אפקט ג'ורג' פלויד ממשיך להשפיע על עולם הספורט. הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) החליט לבחון קיום של מחאות מתונות בנושא בזמן המשחקים האולימפיים. ההנחיות עד כה אסרו כל סוג של מחאה באולימפיאדה, כולל כריעת ברך, הרמת אגרוף או סירוב לנהוג לפי הפרוטוקול בטקסי מדליות. עם זאת, מותו של פלויד וגל המחאות ברחבי העולם הביא לכך שלא מעט מפורסמים וגם אנשי ספורט, הציגו את עמדתם והנושא עלה מחדש.
נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך התייחס לנושא השבוע כשאמר: "הוועד המנהל תומך ביוזמת ועדת האתלטים לבחון דרכים שונות כיצד יכולים ספורטאים אולימפיים להביע את תמיכתם בעקרונות האולימפיאדה, כולל בזמן המשחקים האולימפיים, ולכבוד את הרוח האולימפית.
2 צפייה בגלריה
תומאס באך. לא שולל מחאות
תומאס באך. לא שולל מחאות
תומאס באך. לא שולל מחאות
(צילום: gettyimages)
באך הוסיף: "המסגרת נקבעה וכעת מאפשרת לנציגות האתלטים ולספורטאים לדון בינם לבין עצמם ולהציע את ההצעות הרלוונטיות".

גם בפרמייר-ליג מוחים

הליגה האנגלית חוזרת בשבוע הבא (17 ביוני), ונראה שמעבר להכנות המקצועיות ראשי הליגה גם חשבו על דרך הזדהות עם המשבר העולמי. השחקנים צפויים לעלות במחזור הפתיחה עם חולצות שעל גבן יהיה הכיתוב "Black lives matter" במקום שם השחקן, כאות הזדהות עם המחאה על מותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, שאיבד את חייו במהלך מעצר משטרתי. בנוסף, תיערך דקת דומיה לזכר קורבנות הקורונה ולכבוד ארגון הבריאות העולמי והאנשים שעמדו בחזית המשבר.
כזכור, רק לפני פחות משבועיים ההתאחדות הגרמנית הודיעה כי ג'יידון סאנצ'ו, אשרף חכימי, מרקוס תוראם ו-ווסטון מקני לא יעמדו לדין משמעתי בעקבות הזדהותם עם מאבק השחורים בארה"ב אחרי מותו של ג'ורג' פלויד.
2 צפייה בגלריה
שחקני בורוסיה דורטמונד
שחקני בורוסיה דורטמונד
שחקני בורוסיה דורטמונד
(צילום: gettyimages)
כל הארבעה הביעו מחאות במהלך משחקי קבוצותיהם בבונדסליגה. סאנצ'ו וחכימי מדורטמונד חשפו חולצה עם כיתוב: "צדק לג'ורג' פלויד", תוראם מבורוסיה מנשנגלדבאך כרע ברך אחרי כיבוש שער ואילו ווסטון מקני, הכוכב הצעיר של שאלקה, עלה עם סרט ובו הזדהות לאמריקאי שנהרג בידי שוטר.