוב. “אני מרגיש שהוא מתבזבז. הוא נמצא בשנים הכי טובות של הקריירה ויכול לייצר מספרים, אבל זה בזבוז. המועדון מפספס כישרון-על, שחקן כישרוני שיכול לתת מסירות מכריעות בהתקפה. הכדורגל המודרני מאוד מהיר, עם הרבה לחץ והתקפות מתפרצות וזה מחסל שחקנים כמוהו".