בורוסיה דורטמונד לא הצליחה לשמור על יתרון 0:2 והפסידה אתמול (שבת) בקלאסיקר הגרמני 4:2 לבאיירן מינכן, במשחק בו בלטו בעיקר שני שחקנים: הראשון, רוברט לבנדובסקי, שכבש שלושער ובעיקר בזכותו שמרה באיירן על פסגת הבונדסליגה. השני, ארלינג הולאנד, הסופרסטאר של דורטמונד, שחגג צמד כבר בדקה התשיעית - והוכיח שהוא אחד החלוצים הכי טובים בעולם.
המספרים של הולאנד בן ה-20 מדהימים. אתמול הגיע ל-100 שערים בקריירה ב-145 משחקים בלבד. רק לשם השוואה, לקיליאן אמבאפה זה לקח 180 משחקים, ללאו מסי 210 ולכריסטיאנו רונאלדו 301. מאמן באיירן, האנזי פליק, התבקש על-ידי העיתונאים להתייחס לסופרסטאר הנורבגי ונשאל האם יש סיכוי שנראה אותו באליאנץ ארינה בקרוב: "ייתכן מאוד שכן, אסור לפסול בחיים שום דבר".
2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
גם באיירן רוצה אותו. הולאנד
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
הולאנד ברגע הפציעה. יהיה כשיר ליום שלישי
(צילום: AP)
לאחר מכן, כשכנראה הבין את הפצצה שהטיל, הוסיף: "ועדיין, יש עוד דרך ארוכה עד לשם. יש לו חוזה ארוך טווח בבורוסיה דורטמונד והוא מבוקש בלא מעט מועדונים". הולאנד, שנפצע במחצית השנייה והוחלף, צפוי להיות כשיר כבר למשחק הבא של דורטמונד - מול סביליה בגומלין שמינית גמר הצ'מפיונס ביום שלישי.
על המשחק עצמו, אמר פליק: "הקאמבק שלנו היה נהדר. לצערי, אנחנו נענשים מהר מאוד כשהיריבות יוצרות הזדמנויות בפתיחה. נכון, לבנדובסקי כבש שלושער וזה תמיד נהדר, אבל השער המכריע היה של לאון גורצקה - בזכותו דברים הסתדרו לנו אחר כך".
הכי הרבה שערים העונה בחמש הליגות הבכירות באירופה
מי יעצור אותו?
השוואות ליוהאן קרויף
לבנדובסקי הגיע כבר ל-31 שערים העונה ב-24 משחקים, והוא לא רחוק משיאו האגדי בבונדסליגה של גרד מולר (40). לחלוץ הפולני של באיירן 19 שערים ב-14 הופעות מול האקסית, לה זה היה הפסד חמישי ברציפות בקלאסיקר.
והיה גם בלגן בסיום. מרקו רויס מדורטמונד תקף את השופט, לאחר שלטענתו היו צריכים לשרוק לעבירה של לירוי סאנה על אמרה צ'אן לפני השער השלישי. "לטעמי, זו הייתה עבירה ברורה", אמר לרשת "סקיי" הגרמנית. "אם זה היה קורה לבאיירן, השופט היה שורק ב-100 אחוז".