בגיל 16 ו-28 ימים יוסופה מוקוקו הפך הערב (שישי) לכובש הצעיר ביותר בתולדות הבונדסליגה. הכישרון הצעיר של בורוסיה דורטמונד כבש את השער היחידי של קבוצתו בהפסד 2:1 בברלין מול אוניון, במשחק שפתח את המחזור ה-13 בגרמניה.
טאיוו אווניאי כבש ראשון לזכות אוניון בדקה ה-57, אבל כעבור שלוש דקות הגיעה התגובה של דורטמונד. איבוד כדור בחלק המגרש של המארחת הוביל למסירת עומק נהדרת של רפאל גררו. מוקוקו, כמו סקורר אמיתי, שיגר טיל מזווית קשה לרשת.
2 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו
יוסופה מוקוקו
מזל טוב. מוקוקו
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו
יוסופה מוקוקו
שער ראשון בגיל 16 ו-28 ימים. מוקוקו
(צילום: AFP)
למי ששכח, ב-22 בנובמבר, בגיל 16 ויום, הפך מוקוקו לשחקן הצעיר ביותר שמשחק בבונדסליגה וכולם בדורטמונד ניבאו לו עתיד ורוד. למה? אז ככה, מוקוקו שיחק עד החודש שעבר כבר ארבע שנים בליגות הנוער בגרמניה, ותמיד שותף בקבוצות עם שחקנים בוגרים ממנו. עונת השיא שלו הייתה ב-2018/19. ב-25 משחקים ילד הפלא כבש 46 שערים ובישל שמונה.
רק שאת הערב הזה הוא סיים בטעם חמוץ-מתוק. 12 דקות לסיום מרווין פריידריך הכניע את רומן בורקי והעלה את אוניון למקום החמישי בטבלה עם 21 נקודות, אחת פחות מדורטמונד.
בספרד, אחרי ההפסד לריאל מדריד - אתלטיק בילבאו התאוששה עם 0:2 ביתי ווסקה בפתיחת המחזור ה-14. קנאן קודרו (86, בפנדל) ואונאי נונז (91) כבשו לבילבאו, שטיפסה למקום התשיעי (17 נקודות).