על השימוש ב-VAR, וזה לא סוד, יש דעות חלוקות. התומכים בזה טוענים שזה מפחית טעויות של שופטים למינימום האפשרי. המתנגדים יגידו שזה הורס את האותנטיות. אחד מאותם מתנגדים חריפים לכך הוא כוכב העבר הקולומביאני, קרלוס ולדרמה.
"השימוש ב-VAR חסר טעם", סיפר בסרטון שהעלה לערוץ היוטיוב האישי שלו. "חשבתי שזה יעזור לשופטים, אבל זה עושה בדיוק את ההיפך. שופטים כעת פשוט לא שורקים. הם לא עושים כלום, מחכים שיעזרו להם".
3 צפייה בגלריה
השופט ויקטור קסאי בודק אירוע ב-VAR
השופט ויקטור קסאי בודק אירוע ב-VAR
ולדרמה נגד השימוש בו. שופט נעזר ב-VAR
(צילום: Getty Images )
3 צפייה בגלריה
VAR
VAR
"אולי עדיף כבר לבטל את השופטים ושה-VAR יחליט בעצמו על כל דבר"
(צילום: רויטרס)
ולדרמה, שהעפיל עם קולומביה לגביע העולמי ב-1990 (על חשבון ישראל), 1994 ו-1998, הוסיף: "זה הרס את הכדורגל. אפילו אמא שלי לא מבינה את זה. זה הפך את השופטים לליצנים, הם פשוט לא לוקחים החלטות".
אגדת הכדורגל בן ה-59 המשיך: "צריך להחזיר הכל למה שהיה קודם. יש והיו טעויות, וזה בסדר גמור. גם אנחנו השחקנים הבנו ששופטים הם בני אדם. גם אם יש ברורה, היום השופטים הולכים ל-VAR. אם יש קרן, השופטים הולכים ל-VAR. אם יש חוץ, השופטים הולכים ל-VAR. אין לזה סוף. אולי עדיף כבר לבטל את השופטים ושה-VAR יחליט בעצמו על כל דבר".
3 צפייה בגלריה
קרלוס ולדרמה
קרלוס ולדרמה
"אהבתי את מראדונה, הוא היה הגדול מכולם". ולדרמה
(צילום: gettyimages)
ולדרמה דיבר גם על הכדורגל העולמי, שהשתנה מאז ימיו כשחקן: "היום שחקן יכול להרוויח מיליונים, בעיקר באירופה. שחקן טוב מסודר לכל החיים. בזמני הרווחתי מעט מאוד". כוכב העבר התייחס גם למותו של דייגו מראדונה: "היינו חברים קרובים, התקשרתי אליו כל יום הולדת לברך אותו. אהבתי אותו, והמוות שלו כאב לי. הוא היה הגדול בהיסטוריה, בזה אין ספק".